Cum să devii un bun angajator. Sfaturile specialiștilor Comisiei Europene
În Articol
Rețeaua europeană de servicii de ocupare a forței de muncă a realizat anul trecu un studiu din care reieșeau calitățile pe care trebuie să aibă un bun administrator în relația cu propriii salariații.
Crearea unei culturi a muncii pozitive vă poate ajuta să păstrați angajații pe care îi aveți și, de asemenea, să atrageți alții noi. „Dacă doriți să ieșiți în evidență față de concurență ca un bun angajator, țineți cont de câteva calități foarte căutate”, este primul sfat oferit de specialiștii de la EURES.
Despre EURES, pe scurt
Eures este rețeaua europeană de servicii de ocupare a forței de muncă, înființată în 1993, a fost înființată de Comisia Europeană pentru a facilita libera circulație a lucrătorilor în țările Uniunii Europene (UE)/Spațiul Economic European (SEE). Rețeaua este compusă din: Biroul European de Coordonare (ECO), Birourile Naționale de Coordonare (NCO), Partenerii EURES și Partenerii EURES Asociați.
Scopul EURES este de a oferi servicii de informare, consiliere și recrutare/plasare (potrivire) în beneficiul lucrătorilor și angajatorilor, precum și al oricărui cetățean care dorește să beneficieze de principiul liberei circulații a persoanelor.
Selecția transparentă
Primele impresii contează. Gândiți-vă la propria dumneavoastră experiență legată de recrutare. Poate fi un proces îndelungat, derutant și uneori tulburător. „Faceți ca acest proces să fie cât mai ușor pentru candidați, fiind transparent de la bun început în ceea ce privește competențele necesare pentru ocuparea postului și salariul, informându-i pe tot parcursul procesului și oferind feedback (constructiv) detaliat celor care nu au fost selectați. Cu ajutorul tehnologiei și al internetului, acest lucru este mai ușor ca niciodată”, susțin reprezentanții EURES.
Salarizare cu beneficii
Remunerație echitabilă și beneficii suplimentare este un alt sfat oferit. „Oferiți salarii egale cu oferta de pe piață sau mai mari și un pachet cuprinzător de beneficii pentru angajați, care să includă (dacă este cazul) asigurări de sănătate și concedii plătite. Acest lucru nu numai că oferă angajaților o mai bună calitate a vieții, ci vă ajută și să le arătați că respectați și apreciați munca intensă pe care o desfășoară”, susțin reprezentanții de la Rețeaua europeană de servicii de ocupare a forței de muncă.
Recunoaștere și recompense
„Oferiți feedback constant angajaților cu privire la performanțele lor, inclusiv la domeniile în care excelează, dar și la cele care necesită îmbunătățiri. În cazul în care performanța unui angajat este deosebit de bună, arătați că apreciați și recunoașteți efortul depus punctând succesele obținute și consolidând astfel comportamentul pozitiv dorit. În schimb, atunci când există probleme cu performanța unui angajat, abordați-l cât mai discret și cu grijă și fiți pregătiți să îi ascultați punctul de vedere”.
Oportunități constante de dezvoltare profesională
„Fiți transparent cu privire la criteriile pe care trebuie să le îndeplinească angajații pentru a fi promovați sau pentru a primi o creștere salarială și oferiți constant oportunități de formare internă și externă care să fie relevante pentru aspirațiile lor profesionale”, mai menționează reprezentanții EURES. Acest lucru le va permite să caute în mod activ oportunități de dezvoltare personală în cadrul companiei și nu în altă parte.
Spirit de echipă
„Organizați activități de consolidare a spiritului de echipă și zile de activități externe pentru a le oferi angajaților ocazia de a se distra, de a se relaxa și de a interacționa la un nivel mai personal. Acest lucru poate da naștere unui sentiment de familiaritate și îi poate ajuta să colaboreze mai eficient, încurajând, de asemenea, o gândire în afara tiparelor obișnuite, capabilă să genereze idei noi”, mai menționează experții organizației Comisiei Europene..
Transparența în perspectivele de afaceri
„Promovați transparența între manageri și angajați cu privire la situația financiară actuală a companiei și la impactul acestei situații (dacă există) asupra lor. Când angajații nu își fac griji că și-ar putea pierde locul de muncă, se concentrează mai bine asupra muncii lor”, mai menționează reprezentanții EURES.
Receptivitate la feedback
„Încurajați personalul să facă sugestii, să se gândească la noi produse sau la servicii inovatoare, să participe la comitetele angajaților (pentru planificarea inițiativelor și a evenimentelor profesionale) și să-și spună părerea cu privire la procesele care îi afectează. Ascultați-le opiniile, înțelegeți-le, respectați-le și recunoașteți-le, fără a le trata cu dispreț. Acest lucru va contribui la consolidarea încrederii și la generarea unui sentiment de apartenență a angajaților, care vor simți că au posibilitatea să contribuie și să facă schimbări reale în cadrul companiei, fără a se teme de critică”, mai este un alt sfat oferit de specialiștii EURES.
Incluziune, cu toleranță zero față de hărțuire
„Analizați modalitățile în care ați putea răspunde mai bine nevoilor unei forțe de muncă diverse. Ați putea, de exemplu, construi o rampă la birou pentru angajații cu mobilitate redusă sau ați putea oferi sprijin suplimentar persoanelor cu probleme de sănătate mintală?”, mai este un alt sfat.
„Cultura întreprinderii dumneavoastră atrage persoane de diferite credințe și există un proces clar de raportare a relelor tratamente sau a comportamentului agresiv? Informându-vă despre diferitele nevoi ale persoanelor și oferindu-le posibilitatea de a se exprima atunci când ceva nu este în regulă, le puteți ajuta să se simtă în siguranță, binevenite și prețuite”, mai precizează reprezentanții EURES.