Firmă înființată în 24 de ore: Angajații ONRC se plâng de condițiile de lucru după implementarea noului sistem informatic și de orele suplimentare neplătite. Utilizator, despre site: E mai greoi ca înainte
În Articol
- Noul sistem informatic implementat de Oficiul Național al Registrului Comerțului pentru a scurta termenul de înființare a unei firme la 24 de ore a generat o serie de probleme pentru angajații ONRC care fac eforturi suplimentare și chiar lucrează peste program pentru a face față noilor condiții, reiese dintr-o postare de pe pagina de Facebook a sindicatului angajaților din ONRC. Reamintim că în lunile aprilie și mai angajații ONRC au organizat proteste de amploare cerând optimizarea condițiilor de lucru și majorarea salariilor, care în ultimii ani au fost înghețate.
”Modul în care conducerea ONRC a gestionat implementarea acestui sistem informatic ne creează mari dificultăți în desfășurarea activității, fiind necesare eforturi suplimentare din partea colegilor, inclusiv prin prelungirea programului de lucru, fără a beneficia în schimb de alte beneficii (timp liber, remunerație pentru orele prestate în plus)”, se menționează în postare.
”Tragem un semnal de alarmă către factorii decizionali pentru asigurarea desfășurării activității în bune condiții în cel mai scurt timp posibil pentru a preîntâmpina eventualele prejudicii aduse mediului de afaceri și salariaților. Aceste situații nedorite de salariații ONRC și ORC-urilor, sunt completate de probleme care nu și-au găsit rezolvarea până în prezent – lipsa acută de personal care și așa era și este supraîncărcat pe fondul acestor schimbări”, mai scriu reprezentanții salariaților.
Noul portal, „o povară” pentru angajați și utilizatori
Angajații ONRC atrag totodată atenția că noile funcționalități ale portalului ONRC nu au condus la simplificarea interacțiunii utilizatorilor: ”Din păcate, un sistem care ar trebui să faciliteze intervenția utilizatorilor se dovedește a fi în prezent o povară atât pentru aceștia, cât și pentru salariații instituției al căror volum de muncă a crescut considerablil”.
În postare este share-uită și opinia unuia dintre primii utilizatori ai noului portal, care se plânge de aspectul învechit al site-ului și de faptul că funcționează greoi.
”Am găsit un portal nou, greoi, stufos și învechit. Procesul de rezervare de denumire pentru firme este mult mai greoi și mai stufos decât în varianta precedentă, cu o grămadă de pași inutili, cu limitări absurde”, scrie utilizatorul.
O interfață stufoasă, învechită
Acesta atrage totodată atenția că în urma optimizării site-ul ONRC a fost încărcat inutil.
”În plus, toată interfața și experiența utilizatorului este una învechită, de prin anii 2010 și, inițial, nu am putut înțelege de ce. Însă, răspunsul era fix sub nasul meu. În centrul paginii tronează…sigla Uniunea Europeană, sigla Guvernul României, sigla Fonduri Europene. Programul Operațional Competitivitate 2014 – 2020. Înțeleg că există obligația de a avea pe pagina de acces în platformă aceste informații, dar mai toți beneficiarii privați le listează în partea a doua a paginii principale pentru că ei știu că au constuit portalul pentru utilizatori, nu pentru UE sau Guvernul României”.
Totodată, remarcă el, structura tehnică a portalului este una învechită, ceea ce explică funcționarea greoaie. ”Programul prin care a fost finanțat acest proiect este POC 2014 – 2020, iar cerințele tehnice pentru acest program au fost făcute undeva prin 2015 și au trebuit respectate cu sfințenie”.
Cel mai probabil, este de părere utilizatorul, portalul este stufos pentru a putea justifica valoarea mare a proiectului. Astfel, în opinia sa ”numărul de pagini și ferestre inutile” ar fi menite să justifice o valoarea cât mai mare a proiectului. ”Multe, dar fix degeaba. Nu așa se vor digitalize serviciile publice din România, nu așa va progresa România”, conchide utilizatorul.
Noul site ONRC
Săptămâna trecută a fost lansat noul site al Registrului Comerțului, ce include noi funcționalități care permit reducerea timpului de înființare a unei firme de la 72 la 24 de ore, după cum a anunțat Bogdan Ivan, ministrul Digitalizării.
„Trecem într-o nouă etapă și în proiectul de digitalizare de la Registrul Comerțului. Știu că a fost nevoie de întreruperea activității Registrului pentru o săptămână, dar beneficiile sunt majore pentru antreprenorii români. Întregul parcurs de activitate al unei firme poate fi acum gestionat online. Concret, reducem timpul necesar înființării unei firme de la 72 de ore la doar 24. Mai mult, în maxim 15 minute se pot completa și încărca documentele în noul portal dezvoltat de ONRC”, a declarat la rândul său premierul Marcel Ciolacu, săptămâna trecută.
În prezent, întreg procesul de înregistrare se poate face online, fără a mai fi nevoie de prezența la ghișeu. Totodată, toate documentele emise de Registrul Comerțului, de la înființarea până la radierea firmelor, sunt transmise online. După cum precizau recent oficialii ReCom, portalul poate fi accesat online timp de 24 de ore în fiecare zi a săptămânii, iar toate cererile inițiate într-o anumită zi sunt soluționate în cealaltă zi.