Procedura de înscriere pentru un grant în programul Femeia Antreprenor 2024. Toți pașii pentru o aplicație de succes
- În proiectul legat de desfășurarea programului Femeia Antreprenor în 2024, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a explicat și pașii pe care femeile debutante în afaceri trebuie să-i îndeplinească pentru a obține un grant de 200.000 de lei.
Programul Femeia Antreprenor 2024 este un program exclusiv destinat femeilor debutante în afaceri și este așteptat deja de 2 ani de antreprenoarele românce. În sfârșit, guvernanții au reușit să identifice fondurile necesare pentru a relansa acest program de succes. Așa cum a anunțat deja Termene.ro, cel mai probabil înscrierile în program vor începe până în august, fiind posibil un program asemănător ca în 2022, când înscrierile au început pe 18 august și s-au finalizat la sfârșitul lui septembrie.
Procedura de înscriere în Program propusă de MEAT
Termene.ro a consultat proiectul programului din acest an, document din care reiese că înscrierile se vor face altfel.
- 1. Înscrierea în Program și completarea formularului electronic de înscriere (Anexa 1) în vederea obținerii finanțării se fac on-line pe link-ul comunicat pe site-ul instituției. Cel mai probabil, conform informațiilor Termene.ro din acest moment, înscrierile se vor face tot pe platforma granturi.imm.gov.ro.
- 2. Apoi, „aplicanții au obligația de a urmări permanent contul creat la înscriere în aplicația informatică, adresa de e-mail folosită la înscriere, precum și informațiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare acord de finanțare, depunere documente decont, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare etc.)”, se precizează în proiectul publicat de MEAT.
- 3. Această recomandare îi ajută pe aplicați pentru că toată corespondența și transmiterea de anunțuri/ clarificări/ notificări oficiale ce țin de implementarea programului vor avea loc electronic prin intermediul aplicației informatice de înscriere și gestiune a schemei de ajutor.
- 4. Înscrierile în cadrul măsurii se vor realiza în două etape distincte: Etapa de creare profil, user și parolă, în care aplicanții vor înregistra cu semnătură electronică atât datele reprezentantului legal/împuternicitului, cât și datele IMM aplicante. Prima etapă de creare profil, user și parolă este activă pe site-ul https://granturi.imm.gov.ro. Altfel spus, femeile antreprenor care se gândesc să aplice în cadrul schemei pot deja să-și facă un cont. Adresa de e-mail folosită la înscriere trebuie să aparțină aplicantului și să se regăsească în toată documentația, aceeași adresă fiind folosită pentru corespondență, pe întreaga perioadă de implementare și monitorizare a Programului.
- 5. Etapa de completare a formularului de înscriere în care aplicanții, cu profilul, user, și parola generate în prima etapă, vor completa, semna electronic, încărca și transmite formularul electronic de înscriere conform Anexei 1. Partea acesta din înscriere nu este activă în acest moment. Data de la care este activă a doua etapă de înscriere din cadrul Programului se comunică pe site-ul instituției înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.
- 6. Etapa a doua va avea un interval de doar 30 de zile, începând cu ora 10:00 a primei zile de înscriere și până la ora 20:00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
- 7. Completarea aplicației. În această perioadă de 30 de zile „aplicanții vor avea acces la acesta pe toată perioada de implementare a programului, vor putea accesa documentația transmisă și vor avea posibilitatea semnării acordului de finanțare, descărcării și încărcării de documente diverse, clarificări, documente aferente plății sau monitorizării etc. în mod electronic”, se mai precizează în proiectul pus în dezbatere publică.
- 8. În momentul transmiterii formularului de înscriere, aplicația electronică va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării, mesaj care se va regăsi în contul aferent aplicației informatice. După completarea și trimiterea on-line a formularului de înscriere nu se mai pot face completări/modificări asupra acestuia.
- 9. Calcularea punctajului se face în timp real și transparent, conform Anexei 1 la procedura Programului. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative și a eligibilității este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.
- 10. Ordinea la contractare în cadrul programului se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.
- 11. Admiterea la finanțare se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obținut la evaluarea formularelor de înscriere, la punctaje egale departajarea făcându-se în funcție de criteriile enumerate în Anexa 1 la prezenta procedură.
Cine are cele mai mari șanse
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a anunțat că vrea să finanțeze:
Pentru a putea obține punctaj maxim, asociații întreprinderii solicitante trebuie să fie debutanți în afaceri, adică să nu dețină sau să nu fi deținut în trecut acțiuni în cadrul unei alte societăți comerciale, cu excepția firmei cu acare aplică în program. Se vor prioritiza proiectele care prevăd investiții în echipamente tehnologice.
Microîntreprinderi sau întreprinderi mici și mijlocii (IMM), conform art. 2 și ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004;
Persoanele care au calitatea de asociați / acționari sau administratori în mai multe societăți nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
Cel puțin unul dintre asociați să fie femeie și să dețină cel puțin 50% din părțile sociale/acțiuni ale societății în cazul IMM-urilor aplicante;