Cele mai mari ferme zootehnice din România au revenit pe profit după trei ani de pierderi
În Articol
- Analiză cu datele platformei Termene.ro. Fermele și abatoarele Smithfield România SRL au reușit anul trecut să înregistreze un record al cifrei de afaceri. Compania a ajuns pe profit anul trecut, după trei ani de pierderi cauzate de gripa porcină africană.
Smithfield România SRL din Timișoara a raportat afaceri de peste 1,4 miliarde de lei în anul 2023. Sunt rezultate cu 9% mai mari decât în anul precedent. În 2022, cifra de afaceri a fost de 1,28 miliarde de lei. Astfel, s-a înregistrat o creștere de aproape 120 de milioane de lei de la an la an, între 2022 și 2023.
Cifra de afaceri de anul trecut este cea mai mare din istoria societății comerciale. Afacerile Smithfield România au crescut din 2008, de la 290 de milioane de lei până acum. În ultimii trei ani, cifra de afaceri a fost între 1,2 și 1,3 miliarde de lei.
În 2019, a trecut pentru prima dată peste pragul de un miliard de lei, cu un bilanț de 1,24 miliarde de lei.
„Suntem cel mai mare producător de animale din România”
„Istoria Smithfield în România începe să fie scrisă încă din 2004. În acel an, s-a demarat investirea a 600 milioane USD atât în capacitățile de creștere a animalelor la cele mai înalte standarde din domeniu, cât și în abatorul tehnologizat”, scriu reprezentanții companiei, care se prezintă drept „cel mai mare producător de animale din România”.
De fapt, Smithfield a intrat în România în anul 2004, când Smithfield Foods a achiziționat combinatul de porci Comtim din județul Timiș.
Grupul de firme Smithfield România era alcătuit din Smithfield Ferme, compania care opera fermele de porci, și Smithfield Prod, care deținea abatorul și furniza produsele din carne de porc pe piața internă și, ulterior, la export.
Smithfield România s-a reorganizat administrativ în 2016, ulterior integrând companiile componente ale grupului în trei divizii distincte: Divizia Ferme (Creșterea porcilor și FNC), Divizia Carne Proaspătă (Producția de carne proaspătă) și Divizia Mezeluri (Elit Cugir și Maier Com).
„Întregul efectiv de animale din fermele proprii și ale partenerilor noștri are la bază o genetică performantă și beneficiază de condiții optime de siguranță și confort. Oferim astfel clienților noștri produse din carne de calitate superioară, produse la cele mai înalte standarde din industrie în ceea ce privește siguranța alimentară. Păstrăm, astfel, încrederea consumatorului în brandurile noastre”, spun reprezentanții societății.
Fermele Smithfield din România produc peste un milion de suine pe an.
Profitul
Smithfield România SRL a înregistrat în 2023 un profit de 88,6 milioane de lei. Profitul a fost în creștere cu 2906% față de anul precedent. În 2022, compania a raportat pierderi de 3 milioane de lei. Astfel, diferența a fost de aproape 92 de milioane de lei între profitul din 2022 și profitul din 2023.
Profitul înregistrat în 2023 vine după trei ani de pierderi cauzate în principal de gripa porcină africană, care a afectat teritoriul României din 2017, fără ca autoritățile să reușească să o elimine. Între 2020 și 2022, compania a acumulat pierderi de 140 de milioane de lei. Smithfield a avut profit de-abia în 2019, atunci raportând un plus de 53 de milioane de lei. Cel mai mare profit raportat a fost atins în anul 2017, când a fost de 172 de milioane de lei.
Numărul mediu al angajaților Smithfield România în anul 2023 a fost de 2.434 de persoane, cu 3% mai puțin față de 2022.
Obiectul principal de activitate al Smithfield România SRL este „producția și conservarea cărnii”, cod CAEN 1011.
Acționarii societății sunt firmele olandeze SFDS Global Holdings BV (41,23%), Lavender Raven BV (33,71%) și Smithfield Europe BV (25,06%).
Despre
În 2015, compania americană Smithfield România a fost preluată de grupul chinez de companii WH Group, ca parte a achiziției globale a Smithfield Foods de către compania chineză.
În 2018, Smithfield România a achiziționat producătorul local de mezeluri Elit Cugir și grupul Maier Com din Arad.