Continuăm seria celor 28 de idei de afaceri cu a doua parte, în care ne dorim să-ți prezentăm idei de business noi, care pot fi considerate potrivite pentru prezent, dar mai ales profitabile pentru viitor.

 

Cu toții suntem în căutarea inspirației când vine vorba de a investi într-o idee de afacere. Ultimii doi ani au schimbat semnificativ piața afacerilor. Ideile pe care le aveam din articolele citite sau de la antreprenorii pe care îi urmăream fie nu mai sunt de interes, fie nu mai are rost să le demarăm fiindcă există deja competitori care și-au înrădăcinat bine brandul și au acaparat piața. Sperăm ca ideile din acest articol iți ofere o nouă perspectivă.

 

Outsourcing scouter

Nu știu dacă a mai apărut în vreo publicație această idee sau dacă ai mai auzit pe undeva despre ea, dar consider este mare nevoie de o astfel de abilitate și pe piața din România. Outsourcing-ul a devenit o sursă importantă în dezvoltarea afacerilor, dar mai ales o resursă la îndemâna oricui.

 

Problema este că oferta e atât de mare pe piață, încât este greu faci alegerea potrivită atunci când vrei alegi o echipă externă care preia un anumit proiect sau o serie de activități operaționale.

 

Aici intervine outsourcing scouter-ul care face selecția colaboratorilor pentru firmele care vor să externalizeze operațiuni. Ai putea îți dezvolți o abilitate în acest sens și găsești sau formezi echipe potrivite pentru clienții tăi care caută profesioniști în diferite domenii de activitate.

 

Printare 3 D

Chiar dacă sună futuristic, încă, acest model de afaceri nu mai este atât de nou. Totuși, pentru deocamdată nu s-a dezvoltat suficient, mai ales la noi în țară, poate fi considerat un start-up pentru viitor. Mai exact, poți crea orice fel de obiecte – de la proiecte sau chiar elemente componente pentru locuințe până la căști pentru telefoane.

 

Interesant este aparatura nu costă foarte mult, deci nu e greu dai startul unei astfel de afaceri, care poate funcționa atât B2B, cât și B2C. În momentul de față, poți găsi aproape în toate domeniile de activitate parteneri de business care sunt interesați de servicii 3D printing.

 

Consultant pe aplicațiile de dating

Nu știu dacă ai mai auzit sau dacă îți vine crezi, dar există o adevărată industrie în plină dezvoltare în domeniul întâlnirilor. Aplicațiile de dating funcționau foarte bine și până în pandemie, dar, odată cu restricțiile și cu lipsa întâlnirilor față în față, acestea au explodat. Prin urmare s-a dezvoltat și această nouă afacere.

 

Funcționează extrem de simplu. Oameni interesați să cunoască persoane folosind aplicații de dating angajează consultanți care îi ajuta își creeze un profil atrăgător, dar și inițieze conversații, întrețină dialoguri cu scopul de a ajunge la o întâlnireîn viața reală – cu persoana compatibilă. Serviciile pe care le oferă acești conultanti sunt împărțite în două categorii, așa cum spuneam: realizarea unui profil de calitate și întreținerea conversațiilor.

 

Consultantul poate genera discuții și, o dată pe saptamană sau la un termen stabilit, să-i facă un rezumat clientului. Poate părea ciudat în primă instanță, dar sunt persoane care accesează acest serviciu pentru fie nu au suficient timp de petrecut pe astfel de aplicații, fie nu sunt pregătite sau nu știu cum susțină o relație virtuală.

 

Majoritatea celor care oferă astfel de servicii sunt psihologi sau freelanceri cu abilitați dezvoltate de comunicare.

 

Transcriere podcast

Podcasturile video sau audio sunt pe val. Unele dintre ele se întind chiar și pe 5 ore! Informațiile vehiculate sunt de multe ori foarte interesante și utile, așa că nu trebuie pierdute sub nicio formă. Din contră, acest conținut valoros trebuie exploatat la maximum și redistribuit pe toate canalele de comunicare accesibile.

 

Cei care realizează podcasturi o fac în primul rând pentru a se promova atât pe ei, cât și pe invitații lor. Dar există și persoane sau companii care le organizează pentru a oferi content util ascultătorilor.

 

Transcrierea acestor podcasturi ajută la realizarea unor articole, de exemplu. Sau pentru extragerea unor sloganuri sau expresii call-to-action care să fie folosite ulterior în postări social media promovate. Cel mai des transcrierile sunt folosite pentru a crea material scris proaspăt și relevant pentru bloguri. Majoritatea companiilor care susțin podcasturi accesează adesea serviciul de transcriere podcast.

 

Costurile de transcriere încep de la 35-50 de lei pe oră, în Romania.

 

Platformă de cursuri

Educație. Acesta este cuvântul de bază la ora actuală în Romania. Mai ales când vine vorba despre afaceri.  Știm cu toții la scoală nu am fost educați în această direcție și ne dorim aflăm cât mai multe despre acest domeniu.

 

Dar nu doar cursurile de afaceri sunt căutate în Romania. Cum scrii o carte sau cum îți gestionezi timpul sunt alte cursuri pe care acum câțiva ani nici nu trecea prin cap le susținem sau să le urmăm.

 

Prin urmare, dacă faci o platformă în care pui la dispoziție spațiu de promovare celor care creează cursuri de orice fel, poți avea o afacere sustenabilă. Gândește-te ca la următorul nivel al comerțului online: în loc vinzi produse în sisteme precum dropshipping sau affiliate marketing, comercializezi know-how-ul persoanelor cu expertiză în diferite domenii.

 

Editare video

Tik-Tok, Youtube, Instagram, Reels, Story, Facebook Watch, Shorts and so on… Deja avem o mulțime de platforme care acceptă conținut video și, implicit, avem nevoie de editori video care pregătească materiale pentru aceste platforme.

 

De la cuturi până la infografice și texte imprimate pe video, un editor video a devenit vital pentru afacerile sau antreprenorii care vor se promoveze în online. Prin urmare, acesta este un must have skill pentru freelancerii moderni. Poate deveni și o afacere profitabilă dacă te gândești investești într-o echipă de editori care ofere astfel de servicii clienților pe care îi găsești tu.

 

Pentru a dobândi un astfel de skill, există cursuri atât pe piața din România, cât și cea internațională pe platforme precum Udemy sau Skillshare.

 

Restaurant virtual

Acesta este un concept nou care a apărut odată cu expansiunea platformelor de food delivery, care îți oferă șansa livrezi mâncare, dar și promovezi o astfel de afacere.

 

Dacă ești un consumator al aplicațiilor de food delivery, probabil ai observat în oferta lor există și restaurante care nu există fizic și pe care le găsești doar pe astfel de platforme. Cum au apărut ele? Răspunsul este exact în denumirea acestei idei de afaceri. Acestea se numesc restaurante virtuale care funcționează doar online, prin intermediul serviciilor de livrare la domiciliu.

 

Odată ce obții toate autorizațiile necesare pentru bucătărie, trebuie îți creezi un meniu și te înscrii pe toate aceste platforme de food delivery. De marketing se ocupă ele, bineînțeles. Ele atrag consumatorii comande, iar pentru simplul fapt și tu ești acolo, ai bifat și promovarea.

 

Bineînțeles vine cu un cost, dar este normal, pentru ai acces la toți utilizatorii aplicațiilor. De obicei, este în jur de 30% din valoarea comenzii comisionul pe care îl plătești către platforma-gazdă.

 

Protecția datelor personale

O afacere care se adresează în primul rând companiilor care au nevoie de protecția datelor personale, atât ale angajaților, cât și ale firmei în sine.

 

În străinătate, acest model de afaceri a început prezinte interes și pentru persoanele fizice, nu doar pentru cele juridice. Cu GDPR-ul în plină formă, cu expunerea cât mai mare a datelor noastre pe toate platformele pe care activăm, un astfel de serviciu a devenit imperativ necesar.

 

Ambalaje pentru livrare

O idee 2 în 1. Este destul de clar pentru toată lumea necesitatea ambalajelor pentru livrare a atins apogeul în această eră. Există aplicații de livrări pentru aproape orice, de la mâncare din restaurante până la cumpărături de la market sau haine, obiecte, cărți etc.

 

Aceste servicii nu pot exista fară ambalaje în care fie transportate produsele. Prima idee este puțin mai elaborată, în sensul ai putea deschizi o fabrică unde să produci aceste ambalaje; aceasta nu este chiar la îndemâna oricui pentru necesită o investiție financiară destul de mare. Însă această industrie are nevoie de designeri de ambalaj, atât în ceea ce privește forma, cât și desenul, iar aceasta poate fi o afacere potrivită oricărui graphic designer.

 

Consultant de branding

Branding-ul a început prezinte interes și pentru firmele mici sau medii, care până acum nu aveau posibilitatea și nici nu prea se gândeau investească prea mult în acest domeniu.

 

O prezență cât mai vizibilă în atenția publicului poate aduce după sine vânzări mai multe și o poziționare mai stabilă în piață. Ce poate face un consultant de branding ca să asigure vizibilitatea și încrederea în brand? O mulțime de lucruri, fiecare cu beneficii și costuri specifice. Fără să intrăm în detalii de branding, o să spunem deocamdată doar că acest consultant trebuie să găsească soluții prin care clientul să se promoveze. Și aici, posibilitățile sunt ”infinite”: în online, crearea unor pagini de companie pe canalele social media, postări organice în grupurile unde activează potențialii clienți, articole de blog, apariții în presă sau podcasturi; offline, promovarea stradală prin intermediul panourilor publicitare pe clădiri, în stații de autobuz, pe autobuze, pe ecranele din supermarketuri sau pe ecranele din stațiile de metrou și așa mai departe.

 

Servicii customer support

În ceea ce privește comerțul online, diferența o fac costul transportului și serviciul de relații cu clienții. Acest sprijin pe care trebuie îl oferi clienților este foarte util pentru credibilitatea unei afaceri și pentru dezvoltarea ei.

 

Din acest motiv, vedem cum tot mai multe companii call center style își deschid birouri la noi, în Romania. Cererea este foarte mare, iar la noi, forța de muncă în acest domeniu este foarte ieftină. Acum e momentul intervină și micul tău call center care ofere acest serviciu de customer support firmelor mai mici care activează în primul rând în domeniul comerțului online, fiindcă acolo e cerere mare.

 

Un call center se poate ocupa de 3-4 siteuri în același timp, mai ales dacă aceste afaceri sunt la început. Start-up-urile nu-și permit serviciile marilor companii, dar cu siguranță pot accesa un serviciu de 6-8 ore oferit de un call center care, la fel ca ele, este la început de drum.

 

Platformă de ticketing

O astfel de platformă te ajută comercializezi bilete online la diferite evenimente. Poți face o platformă nișată pentru anumite evenimente sau una generală.

 

Există deja mai multe astfel de platforme în Romania, dar nu există una dedicată unui anumit domeniu. Și chiar dacă există mai multe astfel de aplicații, factorul wow pe care l-ai putea aduce tu pe piață te-ar putea ajuta îți faci loc printre competitori. Concurența mare nu trebuie fie un impediement.

 

Nu este pentru cei care își fac magazine online, nu? Cred nu au fost niciodată mai multe magazine online în Romania și iată ele continuă apară. Revenind la platforma de ticketing, cumpărarea biletelor online este în trend în Romania, odată ce ne-am obișnuit cu plățile online.

Sfatul nostru este să începi o platformă nișată. Te poți concentra pe sport, filme și teatru sau evenimente de business, de exemplu.

 

Reabilitarea bunurilor

Aceasta este o idee de afaceri potrivită pentru criză, că tot urmează se instaleze.

 

O afacere în domeniul reabilitării bunurilor credem este oricând binevenită, chiar și în era modernă a tehnologiei, pentru afacerea se poate întinde pe mai multe nișe.

 

Fie e criza sau nu, unii oameni preferă să-și repare lucrurile, în loc să cumpere altele noi. Fie pentru țin la ele, fie nu mai au bani. Ăsta-i adevărul. Această idee de afaceri se poate extinde de la reparații ale unor gadget-uri până la recondiționarea obiectelor de mobilier sau ale unor accesorii vestimentare ori accesorii, precum ceasuri sau bijuterii.

 

Influencer

Din punctul nostru de vedere, această idee de afaceri este una delicată, din mai multe motive. Cu toate acestea, trebuia aibă locul ei în listă pentru este o afacere în adevăratul sens al cuvântului.

 

Problema este că, atunci când spui influencer, majoritatea se gândește la liderii din domeniu și sunt descurajați să înceapă o astfel de afacere. Dar n-ai de ce să te compari cu ceilalți. Ideea de a deveni influencer poate fi pusă în practică de oricine dorește. Poți fi influencer în domeniul tău de activitate sau de expertiză și orice câștig, oricât de mic ar fi la început, ar trebui te motiveze.

 

Pentru a deveni un influencer într-un anumit domeniu este necesar investești mult timp în crearea de content pe rețelele de socializare, iar acesta fie cât mai relevant.

 

Sperăm te-au inspirat aceste idei de afaceri. Dacă ai și tu o idee și vrei o împărtășești cu noi, te rugăm ne lași un comentariu. Mai mult de atât, îți lansăm o provocare pentru următorul articol dedicat ideilor de afaceri. Ce idee de afaceri ai descoperit în ultima perioadă care ți s-a părut ciudată sau de care nu mai auziseși până atunci?

 

Dacă ți se par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletterul

 

Abonează-te la newsletterele Termene specializate

24/7 Finanțe | 24/7 Transporturi | 24/7 Construcții | 24/7 Consultanță | 24/7 Retail

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe