Știrile zilei, 24 iulie. Baby Duster, noul suv pe care îl va lansa Dacia
În Articol
- Azi e miercuri, 24 iulie, iar platforma Termene.ro prezintă cele mai importante știri ale zilei. Platforma Termene.ro monitorizează zilnic mediul de afaceri, instituțiile publice, dar și mass-media de specialitate pentru a oferi administratorilor și acționarilor de firme doar știrile importante din punct de vedere economic sau antreprenorial.
Monitorizarea începe de la 08.00 dimineața și se continuă din 3 în 3 ore până ora 22.00.
-
Baby Duster, noul suv pe care îl va lansa Dacia
Planurile Dacia pentru următorii patru ani includ și lansarea unui nou SUV de clasă B, Baby Duster, mai mic decât Duster și mai mare decât Sandero, scrie Profit.ro. Potrivit sursei citate, tnformațiile nu au devenit oficiale, dar sunt tot mai consistente în această direcție.
-
Depozitele românilor, în scădere
Depozitele rezidenţilor clienţi neguvernamentali au scăzut în luna iunie 2024 cu 1,2% faţă de luna anterioară, până la nivelul de 585,381 miliarde lei, iar faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior s-au majorat cu 9,8% (4,6% în termeni reali), potrivit datelor Băncii Naţionale a României, scrie news.ro.
-
Rompetrol vrea să atace la Curtea Constituțională suprataxa de solidaritate
Rompetrol Rafinare, operatorul rafinăriilor Petromidia și Vega, controlat de KazMunayGas, gigantul petrolier de stat al Kazahstanului, vrea să atace la Curtea Constituțională ordonanță de urgență a Guvernului prin care, la finalul lui 2022, a fost impusă în România contribuția de solidaritate de 60% pe ″profiturile excesive″ ale companiilor din industriile de țiței, gaze, cărbune și rafinare, scrie Profit.ro.
-
România este cea mai scumpă piață de energie din UE, în timp ce în vestul Europei prețurile sunt negative
În timp ce prețurile la energie din România și din țările vecine au doborât record după record și au fost cele mai mari din UE în această lună, țările din vestul Europei se confruntă cu o altă problemă: prețurile negative. Aceasta înseamnă că producătorii plătesc ca să le fie preluată energia, invers față de cum este normal. Însă acest lucru creează dezechilibre în piață care duc, în final, tot la facturi mai mari, scrie Economica.net.
-
În ultimii 6 ani au dispărut 25.000 de posturi din industria auto
Cele 20 de companii din industria auto cu cele mai mari reduceri de angajaţi între 2018 şi 2023 şi-au micşorat numărul angajaţilor cu mai bine de 25.000 de salariaţi, potrivit datelor centralizate de Ziarul Financiar şi Bridge to Information. Creşterea salariului minim, cererea de forţă de muncă tot mai bine pregătită, electrificarea industriei auto, dar şi criza componentelor din ultimii ani au determinat o reaşezare a forţei de muncă din industria auto locală, scrie sursa citată.
-
România, a treia cea mai mare creștere a prețurilor la apartamente
În 2023-2024, Serbia a înregistrat cea mai accelerată scumpire a apartamentelor, Lituania s-a situate pe locul 2, iar la foarte mică distanță urmează România, potrivit Euronews, care citează studiul realizat de Deluxe Holiday Homes pe baza datelor preluate de la Bank of International Settlements (BIS) scrie Economica.net.
-
Leoni concediază 10% dintre angajați
Fabrica de cabluri Leoni din Bistrița anunță reducerea cu 10% a personalului din cauza scăderii drastice a comenzilor pentru mașini electrice pentru consolidarea și stabilizarea sustenabilă a operațiunilor. Cu o forță de muncă de aproape 12.000 de angajați, cu o cifră de afaceri in 2023 de peste 728 milioane euro și cu peste 97 de milioane de euro virați către bugetul de stat în 2023, Leoni este unul dintre cei mai importanți angajatori din țară , scrie Economica.net.
-
Revigorare a creditului pentru firme
Firmele au stabilit un nou record de creștere a soldului de credite în lei de după criza financiară și economică, în iunie. În așteptarea scăderilor de dobânzi la lei, populația începe să redescopere apetitul pentru împrumuturile ipotecare, care au avut cea mai solidă creștere de sold de după toamna lui 2022, relevă analiza Profit.ro.
-
Analiza deficitului României
Deficitul comercial al României (balanța dintre exporturi și importuri) și-a continuat creșterea și în acest an, însă marea problemă este că sunt câteva sectoare în care acest deficit s-a cronicizat, explică publicația Curs de Guvernare. Sunt golurile din economia românescă, pe care politicile economice și industriale ar trebui să le abordeze, cu atât mai mult cu cât materia primă se află la îndemâna industriilor. După primele cinci luni din 2024, exporturile au scăzut cu 2,9% la 38,5 miliarde de euro, în timp ce importurile au urcat cu 0,2% la 50,8 miliarde euro, arată cele mai recente date INS. Deficitul balanţei comerciale, în primele cinci luni, a fost de 12,3 miliarde euro, mai mare cu 1,23 miliarde euro (+11,1%) decât cel înregistrat în perioada similară a anului 2023.