Loading the Amira Audio Citește articolul...

Structurile locale ale Fiscului ar putea avea comisii de dialog social, după modelul celor din cadrul prefecturilor, AJOFM-urilor sau Caselor de Sănătate. Anunțul a fost făcut joi, în prezența ministrului Finanțelor și al președintelui ANAF, cu prilejul semnării a două protocoale între reprezentantul Guvernului și cei ai IMM-urilor.

Ședința boardului Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) i-a avut joi ca invitați pe ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, și președintele ANAF, Lucian Heiuș.  

Întâlnirea a debutat cu semnarea Protocolului de colaborare dintre Ministerul Finanțelor și CNIPMMR, în vederea realizării de către CNIPMMR a unor studii și analize cu privire la evoluția mediului de afaceri din România ce vor fi utilizate în fundamentarea propunerilor de politici publice. De asemenea, au fost prezentate politicile fiscale ale anului în curs și previziunile fiscale pentru viitorul program de guvernare.

Comisii locale de dialog social cu ANAF

Anunțul referitor la organizarea unor comisii de dialog social, după modelul celor deja existente cu alte structuri, a fost făcut de Florin Jianu, președintele CNIPMMR.

„Vorbim de o colaborare la nivel teritorial pe care colegii noștri din țară simt nevoia să o aibă cu structurile ANAF. Poate ne gândim, domnule ministru, și la o modificare de tip legislativ pentru că partenerii sociali sunt prezenți în comisii din cadrul prefecturilor, ITM-ului, AJOFM-urilor sau Caselor de Sănătate dar nu există un dialog social la nivel teritorial cu structurile ANAF, ceea ce la nivel central există”, a spus Jianu.

„Această perioadă este cea mai complicată, după al doilea război mondial, din perspectiva provocărilor. Trecând prin criza pandemică, erați deja pregătiți pentru distorsiunile din viața economică. Anul trecut a fost unul dificil, care a făcut diferența între ceea ce înseamnă dialog și ceea ce înseamnă ca fiecare să fie pe cont propriu. 

Nu suntem într-un moment de succes, dar putem privi lucrurile ca pe un moment de stabilitate iar diferența a fost făcută de maturitate, de acțiune, de faptul că am început să ne privim în ochi și să înțelegem că nu putem unii fără alții”, a transmis ministrul Câciu.

Cum vede Fiscul propunerea

„ANAF-ul trece printr-o perioadă de modernizare într-un ritm accelerat: pe lângă informatizarea și digitalizarea agenției și eficientizarea luptei împotriva evaziunii fiscale, un pilon important este relația pe care o avem cu contribuabilul. 

Asistența pe care o acordă ANAF contribuabilului s-a intensificat foarte mult în ultimii ani dar încă trebuie pusă la punct. 

Pentru a putea face pașii pe care îi doriți nu putem decât prin contactele pe care le avem permanent cu oamenii de afaceri, să înțelegem de la dvs ce vă doriți de la noi, să încercăm să vă punem la dispoziție serviciile pe care simțiți nevoia să vă fie furnizate prin Agenție și să înțelegem specificul business-ului pe care îl faceți”, a declarat președintele ANAF, Lucian Heiuș.  

Principalele probleme ridicate de mediul de afaceri

În cadrul întâlnirii au fost prezenți aproximativ 40 de antreprenori, reprezentanți ai structurilor de IMM-uri din toată țara.

Printre problemele ridicate de oamenii de afaceri reprezentanților Fiscului s-au numărat: 

  • concurența neloială,
  • voucherele de vacanță pentru sectorul privat,
  • nivelul taxelor și impozitelor locale pe proprietate,
  • compensarea concediilor medicale,
  • exceptarea de la plata TVA a spitalelor private pentru achiziția de echipamente/ materiale medicale,
  • aspecte fiscale privind impozitarea prosumatorilor,
  • existența entităților nefiscalizate,
  • modificarea cotei de impozit pe dividende,
  • efectele impozitării contractelor part-time,
  • schema de compensare a arieratelor. 
Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe