Recenzii negative: cum scrii un review fără să fii dat în judecată?
Recenziile reprezintă un instrument extrem de util în atragerea de noi clienți, nu numai prin efectul psihologic pe care îl au asupra cititorului, ci și prin creșterea clasamentelor locale, astfel încât companiile se afișează mai mult în momentele căutărilor consumatorilor.
Anul 2020 a fost un an aparte, un an în care foarte mulți consumatori s-au orientat către mediul online, motiv pentru care importanța recenziilor a crescut exponențial. Conform unui studiu realizat în SUA, peste 80% dintre consumatori citesc recenziile de pe Google My Business și/sau Facebook, iar peste 70% se uită, mai ales, la recenziile din ultima lună. Astfel, o recenzie a ajuns să valoreze cât sfatul unui prieten, contribuind irevocabil în procesul decizional.
De aceea, recenziile, și mai ales cele negative, au un rol crucial pentru businessuri. Tot conform studiului mentionat anterior, peste 92% dintre consumatori renunță la un brand în cazul în care găsesc și citesc despre experiențele neplăcute întâmpinate de alte persoane.
Însă nu întotdeauna review-urile negative pot fi probate, iar în zilele noastre instanțele de judecată se pronunță drastic împotriva celor care vor să împiedice dezvoltarea unei afaceri prin acuzații false. Din acest motiv, fiecare persoană ar trebui să se gândească de două ori înainte de a posta o recenzie negativă.
Iată ce e necesar să știi când postezi un review ca să nu fii dat dat în judecată:
- În primul rând, trebuie să analizezi și să constați dacă faptele sunt reale, dar și demonstrabile;
- Apoi, ține minte că orice insatisfacție trebuie exprimată cât mai diplomat, chiar dacă ești nemulțumit;
- Ia în considerare faptul că orice prejudiciu se poate demonstra, mai ales dacă alți utilizatori vor afirma că au renunțat la comenzile lor în urma review-ului tău.
Citește continuarea și alte detalii importante chiar aici.