Business News

Știrile zilei, 16 octombrie. O nouă companie feroviară intră pe piața din România. Ministrul Agriculturii continuă investițiile la Casa Unirea

16 octombrie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Monitorizarea începe de la 08.00 dimineața și se continuă din 3 în 3 ore până ora 22.00.

Planul fiscal prin care România vrea să convingă România că va readuce deficitul bugetar în ținta de 3% următorii șapte ani presupune o reducere anuală de 0,74% a deficitului public, introducerea unor indicatori de performanță pentru cheltuieli și reducerea subvențiilor pentru companii de stat, dar menținerea cotei unice și a pragului la microîntreprinderi, conform unei propuneri obținute de Economedia. Documentul obținut nu detaliază modul de ajustare a cheltuielilor și cum va fi realizată în mod practic o reducere a deficitului. Planul fiscal este elaborat de Ministerul Finanțelor, condus de liberalul Marcel Boloș. Pot exista modificări ale documentului. România urmează să prezinte planul până pe data de 25 octombrie, deși are termen oficial 31 ianuarie, conform informațiilor Economedia. Important de precizat că acesta nu este planul fiscal agreat de România cu Comisia Europeană, ci un document de lucru al României.
Comisia Europeană urmează să transmită României calculul final asupra plăţii parţiale pe care o efectuează din cererea de plată nr. 3 din PNRR şi pe diferenţă, suspendarea unei sume aferente celor şase jaloane considerate neîndeplinite sau parţial îndeplinite, a declarat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, anunță Economica.net.
„Ieri, Comisia Europeană a comunicat oficial României o evaluare parţial pozitivă asupra cererii de plată numărul 3, o cerere de plată care cuprinde jaloane şi ţinte aferente trimestrelor III şi IV 2022, respectiv Comisia ne informează că din totalul de 74 de jaloane şi ţinte câte a avut cererea de plată numărul 3, un număr de 68 de ţinte şi jaloane sunt îndeplinite din perspectiva Comisiei, iar şase jaloane nu sunt îndeplinite în totalitate sau sunt parţial îndeplinite. Din această perspectivă, am anunţat şi în săptămânile trecute, dar acum avem o formalizare a acestei discuţii sau acestor anunţuri pe care le-am făcut, vom avea o plată parţială din cererea de plată numărul trei”, a declarat Adrian Câciu, miercuri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, scrie Agerpres.

Guvernul a aprobat, prin hotărâre, înființarea companiei Carpatica Feroviar, aptă „pentru deservirea nevoilor de apărare ale țării”, inclusiv pe fondul problemelor cu care se confruntă operatorul feroviar de stat CFR Marfă, operațiune anunțată de Profit.ro ca pregătită din 2022. Guvernul alocase anterior suma de 125.000 lei din Fondul de rezervă pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru a asigura capitalizarea inițială, ca primă etapă, a înființării societății comerciale de interes strategic, cu capital de stat, Carpatica Feroviar S.A, amintește Profit.ro.

Ministrul Agriculturii vrea să transforme din nou modelul de business la Casa Unirea, firmă deținută de stat, prin Ministerul Agriculturii, creată cu scopul de a susține producătorii locali în a-și comercializa marfa. Compania ar urma să creeze centre de colectare a legumelor și fructelor, urmând ca printr-un alt program Investalim să fie finanțată și partea de procesare. Ministerul Agriculturii vrea să continue activitatea Societății Națională Casa Română de Comerț Agroalimentar Unirea S.A. al cărui unic acționar este în ciuda faptului că, de la lansare în 2019, nu a reușit să devină viabilă din punct de vedere economic. Acum, după numeroase probleme și schimbări de management finalizate săptămâna trecută cu reținerea directorului Mariana Cotoi, ministrul Agriculturii spune că vrea ca societatea să dezvolte, în bazinele legumicole, 15 centre de colectare a legumelor. Ulterior, produsele necalibrate vor fi procesate în unități de procesare finanate printr-un al doilea program Investalim, anunță Economica.net.

O companie feroviară privată va pune în circulație 33 de trenuri cumpărate din Israel. Firma, cu sediul în Iași, a cumpărat deja mai multe trenuri model IC3, aflate în circulație și în Danemarca, cu planul de a începe, de la finele acestui an, deservirea unor rute de lung parcurs din România. Trenuri similare cu cele achiziționate de Ferotrans Iași, companie deținută de Dumitru Anchidin, sunt în exploatare în Danemarca. În această țară sunt in circulație pentru încă 10 ani peste 90 de trenuri IC3. Acestea au fost fabricate de divizia scandinavă a ABB în colaborare cu operatorul national DSB, arată Club Feroviar, citat de Profit.ro.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro