Business News

Știrile zilei, 9 septembrie. Productivitatea muncii a scăzut în timp ce salariul mediu brut a crescut. Plecări voluntare la Dacia

9 septembrie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Monitorizarea începe de la 08.00 dimineața și se continuă din 3 în 3 ore până ora 22.00.

Digi a început campania de lansare a operațiunilor în Portugalia și invită locuitorii să testeze gratuit rețeaua sa de fibră optică. Operatorul va lansa până la finele anului servicii de telefonie fixă și mobilă, TV și internet. Operatorul de telecomunicații tocmai a deschis un prim stand în centrul comercial Alegro Sintra (oraș din vestul Lisabonei), cu care intenționează să atragă consumatorii care acceptă să testeze gratuit serviciul său de fibră optică și chiar distribuie pliante, potrivit informațiilor publicate de ECO, anunță Economica.net.

Combinatul siderurgic de la Oțelu Roșu din județul Caraș Severin, unde se face siderurgie de peste 220 de ani, este aproape de scoaterea oficială la vânzare, după ce compania care îl deține în prezent, Laminorul Danube Metallurgical Enterprise SRL (LDME), a intrat în faliment în ultima parte a lunii iulie, după aproape 1 an și jumătate de insolvență, relevă date analizate de Profit.ro. Lichidatorul judiciar al companiei se pregătește să supună votului adunării creditorilor vânzarea în bloc a activelor combinatului, prin licitație publică cu strigare.

De luni, JTI și Philip Morris scumpesc țigările cu 50 de bani pentru fiecare pachet. Precedentele scumpiri au fost în aprilie, anunță Economedia.ro. De asemenea, în 26 august British American Tobacco, cel mai mare jucător din piață, a adăugat 0,50 lei în plus la pachetul de țigări. Precedenta scumpire a fost în 8 aprilie, cu 1 leu/pachet. Este a șasea scumpire a țigărilor de la începutul lui 2023. Cele mai populare brand-uri de la BAT au astfel prețuri după cum urmează: Pall Mall 27 lei, iar Kent Blue 28 lei. Rothmans Blue costă 28 de lei pachetul, Vogue 29 de lei, iar Viceroy Red 26,50 lei.

Traficul de pasageri înregistrat de aeroporturile din România în luna iulie a anului 2024 a crescut cu 6,5% față de cel înregistrat în anul 2023 și cu 14% față de cel din iulie 2019, arată datele Asociației Aeroporturilor din România. Din totalul de 2.675.664 pasageri, 2.531.685 au călătorit pe rute externe. În același interval au fost înregistrate 23.534 de mișcări aeronave (aterizări și decolări) și au fost transportate 4.822 tone de marfă. Traficul pe Aeroportul Otopeni a ajuns la 1,57 de milioane de pasageri, iar următoarele cele mai tranzitate aeroporturi au fost cele din Cluj, Iași și Timișoara, anunță Economedia.ro.

Creșterea salariului mediu brut pe economiei a fost alimentată de mai mulți „factori determinanți”, numai de productivitatea muncii – Nu, în al doilea trimestru al acestui an. Decizii eminamente politice, precum creșterea salariului în sectorul bugetar  și al salariului minim au avut mari contribuții la dinamica salariului mediu, anunță Curs de Guvernare. Productivitatea muncii este singura cu o contribuție negativă la dinamica salariului. Și astfel, creșterea salariului a fost redusă de scăderea productivității, care a ajuns la un minus 3,3% în termeni anuali, în trimestrul 1  / 2024, deși „ritmul remunerării pe salariat a rămas ridicat” (17,6%), spune cel mai recent raport asupra inflației al Băncii Naționale a României (BNR).

Florin Cîțu și premierul Marcel Ciolacu, adică un fost prim-ministru al României și un premier încă în funcție, și-au tot dat cu datoria țării în cap unul altuia de câteva luni, cu toate că amândoi sunt exponenții aceleiași abordări care nu poate supraviețui politic fără îndatorare și care e fundamentată în populism. De fiecare dată când este întrebat cum de a ajuns datoria guvernamentală a României la 52% din PIB, Marcel Ciolacu dă vina pe Florin Cîțu și împrumuturile mari făcute în 2020, când criza economică provocată de pandemie și jocul politic cu majorarea pensiilor din acel an au făcut ca România să împrumute 163,8 miliarde de lei (echivalentul a 33,6 miliarde de euro), o sumă record până atunci, cu 73 de miliarde de lei peste sumele împrumutate în anul 2019, anunță Economedia.ro.

Dacia începe luni un program de plecări voluntare, compania recomandând înscrierea în programul de său pentru cei din secțiile în care se pregătesc automatizări, robotizări, digitalizări sau reduceri de producție. Potrivit TVR, citat de Curs de Guvernare, compensațiile acordate celor care pleacă voluntar sunt cuprinse între 22.000 lei și 210.000 lei, în funcție de vechime. Ultimul program de concediere voluntară la Dacia a fost derulat în 2022, când au plecat din companie în jur de 600 de angajați. Compania nu a anunțat un număr al angajaților la care este dispusă să renunțe în 2024.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro