Business News

Companiile sunt interesate să investească doar în soluții de digitalizare care includ Inteligență Artificială

16 octombrie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Potrivit studiului realizat de compania Horváth, transformarea digitală și-a recâștigat poziția de prioritate strategică principală pentru companiile din întreaga lume, iar revirimentul inițiativelor digitale este impulsionat în mare parte de progresele în inteligența artificială (AI), care remodelează atât operațiunile interne, cât și procesele orientate către clienți.

Digitalizare doar cu AI

Practic, antreprenorii evită să mai investească în digitalizare dacă soluții propuse nu conțin AI (Inteligență Artificială).

„Organizațiile care îmbrățișează aceste schimbări și investesc în capacități AI vor fi mai bine poziționate să prospere într-un peisaj digital în continuă evoluție, iar echipa Horváth este pregătită să susțină companiile și executivii de top cu o competență vastă în modele de business, structuri organizaționale, procese și sisteme, pentru a-și alinia cu succes organizațiile pentru viitor”, a declarat Maria Boldor, managing director, Horváth România. Compania a lansat cea de-a cincea ediții a studiului „CxO Priorities 2024”.

În ceea ce privește riscurile asociate tranziției spre o economie digitală, numărul de atacuri cibernetice a sporit în ultimele 12 luni, față de ediția anterioară a studiului Horváth, cu creșteri semnificative în industrii precum cea a apărării (64%), retail (37%) și prelucrarea metalelor și minerit (36%). Cu toate acestea, gradul de conștientizare a acestor riscuri a crescut în toate industriile, ceea ce dus la respingerea cu succes a majorității acestor atacuri.

Despre studiu

Studiul „CxO Priorities 2024”, a fost realizat de echipa Horváth în urma a opt săptămâni de discuții față în față cu executivi (dintre care peste 40% la nivel de CEO), din 29 țări de pe toate continentele, reprezentând un total de 14 industrii, manufacturiere (apărare, producție auto, construcții, energie, FMCG, minerit și altele) sau din sfera serviciilor (asigurări și servicii financiare, bănci, telecomunicații, transport și logistică etc).

Intitulată „Rebalance your Organization towards a Digital, Deglobalized and Dynamic World” (Reechilibrați-vă organizația pentru o lume digitală, deglobalizată și dinamică), ediția din acest an a implicat interviuri cu peste 770 de executivi din circa 30 de țări, relevând câteva nevoi critice ale companiilor.

Între acestea, se numără, în primul rând, nevoia de a stabili modele operaționale structurate și de a dezvolta competențe esențiale în cadrul organizațiilor lor. Rezultatele studiului arată că, deși adoptarea AI se accelerează peste tot în lume, aproape jumătate dintre companii sunt încă în stadiile incipiente ale călătoriei lor în lumea AI, semnalând o oportunitate semnificativă pentru creștere și inovare.

Nu mai puțin de 59% dintre executivii chestionați de Horváth se așteaptă să atingă pragul de rentabilitate în privința investițiilor în AI în anul 2026, deși circa 50% dintre ei consideră companiile lor ca fiind de-abia în fazele inițiale ale adoptării inteligenței artificiale.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro