Business News

Știrile zilei, 16 septembrie. Șoferi din Filipine pentru camioanele românești. Aurul e tot mai scump

16 septembrie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Monitorizarea începe de la 08.00 dimineața și se continuă din 3 în 3 ore până ora 22.00.

Compania japoneză Sumitomo Electric, producător de cabluri pentru industria auto, parte a grupului Sumitomo Electric Bordnettse SE (SEBN),  furnizor global de piese auto cu peste 36.000 de angajați în 13 țări, declanșează un plan de reorganizare a activităților sale în Bulgaria pentru următorii doi ani, care presupune și transferul producției către România și Republica Moldova, anunță Profit.ro.

Aurul atinge un nou record pe pieţe internaţionale, dar şi la cursul BNR, astăzi, luni, 16 septembrie 2024. Sunt cele mai mari valori din istorie pentru metalul galben. Curs BNR aur – Preţul unui gram de aur anunţat de Banca Naţională azi, luni, 16 septembrie 2024, a fost de 371,8457 lei. Precedentul record a fost înregistrat vineri, 13 septembrie 2024, când BNR a anunţat un curs de referinţă de 370,5328 lei lei pentru un gram de aur, anunță Economica.net.

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai mari, piața transporturilor traversează în prezent o criză majoră, pentru a cărei soluționare au fost deja recrutați aproximativ 3.000 de filipinezi care dețin permise de conducere compatibile criteriilor Uniunii Europene și zonei Schengen. Yosef Gavriel Peisakh, general manager al agenției de recrutare a personalului străin Work From Asia, a revenit de curând în țară din Filipine, unde a susținut una dintre cele mai ample campanii de selecție a forței de muncă nonUE pentru România. „De aproximativ 8 ani recrutăm şoferi de TIR din Asia pentru România, motiv pentru care know-how-ul nostru este esenţial pentru îndeplinirea acestui obiectiv masiv de a importa aproximativ 3.000 de şoferi de TIR din Filipine. În prezent, se observă un blocaj al sectorului transporturilor de marfă rutieră, pentru care primim semnale alarmante din partea transportatorilor români. Este nevoie urgentă de personal, pentru că vorbim despre business-uri care pierd bani serioși din cauza lipsei de forță de muncă”, a declarat Yosef Gavriel Peisakh, anunță Economica.net.

Industria IT din România, un sector în plină expansiune până acum câțiva ani, resimte din plin efectele crizei economice globale. Față de acum doi ani, bugetele alocate pentru servicii IT au scăzut cu aproximativ 20%. Această tendință de reducere a bugetelor alocate proiectelor IT este în concordanță cu ceea ce se întâmplă la nivel internațional, unde companiile, inclusiv cele din domeniul tehnologic, reduc cheltuielile și caută soluții mai eficiente din punct de vedere al costurilor, anunță Profit.ro.

Industria auto europeană a pregătit un document intern în care avertizează că nu este în măsură să respecte înăsprirea reglementărilor de mediu ale UE şi în consecinţă milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute, susţine agenţia de presă DPA care a consultat acest document intern, transmite Agerpres. În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 115,1 grame CO2/km, măsurată pe baza aşa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 93,6 g CO2/km în 2025 şi la 49,5 g CO2/km în 2030. Producătorii vor trebui să plătească o amendă dacă vor emite prea mult CO2, anunță Economedia.ro.

La începutul lunii septembrie au fost publicate datele de evoluție a PIB în prima jumătate a anului. Astfel, în trimestrul 2, față de același trimestru al anului 2023, PIB s-a majorat cu 0,8%. Iar dacă ne uităm la evoluția PIB în primul semestru, comparativ cu aceeași perioadă al anului 2023, pe date brute (pentru a elimina sezonalitatea), creșterea este de numai 0,7%. Mergând apoi la datele cu frecventă ridicată, observăm că singura contribuție notabilă la majorarea PIB a fost consumul cu amănuntul de bunuri, care în primele 7 luni ale anului s-a majorat față de aceeași perioadă a anului anterior cu peste 8%, anunță Curs de Guvernare.

Comisia Europeană a autorizat posibilitatea ca statele membre ale UE să le plătească producătorilor agricoli avansuri mai mari din fondurile politicii agricole comune (PAC), contribuind astfel la soluționarea problemelor de lichiditate cu care se confruntă în prezent mulţi dintre aceştia, informează un comunicat de presă al executivului comunitar, transmite Agerpres, citat de Economedia.ro.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro