Guvernul a aprobat programul de ajutoare de stat de 447 de milioane de euro destinate industriei prelucrătoare
În Articol
- Pe ordinea de zi a ședinței guvernului de astăzi, 21 iunie, a Guvernului României s-a aflat și proiectul de „Ordonanță de Urgență privind acordarea de granturi în industria prelucrătoare”. Inițiativa a fost aprobată în ședința Executivului.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a inițiat proiectul de ordonanță de urgență prin care industria prelucrătoare primește ajutoare de stat în valoare de 447 de milioane de euro în perioada 2025-2027. Industria prelucrătoare a fost sectorul cel mai afectat de deciziile recente ale Guvernului României, printre care și majorarea salariului minim la 3.700 de lei de la 1 iulie, așa cum au explicat reprezentanții patronatelor pentru Termene.ro.
Firmele din București nu au acces la program
Schema ajutoarelor de stat este una regională, în care ponderea grantului nerambursabil poate ajunge până la maximum 75% în funcție de dezvoltarea economică a zonei. În afara Bucureștiului, toate regiunile țării beneficiază de granturi în cadrul acestei scheme. Ponderea ajutorului de stat primit de o firmă din industria prelucrătoare variază între 40% și 70% în funcție de regiunea activității. Procentul de sprijin al invetiției poate crește până la 75% pe parcursul monitorizării investiției.
Industria prelucrătoare include transformarea fizică sau chimică a materialelor, substanțelor sau componentelor în produse noi. Unitățile angajate în industria prelucrătoare sunt adesea descrise ca uzine, fabrici sau oțelării și folosesc în mod curent mașini acționate electric și echipamente de manipulare a materialelor.
Unitățile care transformă materialele sau substanțele în produse noi, manual sau la domiciliul lucrătorului, și care comercializează către public produsele obținute în aceleași locații, cum sunt brutăriile și croitoriile de comandă, sunt incluse, de asemenea, în această secțiune.
Schema ajutorului de stat
„Intensitățile maxime ale ajutoarelor de stat prevăzute în Anexa nr. 2 pot fi majorate cu până la 20 de puncte procentuale pentru întreprinderile mici sau cu până la 10 puncte procentuale pentru întreprinderile mijlocii, fără însă a se depăși valoarea maximă de 75%”, se precizează în proiectul ordonanței de guvern.
Stimularea financiară are în vedere ajutor de stat până la maxim 50 de milioane de euro (conform intensității maxime a ajutoarelor de stat), ce urmează să acopere până la 75% din valoarea investiției.
„Bugetul maxim al schemei este echivalentul în lei al sumei de 447 de milioane de euro, respectiv 2,235 miliarde de lei. Bugetul mediu anual al schemei este echivalentul în lei al sumei de 149 de milioane de euro, respectiv 745 de milioane de lei.
Beneficiarul ajutorului de stat trebuie să asigure o contribuție financiară de cel puțin 25% din costurile eligibile, fie prin resurse proprii, fie prin finanțare externă, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public.
Numărul maxim estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de stat în baza schemei este de 30.
„Schema propusă are în vedere dezvoltarea regională și se bazează pe Regulamentul UE nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea art.107 și 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187 din 26 iunie, cu modificările și completările ulterioare”, se precizează în nota de fundamentare.
Proiectul integral poate fi consultat aici.
Scopul ajutoarelor de stat
Obiectivele fundamentale ale schemei sunt în principal următoarele:
- reducerea deficitului comercial provenit din industria prelucrătoare;
- stimularea investițiilor în capacități noi de producție în zonele mai puțin dezvoltate;
Atât întreprinderile mari, cât și IMM-urile beneficiază de ajutor de stat. Activitățile industriei prelucrătoare care beneficiază de ajutorul de stat propus de MEAT pot fi consultate la finalul articolului.
Prin schema de ajutor de stat, în vederea îndeplinirii obiectivelor, se finanțează următoarele tipuri de investiții:
- investiție inițială;
- investiție inițială care creează o nouă activitate economică;
Măsurile de sprijin acordate prin prezenta ordonanță influențează direct capacitatea entităților din domeniul industriei prelucrătoare. Guvernul estimează o „creștere a producției interne cu aproximativ 450 de milioane de euro, datorită aplicării măsurilor de ajutor de stat, care se va regăsi în mod corespunzător în reducerea importurilor și reducerea deficitului comercial”.
În acest mod, activitatea din industria prelucrătoare își va majora contribuția la creșterea produsului intern brut, având un impact direct asupra veniturilor bugetare.
Ce prevede proiectul ordonanței de urgență
Locurile de muncă create direct de un proiect de investiții sunt locurile de muncă legate de activitatea care face obiectul investiției, inclusiv locurile de muncă create în urma unei creșteri a ratei de utilizare a capacității create de investiție.
Proiectul mare de investiții este o investiție inițială cu costuri eligibile care depășesc 50 de milioane de euro, calculată la tarifele și cursul de schimb de la data acordării ajutorului de stat.
Proiect unic de investiții este orice investiție inițială demarată de același beneficiar, la nivel de grup, într-un interval de 3 ani de la data demarării lucrărilor la o altă investiție care beneficiază de ajutor în aceeași regiune de nivel 3, din nomenclatorul comun al unităților teritoriale de statistică (NUTS3), respectiv județ.
Se pot emite acorduri pentru finanțare, în baza prezentei scheme, până la data de 31 decembrie 2026, cu respectarea legislației în domeniul ajutorului de stat și a hărții regionale autorizate de Comisia Europeană prin Decizia C(2021) 9750 din 20 decembrie 2021 și aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 311/2022 privind intensitatea maximă a ajutorului de stat regional în perioada 2022-2027 pentru investiții inițiale, cu modificările ulterioare, în limita bugetului alocat schemei.
Costuri eligibile
Sunt considerate costuri eligibile:
- costurile investițiilor în active corporale și necorporale;
- costurile salariale estimate pentru locurile de muncă create în urma unei investiții inițiale, calculate pe o perioadă de 2 ani;
- o combinație a unei părți a costurilor menționate la lit. a) și b) care să nu depășească valoarea de la lit. a) sau b), în funcție de care dintre acestea este mai mare.
Activele achiziționate trebuie să fie noi, cu excepția celor pentru IMM-uri și pentru achiziționarea unei unități. Posturile legate de închirierea de active corporale pot fi luate în considerare în următoarele situații:
- în cazul terenurilor și clădirilor, contractul de închiriere trebuie să continue cel puțin timp de 5 ani de la data preconizată de finalizare a investiției pentru întreprinderile mari și cel puțin timp de 3 ani în cazul IMM-urilor;
- în cazul închirierii de instalații sau de utilaje, contractul trebuie să fie unul de leasing financiar și trebuie să conțină obligația ca beneficiarul ajutorului de stat să achiziționeze activul la data la care expiră contractul.
Activele necorporale sunt eligibile pentru calculul costurilor de investiții dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- trebuie să fie utilizate exclusiv în cadrul unității care primește ajutorul de stat;
- trebuie să fie amortizabile;
- trebuie să fie achiziționate în condițiile pieței de la terți care nu au legături cu cumpărătorul;
- trebuie să fie incluse în activele întreprinderii care beneficiază de ajutor de stat și trebuie să rămână asociate proiectului pentru care s-a acordat ajutorul de stat pe o perioadă de minimum 5 ani sau de 3 ani în cazul IMM-urilor.
Întreprinderi eligibile
Întreprinderile în activitate pot beneficia de ajutor de stat în baza schemei dacă îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanțare, criteriile prevăzute la alin. (1), precum și următoarele criterii de elig ibilitate:
- au rentabilitatea cifrei de afaceri mai mare decât zero în unul din ultimele 3 exerciții financiare încheiate;
- au capitalurile proprii pozitive în ultimul exercițiu financiar încheiat;
- au capital social subscris vărsat în condițiile legii în valoare de minimum 100.000 lei;
- investițiile realizate au o valoare, în echivalent lei, de minim 3 milioane euro, fără TVA.
Întreprinderile nou-înființate pot beneficia de ajutor de stat în baza schemei dacă îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanțare, criteriile prevăzute la alin. (1), precum și următoarele criterii de eligibilitate:
– au capital social subscris vărsat în condițiile legii în valoare de minimum 100.000 lei;
– nu aparțin unor acționari/asociați care dețin sau au deținut în ultimii 2 ani anterior datei înregistrării cererii de acord pentru finanțare o altă întreprindere înregistrată conform dispozițiilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care desfășoară sau a desfășurat activitatea pentru care solicită finanțare.
Cererea de finanțare
Pentru a beneficia de ajutor de stat, întreprinderea solicitantă trebuie să obțină un acord pentru finanțare din partea MEAT.
Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare se realizează în sesiuni de 30 de zile. Perioada de înregistrare a cererilor se comunică de către MEAT pe website-ul său, cu cel puțin 30 de zile înainte de data deschiderii sesiunilor.
Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare se realizează doar în intervalul sesiunii.
Cererile de acord pentru finanțare înregistrate în afara sesiunilor se restituie întreprinderilor.
Întreprinderea solicitantă transmite la MEAT următoarele documente:
- cerere de acord pentru finanțare;
- certificat constatator eliberat cu cel mult 10 zile lucrătoare înainte de data înregistrării cererii de acord, fie în original, emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde își are sediul întreprinderea, fie electronic, cu informații obținute de pe portalul de servicii al Oficiului Național al Registrului Comerțului;
- certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată la bugetul general consolidat;
- certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată la bugetul local;
- situații financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat, în copie;
- plan de creare a locurilor de muncă;
- plan de afaceri;
- documente justificative pentru fundamentarea planului de afaceri;
- procură notarială a reprezentantului legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană semnează cererea de acord pentru finanțare;
- declarație pe propria răspundere prin care atestă că întreprinderea nu beneficiază de ajutoare de stat pentru aceleași costuri eligibile;act de identitate al persoanei autorizate să reprezinte legal întreprinderea, în copie însoțită de procura notarială, dată de reprezentantul legal al societății;
- opis cu documentele transmise.
Formularul cererii de acord pentru finanțare și modalitatea de transmitere și înregistrare a documentelor prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în Ghidul solicitantului.
MEAT finalizează procesul de evaluare a cererii de acord pentru finanțare în termen de maximum 30 de zile de la data la care întreaga documentație este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme.
Plata ajutorului de stat
Plata ajutorului de stat se poate efectua către întreprinderi începând cu anul 2025, data finală de efectuare a plăților fiind 29 noiembrie 2029, în baza acordurilor pentru finanțare încheiate în limita bugetului anual alocat schemei după efectuarea parțială sau totală a cheltuielilor eligibile realizate conform acordului pentru finanțare.
Ultima cerere de plată transmisă MEAT nu va depăși data de 31 decembrie 2028.
Întreprinderile care au încheiat acord pentru finanțare au obligația să demareze investiția în termen de maximum 6 luni de la data semnării acordului pentru finanțare și să informeze MEAT în acest sens.
Perioada de monitorizare
Fiecare loc de muncă creat prin investiție se menține în zona în cauză pentru o perioadă de cel puțin 5 ani sau, în cazul IMM-urilor, de cel puțin 3 ani de la data la care locul de muncă a fost ocupat pentru prima dată.
Investiția trebuie menținută în regiunea beneficiară pentru o perioadă de cel puțin 5 ani sau, în cazul IMM-urilor, de cel puțin 3 ani de la finalizarea investițiilor. Această condiție nu împiedică înlocuirea unei instalații sau a unui echipament care a devenit depășit sau a fost distrus în această perioadă, cu condiția ca activitatea economică să fie menținută în regiunea în cauză pentru perioada minimă relevantă.
Lista sectoarelor de activitate eligibile
COD CAEN |
DENUMIRE |
11 |
|
1101 |
Distilarea, rafinarea și mixarea băuturilor alcoolice |
1102 |
Fabricarea vinurilor din struguri- cu excepția:
(inclusiv mistelă). |
1105 |
Fabricarea berii |
1107 |
Producția de băuturi răcoritoare nealcoolice; producția de ape minerale și alte ape îmbuteliate |
13 |
|
1310 |
Pregătirea fibrelor și filarea fibrelor textile |
1320 |
Producția de țesături |
1330 |
Finisarea materialelor textile |
1391 |
Fabricarea de metraje prin tricotare sau croșetare |
1392 |
Fabricarea de articole confecționate din textile (cu excepția îmbrăcămintei și lenjeriei de corp) |
1393 |
Fabricarea de covoare și mochete |
1394 |
Fabricare.» e od»ane frânohii sfori si nlase |
1395 |
Fabricarea de textile nețesute și articole din acestea, cu excepția confecțiilor de îmbrăcăminte |
1396 |
Fabricarea de articole tehnice și industriale din textile |
1399 |
Fabricarea altor articole textile n.c.a. |
14 |
|
1411 |
Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte din piele |
1412 |
Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte pentru lucru |
1413 |
Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp) |
1414 |
Fabricarea de articole de lenjerie de corq |
1419 |
Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte și accesorii n.c.a. |
1431 |
Fabricarea prin tricotare sau croșetare a ciorapilor și articolelor de galanterie |
1439 |
Fabricarea prin tricotare sau croșetare a altor articole de îmbrăcăminte |
15 |
|
1511 |
Tăbăcirea și finisarea pieilor; prepararea și vopsirea blănurilor |
1512 |
Fabricarea articolelor de voiaj și marochinărie |
1520 |
Fabricarea încălțămintei |
16 |
|
1621 |
Fabricarea de furnire și a panourilor de lemn |
1622 |
Fabricarea parchetului asamblat în panouri |
1624 |
Fabricarea ambalajelor din lemn |
17 |
|
1712 |
Fabriearea hârtiei și cartonului |
1721 |
Fabricarea hârtiei și cartonului ondulat și a ambalaielor din hârtie și carton |
1722 |
Fabricarea produselor de uz gospodăresc și sanitar, din h‘artie sau carton |
1723 |
Fabricarea articolelor de papetărie |
1729 |
Fabricarea altor articole din hârtie si carton n.c.a. |
19 |
|
1910 |
Fabriearea produselor de cocserie |
1920 |
Fabricarea produselor obtinute din prelucrarea țițeiului |
20 |
|
2011 |
Fabricarea gazelor industriale |
2012 |
Fabricarea coloranților și a pigmentilor |
2013 |
Fabricarea altor produse chimice anorganice, de bază |
2014 |
Fabricarea altor produse chimice organice, de bază |
2015 |
Fabricarea îngrășămintelor și produselor azotoase |
2016 |
Fabricarea materialelor plastice în forme primare |
2017 |
Fabricarea cauciucului sintetic în forme primare |
2020 |
Fabricarea oes ‘Celor și a altor nrod»se »«o himi*e |
2030 |
Fabricarea vopselelor, lacurilor, cemelii tipografice și masticurilor |
2041 |
Fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de întreținere |
2042 |
Fabricarea parfumurilor și a produselor cosmetice (de toaletă) |
2051 |
Fabricarea explozivilor |
2052 |
Fabricarea cleiurilor |
2053 |
Fabricarea uleiurilor esențiale |
2059 |
Fabricarea altor produse chimice n.c.a. |
2060 |
Fabricarea fibrelor sintetice și artificiale |
21 |
|
2110 |
Fabricarea produselor farmaceutice de bază |
2120 |
Fabricarea preparatelor farmaceutice |
22 |
|
2211 |
Fabricarea anvelopelor și a camerelor de aer; reșaparea și refacerea anvelopelor |
2219 |
Fabricarea altor produse din cauciuc |
2221 |
Fabricarea plăcilor, foliilor, tuburilor și profilelor din material plastic |
2222 |
Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic |
2229 |
Fabricarea altor produse din material plastic |
23 |
|
2311 |
Fabricarea sticlei plate |
2313 |
Fabricarea articolelor din sticlă |
2314 |
Fabricarea fibrelor din sticlă |
2319 |
Fabricarea de sticlărie tehnică |
2320 |
Fabricarea de produse refractare |
2341 |
Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc și ornamental |
2343 |
Fabricarea izolatorilor și pieselor izolante din ceramică |
2365 |
Fabricarea produselor din azbociment |
2391 |
Fabricarea de produse abrazive |
24 |
2442 |
Metalurgia aluminiului |
2444 |
Metalurgia cuprului |
2445 |
Productia alte metale neferoase (crom mangan, nichel) |
25 |
|
2521 |
Producția de radiatoare si cazane pentru încălzire centrală |
2529 |
Producția de rezervoare, cisterne și containere metalice |
2530 |
Producția generatoarelor de aburi (cu excepția cazanelor pentru încălzire centrală) |
2540 |
Fabricarea armamentului și muniției |
2550 |
Fabricarea produselor metalice obținute prin deformare plastică; metalurgia pulberilor |
2561 |
Tratarea și acoperirea metalelor |
2562 |
Operațiuni de mecanică generală |
2571 |
Fabricarea produselor de tăiat |
2572 |
Fabricarea articolelor de feronerie |
2573 |
Fabricarea uneltelor |
2591 |
Fabricarea de reeipienti, containere si alte produse similare din otel |
2592 |
Fabricarea ambalajelor ușoare din metal |
2593 |
Fabricarea articolelor din fire metalice; fabricarea de lanturi și arcuri |
2594 |
Fabricarea de șuruburi, buloane si alte articole filetate; fabricarea de nituri și șaibe |
2599 |
Fabricarea altor articole din metal n.c.a. |
26 |
|
2611 |
Fabricarea subansamblurilor electronice (module) |
2612 |
Fabricarea altor componente electronice |
2620 |
Fabricarea calculatoarelor și a echipamentelor periferiee |
2630 |
Fabricarea echipamentelor de comunicații |
2640 |
Fabricarea produselor electronice de larg consum |
2651 |
Fabricarea de instrumente și dispozitive pentru măsură, verificare, control. navigatie |
2652 |
Producția de ceasuri |
2660 |
Fabricarea de echipamente pentru radiologie, electrodiagnostic si electroterapie |
2670 |
Fabricarea de instrumente optice și echipamente fotografice |
27 |
|
2711 |
Fabricarea motoarelor, generatoarelor și transformatoarelor electrice și a aparatelor de distribuție și control a electricității |
2712 |
Fabricarea aparatelor de control și distribuție a electricității |
2720 |
Fabricarea de acumulatori și baterii |
2731 |
Fabricarea de cabluri cu fibră optică |
2733 |
Fabricarea dispozitivelor de conexiune pentru fire și cabluri electrice și electronice |
2740 |
Fabricarea de echipamente electrice de iluminat |
2751 |
Fabricarea de aparate electrocasnice |
2752 |
Fabricarea de echipamentc casnice neelectrice |
2790 |
Fabricarea altor echipamente electrice |
28 |
|
2811 |
Fabricarea de motoare și turbine (cu excepția celor pentru avioane, autovehicule și motociclete) |
2812 |
Fabricarea de motoare hidraulice |
2813 |
Fabricarea de pompe și compresoare |
2814 |
Fabricarea de articole de robinetărie |
2815 |
Fabricarea lagărelor, angrenajelor, cutiilor de viteză și a elementelor mecanice de transmisie |
2821 2822 2823 |
Fabricarea cu toarelor, furnalelor i arzătoarelor Fabricarea echi amentelor de ridicat i mani ulat Fabricarea mașinilor și echipamentelor de birou (exclusiv fabricarea calculatoarelor și a echipamentelor periferice |
2824 2825 |
Fabricarea ma inilor-unelte ortabile acționate electric Fabricarea ehipamentelor de ventilație și frigorifice, exclusiv a echipamentelor de uz casnic |
2829 |
Fabricarea altor mașini și utilaje de utilizare generală n.c.a. |
2830 |
Fabricarea mașinilor și utilajelor pentru agricultură și exploatări forestiere |
2841 |
Fabricarea utilajelor și a mașinilor-unelte pentru prelucrarea metalului |
2849 |
Fabricarea altor masini-unelte n.c.a. |
2891 |
Fabricarea utilajelor pentru metalurgie |
2892 |
Fabricarea utilajelor pentru extractie și construcții |
2893 |
Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea produselor alimentare, băuturilor si tutunului |
2894 |
Fabricarea utilajelor pentru industria textilă, a îmbrăcămintei și a pielăriei |
2895 |
Fabricarea utilaielor pentru industria hârtiei și cartonului |
2896 |
Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea maselor plastice și a cauciucului |
2899 |
Fabricarea altor mașini și utilaje specifice n.c.a. |
29 |
|
2910 |
Fabricarea autovehiculelor de transport rutier |
2920 |
Productia de caroserii pentru autovehicule; fabricarea de remorci și semiremorci |
2931 |
Fabricarea de echipamente electrice și electronice pentru autovehicule și pentru motoare de autovehicule |
2932 |
Fabricarea altor piese și accesorii pentru autovehicule și pentru motoare de autovehicule |
30 |
|
3011 |
Construcția de nave și structuri plutitoare |
3012 |
Construcția de ambarcațiuni sportive și de agrement |
3020 |
Fabricarea materialului rulant |
3030 |
Fabricarea de aeronave și nave spațiale |
3092 |
Fabricarea de biciclete și de vehicule pentru invalizi |
31 |
|
3101 |
Fabricarea de mobilă pentru birouri și magazine |
3102 |
Fabricarea de mobilă pentru bucătării |
3103 |
Fabricarea de saltele și somiere |
3109 |
Fabricarea de mobilă n.c.a. |
32 |
|
3240 |
Fabricarea jocurilor si jucăriilor |
3250 |
Producția de dispozitive, aparate și instrumente medicale și de laborator |
3299 |
Fabricarea altor produse manufacturiere n.c.a. |
33 |
|
3311 |
Repararea articolelor fabricate din metal |
3312 |
Repararea mașinilor |
3313 |
Repararea echipamentelor electronice și optice |
3314 |
Repararea echipamentelor electrice |
3315 |
Repararea și întreținerea navelor și bărcilor |
3317 |
Repararea și întretinerea altor echipamente de transport n.c.a. |
3319 |
Repararea altor echipamente |
3320 |
Instalarea mașinilor si echipamentelor industriale |
38 |
|
3811 |
Colectarea deșeurilor nepericuloase |
3812 |
Colectarea deșeurilor periculoase |
3821 |
Tratarea și eliminarea deșeurilor nepericuloase |
3822 |
Tratarea și eliminarea deșeurilor periculoase |
3831 |
Demontarea (dezasamblarea) mașinilor și echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor |
3832 |
Recuperarea materialelor reciclabile sortate |
Intensitatea maximă a ajutoarelor de stat pe regiuni și județe
Regiunea |
Județe componente |
Intensitate asiIRă % |
Nivelul maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia o întreprindere – euro – |
Nord-Vest |
Bihor |
40% |
33.000.000 |
Bistrița-Năsăud |
50% |
41.250.000 |
|
Cluj |
40% |
33.000.000 |
|
Maramureș |
50% |
41.250.000 |
|
Satu Mare |
50% |
41.250.000 |
|
Sălaj |
50% |
41.250.000 |
|
Centru |
Alba |
50% |
41.250.000 |
Brașov |
40% |
33.000.000 |
|
Covasna |
40% |
33.000.000 |
|
Harghita |
40% |
33.000.000 |
|
Mureș |
50% |
41.250.000 |
|
Sibiu |
40% |
33.000.000 |
|
Nord-Est |
Bacău |
60% |
49.500.000 |
Boto ani |
60% |
49.500.000 |
|
fa,i |
50% |
41.250.000 |
|
9eam |
60% |
49.500.000 |
|
Suceava |
60% |
49.500.000 |
|
Vaslui |
60% |
49.500.000 |
Sud ES |
Brăila |
60% |
49.500.000 |
Buzău |
60% |
49.500.000 |
|
Constan a |
50% |
41.250.000 |
|
Galați |
70% |
57.750.000 |
|
Vrancea |
60% |
49.500.000 |
|
Tulcea |
60% |
49.500.000 |
|
Sud-Muntenia |
Argeș |
50% |
41.250.000 |
Călărași |
60% |
49.500.000 |
|
Dâmbovița |
50% |
41.250.000 |
|
Giurgiu |
50% |
41.250.000 |
|
lalomi a |
60% |
49.500.000 |
|
Prahova |
70% |
57.750.000 |
|
Teleorman |
60% |
49.500.000 |
|
Sud-Vest Oltenia |
Dolj |
70% |
57.750.000 |
Gorj |
70% |
57.750.000 |
|
Mehedinți |
60% |
49.500.000 |
|
Olt |
60% |
49.500.000 |
|
Vâlcea |
60% |
49.500.000 |
|
Vest |
Arad |
30% |
24.750.000 |
Caraș-Severin |
40% |
33.000.000 |
|
Hunedoara |
50% |
41.250.000 |
|
Timiș |
30% |
24.750.000 |
|
Ilfov |
Ilfov parțial: Ciorogârla, |
35% |
28.875.000 |
Domne ti, |
|||
Clinceni, Cometu, Bragadiru, |
|||
Dără ti-llfov, Jilava, |
|||
1 Decembrie, Copăeeni, |
|||
Vidra i Berceni |
|||
Ilfov parțial: |
45% |
37.125.000 |
|
Periș, |
|||
Ciolpani, Snagov, |
|||
Gruiu, Nuci, |
|||
Grădi tea, Petrăchioaia, Dascălu, |
|||
Moara Vlăsiei, |
|||
Balote ti |
|||
Corbeanca, |
|||
Buftea, Chitila, |
|||
Glina, |
|||
?ernica, Dobroești și Pantelimon |