Mai puține zboruri comerciale de pe Aeroportul Otopeni în 2024, dar mai mulți pasageri decât înainte de pandemia de Covid-19
În Articol
În 2024, zborurile comerciale din întreaga Uniune Europeană au atins un total de 6,7 milioane, marcând o creștere de 5,8% comparativ cu 2023, când s-au înregistrat 6,3 milioane de zboruri. Deși aeroportul internațional din Otopeni, cel mai mare din România, nu a fost inclus in statistică, și această aerogară a înregistrat o scădere a numărului de zboruri în 2024 față de 2019. În schimb, conform datelor Companiei Naționale Aeroporturi București, anul trecut au trecut prin Aeroportul Otopeni un număr record de pasageri.
Cu toate acestea, această cifră rămâne sub nivelurile de dinaintea pandemiei din 2019, când s-au înregistrat 7,0 milioane de zboruri, anunță Eurostat, biroul de statistică a Comisiei Europene
Puncte-cheie ale statisticilor privind zborurile din UE pentru 2024:
Zboruri nestructurate:
- Zborurile comerciale nestructurate, precum chartere, au reprezentat 8,7% din totalul zborurilor.
- Lunile de vară (iunie, iulie și august) au înregistrat cele mai mari proporții de zboruri nestructurate, atingând un vârf de 10,7% în luna iulie.
Principalele aeroporturi pentru zboruri comerciale:
- Amsterdam Schiphol (Țările de Jos): 484.000 de zboruri (cel mai mare număr din UE).
- Paris-Charles de Gaulle (Franța): 463.000 de zboruri.
- Frankfurt/Main (Germania): 437.000 de zboruri.
Proporția zborurilor nestructurate în aeroporturi importante:
- Atena (Grecia): 5,5%.
- Viena (Austria): 4,6%.
- Madrid (Spania): 4,5%.
Datele demonstrează o tendință de redresare a traficului aerian în UE, deși revenirea completă la nivelurile din 2019 nu a fost încă atinsă. Aeroportul Amsterdam Schiphol rămâne lider în traficul aerian comercial, iar alte hub-uri majore raportează, de asemenea, performanțe solide.
Otopeniul respectă tendința europeană
Numărul anual de zboruri comerciale pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București (Otopeni) a crescut constant între 2017 și 2019, de la 120.700 la 137.200, conform datelor Companiei Naționale Aeroporturi București.
Pandemia din 2020 a redus drastic activitatea, numărul de zboruri scăzând la 57.000. Începând cu 2021, zborurile au crescut treptat, ajungând la 85.000, iar în 2022 s-au apropiat de nivelurile pre-pandemie, cu 116.000 zboruri.
În 2023 și 2024, numărul zborurilor s-a stabilizat la aproximativ 118.693. Această evoluție subliniază reziliența sectorului aviatic.
Mai puține zboruri, dar record de pasageri
În anul 2024, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (Otopeni) a înregistrat un trafic record de 15.946.791 de pasageri, depășind cu peste un milion numărul de pasageri din 2023. Această creștere semnificativă reflectă o tendință ascendentă în traficul aerian din România, aliniată cu evoluțiile la nivel european.
Traficul anual de pasageri pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București (Otopeni) a avut o evoluție interesantă în perioada 2017-2024. În 2017, aeroportul a înregistrat 12,8 milioane de pasageri, un număr ce a crescut constant până la 14,7 milioane în 2019, un record la acea vreme. Totuși, pandemia de COVID-19 a dus la o scădere dramatică în 2020, când traficul a fost de doar 4,4 milioane de pasageri.
Începând cu 2021, aeroportul și-a revenit treptat, atingând 6,9 milioane de pasageri, iar în 2022, traficul a ajuns aproape de nivelurile pre-pandemie, cu 12,6 milioane de pasageri. În 2023, a fost stabilit un nou record de 14,8 milioane de pasageri, iar în 2024, acest record a fost din nou depășit, cu 15,9 milioane de pasageri.
Această evoluție evidențiază reziliența industriei aviatice din România și importanța Aeroportului Otopeni ca principal hub aerian al țării.
Conform unui studiu realizat de compania olandeză de consultanță NACO, traficul pe Aeroportul Otopeni este estimat să crească la aproximativ 21 de milioane de pasageri anual până în 2030. Această prognoză subliniază necesitatea extinderii infrastructurii aeroportuare pentru a face față cererii în creștere.