Topul produselor cumpărate în rate de pe o platformă de comerț online. Plata eșalonată e tot mai des cerută de clienți
- Știri de la companii. evoMAG anunţă o dublare a procentului de clienţi care aleg să achiziţioneze produse în rate, comparativ cu anul trecut.
În prezent, august 2024, peste 15% din achiziţiile realizate pe evoMAG.ro sunt plătite eşalonat. Această evoluţie reflectă o schimbare majoră în comportamentul consumatorilor, care sunt tot mai deschişi la opţiuni flexibile de plată, evitând astfel plăţile integrale dintr-o singură tranşă, conform unui comunicat al companiei.
Produse de înaltă calitate plătite eșalonat
Conform comunicatului, clienţii continuă să caute produse de înaltă calitate, inclusiv telefoane mobile de ultimă generaţie, televizoare şi electrocasnice mari, însă tendinţa lor este să evite plăţile mari şi să se orienteze către soluţii de plată eşalonate. Această preferinţă pentru plata în rate le permite să acceseze tehnologia şi produsele dorite fără a-şi dezechilibra bugetul pe termen scurt.
„Observăm o creştere accentuată a preferinţei pentru plata în rate, în special în cazul produselor de valoare ridicată. Acest lucru demonstrează o schimbare în modul în care consumatorii gestionează achiziţiile mari. Prin parteneriatele noastre cu companii financiare, le oferim clienţilor soluţii de plată care să le permită să îşi menţină accesul la produsele dorite într-un mod sustenabil”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
Topul achizițiilor în rate
În topul preferinţelor pentru achiziţiile în rate în 2024 se află:
1.Telefoanele mobile de ultimă generaţie
2.Televizoarele
3.Electrocasnicele mari, precum combine frigorifice şi frigidere
4.Laptopurile
5.Sistemele PC
Aceste categorii au rămas stabile în preferinţele consumatorilor, însă plata în rate facilitează achiziţia de produse mai scumpe, observându-se o creştere semnificativă în valoarea comenzilor achitate eşalonat.
Deşi valoarea medie a unei comenzi evoMAG este, în prezent, de aproximativ 1.000 de lei, comenzile plătite în rate au, în medie, o valoare cu 20% mai mare. Această tendinţă arată că opţiunile de plată flexibile le permit consumatorilor să acceseze produse premium pe care le-ar considera mai greu de cumpărat dacă ar trebui să le plătească integral, într-o singură tranşă.