Top 28 de idei de afaceri mai mult sau mai puțin cunoscute – Prima parte
În Articol
- Ce afacere să încep?
- În ce alt business să mai investesc?
- Ce idei de afaceri au mai apărut?
Acestea sunt trei dintre cele mai întâlnite întrebări atât la viitorii antreprenori, cât și la cei cu experiență, care au business-uri funcționale și profitabile. Fie că ești pe punctul de a începe o afacere, fie că ai vechime în domeniu, o serie de idei de business sunt oricând bine venite.
Afaceri în și după pandemie
Vom încerca în acest articol să ne axăm pe acele idei noi, care au apărut în perioada pandemiei din necesitate sau au derivat din alte business-uri tot ca urmare a unei nevoi nou-create de contextul fară precedent din piață.
Ideile prezentate în acest articol au un caracter informativ, nu sunt afaceri testate de noi sau pe care vi le prezentăm drept rețetă de succes. După cum vei observa, fiecare idee în parte conține o descriere a afacerii respective pentru a oferi câteva noțiuni de bază, dar și inspirație. Drumul de la idee la bani este destul de lung, iar implementarea ideii necesită efort, investiții financiare și un nivel ridicat de rezistență la presiune.
Mai adaugăm și multă perseverentă și abia apoi putem să spunem că ne îndreptam spre succes. Lista a fost creată cu suportul unor antreprenori activi în piața din România și în urma unui research online amănunțit. Articolul este realizat în urma chestionarii antreprenorilor din diferite categorii de vârstă. Dacă ai și tu o idee pe care consideri că merita să o menționezi, lasă-ne un comentariu și o vom include în următorul articol 🙂.
Surprinzător sau nu, în lista fiecăruia dintre respondenții noștri s-a regăsit cel puțin o idee de cursuri. Fapt ce susține încă o data dorința mare a românilor de a se educa, mai ales în această zona a antreprenoriatului.
Profesor de mindfulness
Intrăm în zona spirituală cu această idee de business, dar chiar dacă nu pare la prima vedere, acest serviciu poate fi transformat într-o afacere pentru că stresul antreprenorilor este din ce în ce mai ridicat. O experiență spirituală poate juca un rol foarte important în relaxarea și reorganizarea unei persoane care este copleșita de task-uri. Dacă deja ai început un drum în aceasta direcție, poți oricând să te marketezi.
Dacă nu, trebuie să știi că exista cursuri în care iți poți dezvolta această abilitate. Pentru a transforma asta într o afacere, înainte de toate trebuie să te documentezi foarte bine legat de nevoile antreprenorilor, iar ulterior să iți creezi un portofoliu de servicii orientate spre o experiență relaxantă pentru clienții tai. Mindfulness este despre atenție, concentrare, alegeri și conștientizare. Acestea sunt printre cele mai importante aspecte pe care trebuie să te concentrezi atunci când iți creezi pachetele de servicii.
Organizator de retreat-uri
Pandemia a oferit un boom acestui model de afaceri. Retreat vine de la ideea de a te retrage, adică exact ce avem nevoie cu toții după experiențele trăite în timpul pandemiei. Să organizezi un retreat înseamnă să găsești o locație, de preferat cât mai departe de oraș, unde cei prezenți să participe la evenimente cu diferite tematici.
Cei interesați de astfel de servicii sunt, în principal, antreprenori, dar și oameni care au joburi solicitante. Cele mai de succes retreat-uri sunt cele de deconectare. Tot ce ai nevoie pentru a începe un astfel de business sunt: locații în natură, persoane care să susțină workshop-uri pe diferite teme și un bun marketing orientat către avatarul de client potrivit pentru astfel de excursii.
Abilitatea numărul 1 o reprezintă organizarea. Totul trebuie să fie extrem de bine pus la punct, fară lucruri lăsate la voia întâmplării. Prin urmare, dacă ai o astfel de abilitate și ai acces la personal care poate susține ateliere de relaxare și deconectare, această idee poate fi pentru tine.
Consultant financiar
De ceva timp, această expresie și, implicit, meserie, a devenit una de foarte mare interes. Totul a plecat de la inflație, scumpiri și alte aspecte economice. Toată lumea câștigă bani, fie că sunt implicați în afaceri, fie că sunt autori, fie că au un job.
Oamenii vor să știe cum să își organizeze câștigurile, dar mai ales cheltuielile. Unii sunt interesați să economisească în diferite feluri, printre care amintim investițiile la bursă sau chiar în afaceri. Aici intervine consultantul financiar, care trebuie să aibă studii în această direcție, dar și o experiență care să îl recomande.
Un consultant financiar trebuie să ofere sprijin și sfaturi corecte din punct de vedere financiar, astfel încât clientul să-și gestioneze sănătos banii. Cu cât sfaturile tale sunt mai utile, cu atât clientul va reveni pentru mai multe.
Agenție de marketing
Probabil nu e ceva nou, dar mai ales acum, o agenție de marketing a devenit un business la îndemâna oricui pentru că este ușor de început, nu necesită capital inițial, iar cererea este foarte mare. Pe perioada pandemiei, majoritatea companiilor mari, medii și mici au înțeles necesitatea promovării în online și, automat, își caută marketeri.
Acestă creștere a cererii a creat o piață chiar și pentru cei începători în ale marketing-ului. Foarte mulți freelanceri care activau pe platforme din domeniu și-au creat propria agenție, iar alții chiar au început să dea cursuri.
Serviciile de marketing au șanse mari să devină o afacere profitabilă, dar, cu cât piață este mai aglomerată, cu atât creativitatea trebuie să depășească nivelul pieței, iar serviciile și prețurile trebuie să reprezinte un factor determinant în obținerea clienților noi.
Pentru o experiență bună în acest domeniu, un antreprenor care dorește să își deschidă o agenție de marketing trebuie să își creeze o echipă formată din profesioniști în domenii precum Facebook ads, Google ads, graphic design, copywriting.
Car Sharing Owner
O altă afacere care a luat amploare este cea de închiriere a mașinilor. Această afacere există de mult, dar, odată cu apariția noilor aplicații de ride sharing și food delivery, s-a mărit aria de dezvoltare a unei astfel de afaceri.
Firmele precum Uber și Bolt sunt într-o continuă căutare de noi șoferi, dar și de noi mașini. O firmă cu experiență și cu o cifra de afaceri mare poate folosi soluția leasing ca să achiziționeze mașini, apoi să angajeze șoferi și să își creeze o flota care să activeze în industria car sharing sau food delivery.
Șoferii fară mașini personale care vor să lucreze la Uber sau Bolt plătesc între 350 și 500 de lei săptămânal pentru închirierea unei mașini înscrise pe o platforma de ride sharing. Cumpărând o mașină în leasing și oferind-o spre închiriere unui șofer, poți să plătești leasing-ul din chirie.
Green Business – Stop poluării
Este un concept care a devenit de interes și în Romania. Dar ce înseamnă să îți deschizi o afacere în acest domeniu. Atâta timp cât vii cu soluții care reduc poluarea, poți obține finanțarea europeana mult dorită pentru că, în aceasta zonă, fondurile sunt ușor de obținut.
Sunt mai multe idei de afaceri care ar putea fi profitabile și vom menționa câteva dintre ele cu cerere mare pe piață: serviciile de curățenie care utilizează produse și sisteme bio și firmele producătoare de ambalaje bio.
Pe măsură ce a crescut nevoia de servicii de food delivery, a crescut și nevoia de ambalaje. În aceeași direcție, un magazin online cu produse bio este o altă idee profitabilă de afaceri, iar produsele din zona aceasta sunt numeroase. Domenii conexe sunt jucăriile eco, organic spa, eco home decor, dar și evenimente de conștientizare și de dezvoltarea a unei afaceri green eco.
Predare online
Această idee nu mai este nouă pentru nimeni, dar cu toate astea, foarte puțini se organizează în direcția predării online. Tot pandemia ne-a îndreptat spre acest model de afaceri, iar mințile creative au dezvoltat multe aplicații și afaceri plecând de la ideea meditațiilor online.
Am descoperit platforme în care profesorii pot lista servicii de meditații, dar și unele unde elevii mai experimentați vând servicii de rezolvare a temelor, redactare de proiecte ori chiar a documentației pentru licență.
Vechile site-uri de referate s-au transformat în marketplace-uri unde oricine care are dorința și abilitatea de a preda își poate găsi ”elevii” potriviți. Și nu vorbim doar despre profesori din școli, licee sau facultăți, ci de oricine vrea să împărtășească knowledge, inclusiv în materie de copywriting, graphic design sau alte astfel de domenii mai noi.
Așadar, ca idee de afaceri, fie poți preda online, dacă te pricepi, fie dezvolți și găzduiești un marketplace pentru cursuri ținute de alții.
Contabilitate la distanță
Vremea contabilului cu pix și hartie a cam trecut. Deja au apărut aplicații care-ți tin registrul de casă la zi, iar, dacă ne uitam în zona startup-urilor, vom observa că exista tot mai multe astfel de proiecte în curs de dezvoltare.
Daca ești un IT-ist experimentat, ai putea să te marketezi către firmele de contabilitate care vor să facă pasul spre viitor și vor să își modernizeze serviciile. Poți oferta cât mai multe firme cu un plan de afaceri foarte bine pus la punct.
Outsourcing în Resurse Umane
Freelancing-ul și-a făcut loc aproape în toate industriile și iată că și în industria de resurse umane începe să își facă simțită prezenta.
O idee de afaceri în această nișa se referă la partea de recrutare de personal în diferite domenii. Până nu de curând, firmele de recrutare din România erau doar acele francize ale companiilor mari din afară. Acum există chiar și freelanceri care oferă astfel de servicii, dar mai ales firme micii și medii care intermediază angajările.
Companiile mari accesează serviciile de HR pe care le oferă firmele din România. HR Outsorucing implică serviciul de interemediere al anagajărilor; adică firma ta se va ocupa de căutarea și intervievarea oamenilor potriviți pentru joburile disponibile în compania care îți devine client.
Revânzare de bunuri
Este vorba despre comerțul online care este la îndemăna oricui prin interemediul marketplace-urilor dedicate. Cumperi de undeva și vinzi către clienții finali interesați de obiectele respective.
Aceasta este probabil cea mai veche idee de afaceri, dar în contextul actual o poți porni mult mai ușor. Daca până acum ieșeam la târguri sau ne făceam un magazin fizic într un mall sau în centru, acum e mai firesc să deschidem un magazin online. Și, mai simplu de atât, putem să ocolim investiția pe care o presupune un magazin online și să ne folosim de serviciile pe care ni le pun la dispoziție marketplace-uri precum olx sau emag. Comerțul nu va scădea niciodată, dar trebuie să știm să ne orientăm către nișele care funcționează de fiecare dată. Ăsta e unul dintre secretele unei afaceri reușite în e-commerce.
Vlogger full-time
Când a apărut acest model de afaceri, nimeni nu îl lua în considerare. Când s-a dezvoltat, mulți au zis că e prea târziu să mai înceapă. Ceea ce nu este adevărat.
Încă exista loc pe piață în acest business model. El s-a dezvoltat foarte mult pe zona de entertaining, dar există foarte multe nișe în care nu există creatori de conținut sau există prea putini. De asemenea, această idee de business este una pe care o poți începe oricând.
Consumul de videoclipuri online este din ce mai ridicat. Câștigurile de aici vin din promovări ale diferitelor branduri cu care lucrezi. Punctul în minus este că ai nevoie de mult timp și de mult conținut pentru care trebuie să lucrezi pro bono la început, până iți faci loc pe piață. La fel ca la predarea online, totul pornește de la abilitatea pe care o ai sau cunoștințele pe care le deții într-un anumit domeniu. Ca vlogger, nu trebuie să vinzi un serviciu, ci trebuie să oferi cât mai mult conținut.
Podcast set-up
Am văzut cu toții cât de mult avânt a luat crearea podcast-urilor. Oameni celebri pe care îi vedeam acum ceva timp la televizor s-au orientat către zona aceasta de interviuri online, pentru că exact asta înseamnă podcast. Dar trendul nu a fost clădit doar de celebrități.
O mulțime de oameni obișnuiți, din diferite domenii de activitate, și-au făcut propriul podcast. Iar pandemia și statul în casă au făcut ca acest fenomen să prindă o mare amploare și în Romania.
Chiar și după pandemie podcast-urile vor continua. Doar că vor deveni mai bune, mai profesioniste, ca să supraviețuiască. Și aici ajungem la ideea de Podcast Setup.
O idee de business o reprezintă amanejarea unui spatiu pe care să îl închiriezi celor care fac podcast-uri. Amenajarea implică atât decorul locației, cât și aparatura necesară pentru editarea podcastului.
Dezvoltator de aplicații
Când spunem aplicații ne gândim la ceva wow și la o diferență pe care o putem face în raport cu competitorii noștri. Companii mari sau firme mai mici doresc să ofere o experiență cât mai plăcută clienților săi, iar o aplicație este cea mai la îndemână unealtă prin care pot face acest lucru. O idee de afaceri este să îți dezvolți abilitatea de a crea aplicații. Poate fi văzută că o meserie a viitorului.
Research business
Research-ul poate părea simplu, dar nu este deloc așa. Necesită timp și pricepere. Să căutam pe Google nu e chiar așa de ușor cum pare. Tocmai din acest motiv, chiar și Google are lansat un curs gratuit despre cum să cauți informațiile de care ai nevoie.
Această idee de afaceri implică crearea unui serviciu de research pentru firmele care au nevoie să afle informații utile fie pentru a găsi nișe profitabile, produse care sunt la mare căutare sau informații pentru realizarea unui avatar de client. Probabil că nu știai, dar dacă marketezi un astfel de serviciu, vei descoperi o mare cerere în direcția aceasta.
Acestea sunt primele 14 idei de afaceri descoperite în urma research-ului realizat de noi. Săptămână viitoare vom reveni și cu a doua parte din acest articol, iar până atunci, te invitam să ne lași și tu un comentariu cu o idee de afaceri pe care o consideri utilă.
[shortcode_newsletter]
Abonează-te la newsletterele Termene specializate
24/7 Finanțe | 24/7 Transporturi | 24/7 Construcții | 24/7 Consultanță | 24/7 Retail