Salut,

Iată despre ce citești azi la cafea:

  • Calendarul obligațiilor fiscale pentru luna aprilie
  • Numărul mediu al locurilor de muncă vacante în 2023
  • 3 idei despre cum poți să folosești eficient inteligența artificială (AI) în comunicarea online
  • Vor mai cere inspectorii ANAF facturile, în cazul unui control?
  • Ce face un Customer Succes manager

2-Jan-30-2024-11-29-31-8313-AMSubiectul zilei


Calendarul obligațiilor fiscale pentru luna aprilie

 

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna aprilie. Acesta include depunerea mai multor documente importante, precum:

  • Declaraţia informativă SAF-T (D406) — 1 aprilie;
  • Depunerea notificării pentru aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare — 22 aprilie;
  • Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat (Formularul 100) — 25 aprilie;
  • Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Formularul 112) — 25 aprilie.

Calendarul integral poate fi consultat aici.  

5-4Cifre


39.900

este numărul mediu al locurilor de muncă vacante în 2023, în scădere cu 5.200 de locuri de muncă faţă de anul anterior, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Cele mai mari rate medii anuale ale locurilor de muncă vacante s-au înregistrat în intermedieri financiare şi asigurări (1,60%), urmate de administraţia publică (1,45%).

  • Companiile vor să crească în acest an salariile pentru angajați, pe fondul unei piețe competitive a locurilor de muncă, însă creșterea nu va fi uniformă în toate tipurile de locuri de muncă și industrii. Astfel că, în timp ce 78% dintre organizații au inclus creșteri salariale în strategiile lor pentru 2024, doar 24% anticipează creșteri care depășesc 10%, potrivit unui raport al companiei de consultanță Hays.

81% 

din populația feminină în vârstă de 15-74 ani din România utilizează internetul, însă din această populație doar 18% folosește online banking și 15% — servicii publice digitale, mult sub nivelul altor țări din regiune, potrivit unui raport Alpha Bank.

 

9%

— cu atât era mai mare în 2023 cifra de afaceri a unui mare retailer alimentar din România în zilele de vineri-duminică, față de intervalul luni-joi. În schimb, în week-end, numărul clienților (bonuri) era cu 2% mai mic decât în restul săptămânii.

logo icon NL paua#GăseștipeTermene

Pe Termene.ro ai acces rapid și simplu la toate datele fiscale, financiare și juridice de care ai nevoie. Colectăm aceste informații din aproape 20 de surse oficiale, pentru a te asigura că ai cele mai precise și actualizate date la îndemână.

 

Indiferent de nevoile tale de business, Termene.ro este instrumentul perfect pentru tine. Ai la dispoziție o gamă largă de funcționalități, de la monitorizarea partenerilor de afaceri până la targetarea specifică a prospecților. Hai și tu alături de noi și profită de avantajele oferite de Termene.ro!

4-Jan-30-2024-11-29-31-8636-AMLegislație & co.


Vor mai cere inspectorii ANAF facturile, în cazul unui control asupra unei firme, având în vedere că acum sunt stocate prin RO e-Factura? 
„Ar fi total aiurea să cerem formatul original al facturilor câtă vreme sunt în modulul e-Factura. Modulul e-Factura va aduce cu sine și modificări în procedurile de inspecție fiscală și antifraudă”, a declarat ministrul Finanțelor, Marcel Boloș. El precizează că organul de control va putea solicita o notă de recepție, un registru de casă, un raport de gestiune.

 

Până astăzi ar fi trebuit să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la comercianți și prestatori, prin sistemul e-Case de marcat, la ANAF. Termenul de 1 aprilie 2024 este inclus în OUG 116/2023, prin care s-a stabilit un calendar de digitalizare accelerată a ANAF.

8-1Fonduri & investiții


Printre programele pregătite de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului se numără și 
cel de Consolidare a IMM-urilor prin acces îmbunătățit la finanțare (Româno-Elvețian)Acesta beneficiază de un buget de peste 50 milioane CHF și vizează transformarea verde și digitală a IMM-urilor din industria prelucrătoare.

 

Băncile care acordă credite prin programul Noua Casă au solicitat ridicarea plafonului de 70.000 de euro pentru creditele cu avans de 5%, a declarat pentru Economica.net Dumitru Nancu, directorul general al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM). Decizia însă va fi luată în vară, la rectificarea bugetară și în funcție de evoluția programului.

Mobile_movTech Box


De luna viitoare, ochelarii smart Ray-Ban vânduți de Meta vor avea 
un asistent digital bazat pe inteligența artificială. Aflat în teste din decembrie, asistentul reacționează la „Hey, Meta!” și oferă răspunsuri prin intermediul difuzoarelor montate pe ramele ochelarilor.

 

Livrările globale de smartphone-uri ar urma să revină pe creştere în acest an, cu un avans de 3%, pe măsură ce încetinirea inflaţiei a ajutat la revenirea cererii pe pieţele emergente iar integrarea Inteligenţei Artificiale generative atrage cumpărătorii de dispozitive premium, potrivit unui raport publicat de firma Counterpoint Research.

3-Jan-30-2024-11-29-31-8475-AMOff topic

 

📚 Alex Negrea, unul dintre cei mai cunoscuți profesioniști din domeniul comunicării online, vine cu 3 idei despre cum poți să folosești eficient inteligența artificială (AI) în comunicarea online, dacă ești antreprenor.

👀 Andreea Pipernea, fostul CEO al NN pensii, este azi antreprenor cu roluri semnificative în lumea afacerilor din România. Îi învață pe alți antreprenori cum să aibă acces la investiții, susține și contribuie la creșterea startup-urilor și a creat Womanity – o comunitate a femeilor de afaceri din România. Cătălin Striblea a discutat cu Pipernea despre antreprenorii români, despre Bucureștiul devenit un oraș ofertant pentru expați și despre investițiile imobiliare.

🎧 Ce presupune rolul de Customer Succes manager și cum îți poate el transforma afacerea? Răspunde acestei întrebări Delia Vișan, Customer Success Consultant. Ea vede relația dintre o afacere și clienții săi drept un parteneriat care are la bază deschidere și empatie.

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe