„Peste 80% dintre turiștii străini au ajuns în România cu mașina, iar 6 din primele 10 țări de origine sunt membre ale Uniunii Europene. Odată cu aderarea completă la Spațiul Schengen și cu simplificarea procedurilor la 1 ianuarie 2025, vom putea consolida creșterea numărului turiștilor străini în România. Ne vom concentra și în acest an pe măsuri concrete, menite să sprijine atât antreprenoriatul în turism, cât și dezvoltarea unor destinații atractive și competitive. Vom folosi instrumente digitale pentru a crește vizibilitatea destinațiilor. Totodată, vom continua să participăm la târgurile internaționale de profil pe cele mai importante piețe și să încurajăm înființarea Organizațiilor de Management al Destinației”, a precizat Bogdan Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.
Indicele de utilizare a locurilor de cazare turistică a crescut la 30,9%, înregistrând un avans de 0,2 puncte procentuale față de 2023.
Promovarea externă
În 2024, România a fost promovată intens pe piețele externe, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului fiind prezent cu stand național la 14 târguri internaționale de turism. În paralel, au fost derulate campanii outdoor în Germania (în perioada Campionatului European de Fotbal 2024), Italia, Polonia și Regatul Unit, prin colantarea de taxiuri și autobuze urbane, dar și prin utilizarea de panouri publicitare și ecrane LED în zone cu trafic intens.