Loading the Amira Audio Citește articolul...
  • Analiză cu datele platformei Termene.ro. Subsidiara Ford în România nu a mai înregistrat profit din 2021. Cifra de afaceri din 2022, recordul companiei, nu a fost depășită în 2023.

Ford Otosan România SRL din Craiova, județul Dolj, a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 13,66 miliarde de lei, cu 2% mai puțin decât în anul precedent, când cifra de afaceri a fost de 13,9 miliarde de lei. Astfel, s-a înregistrat o scădere de aproape 240 de milioane de lei între 2023 și 2022.

Ford România este un producător de automobile cu sediul în Craiova, România, subsidiar al companiei americane Ford. Uzina de la Craiova a fost înființată în anul 1976 ca societate mixtă româno-franceză Oltcit (guvernul României – Citroën).

În 1991, prin preluarea acțiunilor Citroën de către statul român, Oltcit devine Automobile Craiova. Ford a preluat oficial Automobile Craiova în martie 2008. Noul acționar a început proiectul de modernizare în luna mai 2008, iar în primăvara anului 2009 a achiziționat și un pachet de 22% din acțiunile Automobile Craiova deținute de SIF Oltenia.

A crescut cifra de afaceri, dar au scăzut și pierderile

Ford Otosan România SRL a înregistrat, în 2023, pierderi de 15 milioane de lei, reprezentând o scădere a pierderilor cu 37% față de anul precedent. În 2022, compania a raportat pierderi de 24,4 milioane de lei.

Ultimul an în care Ford România a raportat profit a fost 2021, când compania a avut un profit de 61,6 milioane de lei.

Anul trecut, numărul angajaților raportat de Ford Otosan România SRL a fost de 5.581, cifră asemănătoare cu cea din anul precedent.

Obiectul principal de activitate al Ford Otosan România SRL este „fabricarea autovehiculelor de transport rutier”, cod CAEN 2910. Acționarul unic este firma Ford Otosan Netherlands BV din Țările de Jos.

Despre Ford, compania care a adus conceptul că fiecare familie trebuie să aibă un autoturism

Povestea începe în Springwells Township, Wayne County, Michigan, pe 30 iulie 1863, când William și Mary Ford au devenit părinți la nașterea lui Henry, primul dintre cei șase copii ai familiei. Crescând la o fermă prosperă de familie, el și-a făcut educația într-o școală satească ce avea o singură clasă. Încă de pe atunci, el a arătat un interes deosebit pentru tot ce ținea de mecanică. Acest interes avea să devină un geniu desăvârșit și să îi aducă lui Henry recunoașterea ca „unul dintre cei mai mari industriași ai lumii”, conform prezentărilor companiei Ford.

Producția de automobile la Uzina Ford din Craiova a început pe 8 septembrie 2009, însă într-un ritm foarte scăzut, cu aproximativ 10 automobile pe zi, producând până la sfârșitul lui 2009 aproximativ 1.000 de unități.

Pentru prima dată de la privatizarea din 2007 – 2008, uzina Ford din Craiova are un portofoliu de produse compus din trei modele – Puma, Transit Courier și Tourneo Courier – de ultimă generație, care vor avea începând din 2024 versiuni cu sistem de propulsie complet electric.

Preluată de compania turcă Ford Otosan, în care americanii au un important pachet de acțiuni, uzina din Craiova a început oficial, pe 24 octombrie 2023, asamblarea variantelor cu motoare termice ale modelelor Transit Courier și Tourneo Courier.

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe