Ministrul Justiției a decis înlocuirea directorului Registrului Comerțului din cauza funcționării deficitare a platformei informatice de 40 de milioane de euro
- Ministrul Justiției a dispus, astăzi, 12 septembrie 2024, revocarea directorului general al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), Motivul pentru Valentina Burdescu este schimbată după aproape șapte ani în funcție de director al Registrului Comerțului este dat de modul în care a administrat investiția de 40 de milioane de euro în noua platformă a instituție, portal care a fost nefuncțional în multe situații.
Rezultatele preliminarii ale verificărilor Corpului de Control al Ministerului Justiției au indicat că vina pentru eșecul investiției de 40 de milioane de euro este conducerea ONRC. Din acest motiv, conform unui comunicat, Alina Gorghiu, ministra Justiției a dispus numirea doamnei Luiza Mardare în funcția de director general al ONR.C în locul Valentinei Burdescu.
„Este o persoană cu experiența unei funcții de conducere, fiind director al ORCT Constanța, familiarizată cu noul sistem implementat. Are o viziune amplă asupra organizării interne a instituției”, se precizează în comunicatul Ministerului Justiției.
Controlul Corpului de Control
Alina Gorghiu, a dispus Corpului de Control al ministrului efectuarea unui control la O.N.R.C, începând cu data de 19 august 2024. Acest demers a fost efectuat în contextul discuțiilor din spațiul public privind anumite sincope în funcționarea noului sistem informatic al O.N.R.C.
Raportul Corpului de Control a constatat existența unui management defectuos la nivelul conducerii Registrului Comerțului.
„Mai exact, decizia punerii în producție a noului sistem la data de 26 iulie 2024, precum și suspendarea activității O.N.R.C. și a oficiilor teritoriale în perioada 16-25 iulie au fost adoptate în mod exclusiv de către directorul general/managerul de proiect Valentina Burdescu, fără consultarea personalului din cadrul O.N.R.C. și din cadrul oficiilor teritoriale. Precizăm că directorul general al ONRC a fost desemnat manager de proiect pentru proiectul privind noul sistem al O.N.R.C. în data de 29 octombrie 2018”, se precizează în comunicat.
Concluziile raportului Corpului de control arată că deciziile cu privire la modul și momentul implementării noului sistem informatic, precum și testarea insuficientă a aplicației informatice au generat disfuncționalități în activitatea instituției.
Soluțiile
În plus, ministra Justiției a solicitat conducerii O.N.R.C. să fie organizate ședințe săptămânale cu directorii oficiilor teritoriale. O astfel de ședință a avut loc marți, 10 septembrie a.c.. În cadrul acesteia, au fost identificate soluții pentru depășirea acestei perioade tranzitorii. Ministra Justiției i-a asigurat pe directorii oficiilor teritoriale de tot sprijinul pentru soluționarea problemelor întâmpinate, în limita atribuțiilor Ministerului Justiției.
„De asemenea, Ministerul Justiției a inițiat o Ordonanță de Urgență, adoptată în ședința de Guvern de miercuri, 11 septembrie a.c.. Prin aceasta, va fi alocat un număr mai mare de personal în soluționarea dosarelor înregistrate la O.N.R.C.. Prima măsură propusă prin OUG este reîncadrarea consilierilor juridici pe funcții de registratori printr-o procedură internă, având în vedere că există 46 de posturi de registratori vacante la nivelul O.N.R.C. și al oficiilor din țară. Cea de-a doua măsură propune exercitarea de către personalul cu funcție de conducere a atribuțiilor de registrator”, se mai precizează în comunicat.