Esența weekendului, 11-12 ianuarie. România va juca un rol cheie în dezvoltarea europeană industrială. Duster va avea sistem 4×4 cu punte spate electrificată
În Articol
- Este din nou weekend, 11-12 ianuarie, iar „Esența weekendului” va rezuma știrile importante pentru mediul de afaceri și va oferi și explicații, puncte de vedere legate de evenimentele prezentate. Rubrica editorială va fi actualizată pe parcursul weekendului de mai multe ori.
Monitorizarea începe sâmbătă dimineața, de la 8.00, și va continua din 6 în 6 ore până ora 22.00.
Dacia Duster va avea sistem 4×4 cu punte spate electrificată
Directorul executiv al mărcii Dacia la nivel mondial a confirmat oficial că SUV-ul Duster va avea o versiune cu tracțiune integrală în care puntea spate va fi acționată electric. Aflat la expoziția auto de la Bruxelles, acolo unde, după cum ați aflat deja de la Economica.net, a fost anunțat și învingătorul competiției europene Car of the Year 2025, Denis Le Vot, șeful mărcii Dacia la nivel mondial, a confirmat informațiile conform cărora SUV-ul Duster va avea o versiune cu un sistem 4×4 „mai special”. Vorbind la conferința de presă a Dacia de la finala Car of the Year, competiție la care Duster a fost pe lista scurtă de finaliste și a ocupat un onorant loc 5, CEO-ul mărcii, Denis Le Vot, a afirmat că sistemul de tracțiune integrală al SUV-ului asamblat în România va avea o soluție tehnologică în care este implicată utilizarea electricității pentru acționarea roților de pe puntea din spate. „Până la sfârșitul anului 2025 vom introduce o nouă soluție hibridă pentru versiunea noastră 4×4. Vom electrifica puntea spate cu un e-motor pe ea. Mașina va fi hibridă și automată și va exista o versiune GPL. O vom face disponibilă la un preț accesibil, așa cum este stilul Dacia”, a declarat Denis Le vot în fața membrilor juriului Car of the Year.
Beneficiile PNRR-uri
La patru ani de la demararea programului NextGenerationEU, prin care a fost lansat Mecanismul de Redresare și Reziliență și sunt implementate PNRR-urile naționale, impactul agregat al celui mai mare program european de investiții asupra PIB-ului potențial al zonei euro este de 3 ori mai mic decât se estima inițial, arată o analiză a Băncii Centrale Europene (BCE), anunță Curs de Guvernare.
NextGenerationEU a fost lansat la jumătatea lui 2020, în timpul pandemiei de Covid-19, și are o dimensiune totală de 800 de miliarde de euro. Scopul explicit al programului a fost implementarea de reforme structurale care să majoreze productivitatea și competivitatea Uniunii Europene, să sprijine politica industrială a UE și per total să aducă beneficii țărilor europene prin investiții care să majoreze PIB-ul potențial (creșterea pe termen lung).
„România va juca un rol cheie în dezvoltarea europeană industrială și în ceea ce privește materiile prime”
„România va juca un rol cheie în dezvoltarea europeană industrială și în ceea ce privește materiile prime”, a declarat joi Stephane Sejourne, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, responsabil pentru Prosperitate și strategia industrială, care efectuează o vizită oficială la București, conform Curs de Guvernare.
„Prima mea vizită într-o capitală europeană am rezervat-o României. Este un mesaj important din partea Comisiei Europene pentru că România este una din țările cele mai industrializate din Europa și avem nevoie de România în acest moment de incertitudini economice și de reindustrializare”, a spus Stephane Sejourne, citat de Agerpres.
Prețul carburanților din România îl depășește acum pe cel din mai multe țări europene
Motorina a ajuns mai scumpă decât în Cehia, Polonia și chiar Spania. Dacă în mod tradițional România avea cam al doilea cel mai mic preț al carburanților auto din Uniunea Europeană, fiind depășiți doar de Bulgaria între statele cu un consum semnificativ, situația s-a schimbat, iar piața noastră a urcat în clasamentul celor cu prețuri mari. Astfel, potrivit ultimelor date Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a prețurilor din Uniunea Europană al Comisiei, valabile la data de 6 ianuarie, preșul mediu al benzinei în România este de 1,475 de euro pe litru. Cu acest nivel suntem deja semnificativ mai scumpi decât Bulgaria, piață cu care ne comparam tradițional, unde prețul este de 1,28 de euro pe litru. Iar benzină mai ieftină decât la noi este și în Cipru (1,39 de euro), Cehia (1,42 de euro), Polonia (1,44 de euro), Malta (1,34 de euro) și, puțin, peste Lituania (1,471 de euro). Prețul de la noi rămâne totuși semnificativ sub media ponderată a Uniunii Europene, care este de 1,67 de euro pe litru. Situația este ceva mai rea la motorină, care este carburantul cel mai folosit în România și pe care piața noastră îl mai și importă, pentru că tradițional cele trei rafinării de la noi produc mai multă benzină și mai puțin diesel, anunță Economica.net.
JPMorgan le cere angajaţilor să revină la birou cinci zile pe săptămână, începând din luna martie
Gigantul bancar american JPMorgan Chase le-a cerut angajaţilor, care acum lucrează în regim hibrid, să revină la munca de la birou timp de cinci zile pe săptămână, începând din luna martie, potrivit unui document intern consultat vineri de Reuters, transmite Agerpres. Potrivit acestui document, care provine de la comitetul operaţional al băncii, peste jumătate din angajaţi au revenit deja la munca de la birou în regim full time. JPMorgan Chase are peste 316.000 de angajaţi la nivel mondial. “Acum este momentul oportun să consolidăm abordarea de tip muncă de la birou în regim full time. Credem că aceasta este cea mai bună modalitate pentru a conduce compania”, se menţionează în documentul elaborat de comitetul operaţional de la JPMorgan Chase. În 2023, JPMorgan a înregistrat cel mai mare profit din istoria sa. După ce a achiziţionat First Republic Bank, veniturile nete din dobânzi ale JPMorgan Chase au urcat la un nivel record, anunță Economedia.ro.
România ar analiza să blocheze oferta ungară pentru E.On
O ofertă din partea Ungariei pentru achiziționarea unui important furnizor de energie din România este în curs de revizuire, după ce au apărut suspiciuni cu privire la motivele din spatele ofertei supraevaluate, inclusiv temeri legate de influența Rusiei, a precizat ministrul Energiei, Sebastian Burduja, pentru Financial Times. Grupul energetic de stat al Ungariei, MVM, a câștigat recent licitația pentru achiziționarea rețelei de distribuție a gazelor și electricității din România deținută de compania germană E.ON, anunță Curs de Guvernare. Ministrul energiei, Sebastian Burduja, a declarat pentru Financial Times că preluarea ar putea fi blocată pe motive de securitate, într-o mișcare similară cu cea a Spaniei de anul trecut, când Madridul a oprit o fuziune feroviară cu o companie maghiară parțial din cauza legăturilor acesteia cu Rusia.
Tranzacțiile acțiunilor Băncii Transilvania susțin activitatea BVB
Începutul de an este marcat pe bursa românească de volume slabe, preferința investitorilor mergând către acțiunea-fanion a pieței locale. Pe bursele mari ale lumii s-a precipitat un impuls de vânzare la sosirea datelor privind piața muncii din SUA. Indicii bursieri de la New York sufereau, la jumătatea orarului de tranzacționare, deprecieri mai mari de 1 procente, cu cea mai mare amplitudine a declinului pentru indicele de tehnologie Nasdaq100. Urmărește-ne și pe Google News Este o mișcare prinsă doar parțial de piața de la București, unde indicele compozit BET-XT a alunecvat cu 0,05% sub referință și indicele reprezentativ BET a pierdut 0,24%, până la nivelul de 17.052,60 de puncte, unde se află în zona mediei mobile exponențiale de 200 de zile (EMA200), care este un punct de echilibru al pieței, anunță Profit.ro.