Business News

Esența zilei, 20 februarie. Paradox: Importurile de gaze sunt la maxim când România are încă destule gaze stocate – un depozit este plin 100% și altul peste 50%

20 februarie 2025, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Monitorizarea începe dimineața, de la 8.00, și va continua din 4 în 4 ore până ora 22.00.

Paradox: Importurile de gaze sunt la maxim când România are încă destule gaze stocate – un depozit este plin 100% și altul peste 50%. Mare parte din gaze rămân îngropate

Situația din piața gazelor din ultimele zile, marcate de importuri masive, pe fondul creșterii consumului și a limitării extracției de gaze naturale din depozite vine cu o concluzie suprinzătoare pentru publicul larg: România are și acum gaze înmagazinate, și deloc puține, dar practic nu le poate folosi azi decât cu țârâita și de aceea importă mult pentru acoperirea consumului mare, arată Economica.net.

Așadar, cifrele legate de volumele mari depozitate la începutul iernii, de gradul ridicat de umplere, chiar dacă sunt mari, nu ne ajută prea mult acum, pentru că mare parte din acel gaz rămâne de fapt în pământ, uneori și mai mulți ani.

Bursa câștigă jumătate de procent. Activitate neobișnuită pe acțiunile One United Properties și Turism Felix

Încurajată de dinamica bună a burselor mari ale lumii, și piața de acțiuni de la București își păstrează traiectoria ascendentă regăsită la începutul acestei luni. După avansul furbibund din maxime în maxime, indicele DAX40 din Germania s-a corectat violent, cu aproximativ 2 procente, până în zona de 22.400 de puncte, într-un răstimp în care și indicii americani au oi evoluție neconcludentă.

Bursa românească a folosit ziua în care investitorii de pe piețele dezvoltate și-au luat răgaz pentru a strânge din diferențialul existent în răstimpul de câteva săptămâni în care indicii de la BVB au avut o evoluție laterală, potrivit Profit.ro.

 „Economia Germaniei se prăbușește într-o prăpastie, iar industria auto se află la volan”. Analiză dură înainte de scrutinul de duminică

Viitorul cancelar va moșteni o serie de probleme care afectează producția de automobile, inclusiv costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă, precum și un război comercial iminent.

Industria auto a alimentat ascensiunea Germaniei ca putere economică a Europei. În prezent, același sector se află în criză și, odată cu el, trage țara în jos, comentează Politico. Marea provocare acum este trecerea de la motorul cu combustie, care a pus în valoare ingineria germană, la vehicule electrice mai puțin complexe, în care Germania nu controlează tehnologia bateriilor, arată Digi24.ro.

 

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro