Zexe Braserie, afacerea dulce cu venituri de peste 6 milioane de lei în 2023, devine Zelateria
În Articol
- Ana Consulea a lansat proiectul Zexe Braserie în urmă cu un deceniu. Între timp, compania a crescut și a ajuns să aibă mai multe divizii. Decizia de rebranding a fost luată încă din 2023 pentru a ajuta planurile de extindere.
Această schimbare marchează o nouă etapă în evoluția afacerii, iar noua identitate reunește toate liniile de business: Braseria (Aviatorilor 65, București), Laboratorul de cofetărie, Divizia de evenimente Private și Corporate, Gelateria Zelato (în Parcul Regele Mihai I).
Zelateria este o afacere pornită de Ana Consulea, chef cofetar multipremiat.
De ce Zelateria
Noul brand reflectă nu doar o simplă schimbare de nume, ci dorința echipei de a evidenția toate experiențele memorabile pe care le creează și totodată viziunea acesteia de a aduce spectaculosul și excelența în viețile clienților săi.
„Sub noul nume, echipa Zelateria își reafirmă angajamentul de a transforma fiecare desert într-o ocazie specială, o sursă de bucurie și de amintiri unice, construită în jurul Gustului care surprinde și răsfață”, precizează reprezentanții companiei.
„Zelateria înseamnă mai mult decât deserturi – este despre gust, amintiri și atitudine – despre momente care surprind și rămân adânc întipărite în memoria gustativă și emoțională a clienților. Fiecare interacțiune cu brandul este gândită să fie o experiență desăvârșită, adaptată perfect nevoilor fiecărui client”, mai transmit reprezentanții companiei.
Afacerea se desfășoară pe firma Zexe Cofeturi SRL și a avut în medie 29 de angajați în 2023. Cifra de afaceri (veniturile) au fost de puțin peste 6,3 milioane de lei.Profitul a fost 719.000 de lei, conform datelor financiare consultate cu ajutorul platformei Termene.ro.
Ana Consulea, chef cofetar școlit în Franța
După absolvirea unei școli de cofetărie din Franța și doi ani de ucenicie, Ana Consulea și-a propus să aducă în contemporan vechi rețete românești, folosind tehnici moderne și ingrediente foarte atent alese.
„Dorința de a aduce „la modă” deserturi precum Savarina, Amandina sau Carpați a venit dintr-o pasiune profundă pentru cofetăria românească și din convingerea că aceste rețete clasice merită să fie redescoperite și apreciate din nou. Revitalizarea cofetăriei românești a devenit, de atunci, misiunea mea”, declară Ana Consulea, fondatoarea Zelateria.
În 2011, din dorința de a schimba modul în care românii percep, mănâncă și produc deserturi, Ana Consulea a hotărât astfel să pornească pe drumul renașterii cofetăriei românești. În 2014, a deschis propriul laborator de cofetărie, iar în 2016 a inaugurat Zexe Braserie. În 2019, Ana a fost distinsă cu unul dintre cele mai importante titluri din carieră oferit de prestigiosul ghid Gault & Millau: „Pastry Chef of the year”. În 2020, a luat naștere și Zelato, divizia de înghețată.
Evoluția companiei
Zelateria a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 1.350.000 euro și perspective solide de creștere pentru 2024 cu minimum 15%.
Strategia pentru următorii ani este centrată pe consolidarea celor patru direcții principale ale afacerii, cu un accent deosebit pe segmentul de evenimente private și corporate, care continuă să câștige teren. Numărul evenimentelor a crescut cu 44% în primele 9 luni ale anului 2024 față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Rebranding-ul Zelateria vine și în contextul unei preocupări constante pentru îmbunătățirea experienței oferite clienților. În acest sens, anul trecut, în urma unei investiții de 150.000 euro, Braseria a fost complet renovată. Designul modern îmbinat cu elemente de confort și eleganță a fost gândit pentru a crea un spațiu unde clienții se pot bucura nu doar de produse, ci și de momente pline de relaxare și bun-gust”, precizează reprezentanții companiei.
Tot pentru a răspunde nevoilor clienților, accesul la produse în mediul online este acum mai simplu, mai eficient și intuitiv. Această inițiativă reflectă angajamentul Zelateria de a rămâne conectată la cerințele clienților săi.
De curând, s-a extins și capacitatea de producție prin mutarea într-un nou laborator, care va sprijini creșterea organică a afacerii și va permite deservirea mai bună a clienților din toate segmentele.
Totodată, a fost lansată și noua linie de ambalaje, care are la bază ilustrațiile create de Ioana Pârvan, artist grafic. Echipa Zelateria continuă astfel, inițiativa de susținere a artiștilor români lansată acum șase ani. Prima artistă invitată să transpună spiritul brandului în lucrări de artă în 2018 a fost Maria Dermengiu, urmată în 2019 de Alexia Udriște, artist ilustrator.
„După 10 ani de la prima cărămidă – deschiderea laboratorului de cofetărie, ani în care gustul bun și bunul-gust au fost preocuparea noastră zilnică, eu și echipa mea știm că lucrurile sunt, în sfârșit, pe făgașul cel bun pentru cofetăria românească. Am făcut o misiune din a reda savoarea cofetăriei noastre și ne bucurăm că am fost în prima linie a acestei evoluții. Am crescut organic, oferind produse create din cele mai bune ingrediente și servicii premium.