Inspectorii fiscali nu mai pot face verificări la firme fără să prezinte legitimația și ordinul de control
Conducerea Agenției Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a emis astăzi un proiect de ordin al președintelui instituției care stabilește că acțiunile de control încep cu prezentarea inspectorilor fiscali, a legitimației și a ordinului de control emis de superior, dar și numele acestuia din urmă. Propunerea ar urma să fie aplicată peste 10 zile.
Proiectul conducerii Fiscului stabilește clar că inspectorii trebuie să prezinte legitimația și să se recomande. Este vorba de un Ordin al Președintelui ANAF, Lucian Ovidiu Heiuș.
„Se aprobă procedura de prezentare a legitimație de inspecție fiscală a ordinului de serviciu în cadrul acțiunilor de inspecție fiscală, prevazută în anexa la prezentul ordin”, scrie în documentul care poate fi consultat aici.
„La începerea inspecției fiscale, organul de inspecție fiscală trebuie să prezinte contribuabilului/plătitorului legitimația de inspecție și ordinul de serviciu semnat de conducătorul organului de inspecție fiscală. Legitimația de inspecție și ordinul de serviciu pot fi prezentate și prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanță. În cazul organului fiscal central, prezentarea legitimației de inspecție și a ordinului de serviciu se realizează conform procedurii aprobate prin ordin al președintelui ANAF”, se mai precizează în inițiativă.
În propunerea Fiscului se precizează și care sunt direcțiile din subordinea ANAF cărora li se adresează regulile propuse:
- Direcția Generală de Coordonare Control Fiscal,
- Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili,
- Direcțiile Generate Regionale ale Finanțelor Publice,
- precum și organele fiscale centrale din subordinea acestora.
Reprezentanții Fiscului ne-au explicat că noile reguli sunt impuse la sugestiile administratorilor de firme. Un alt motiv este și pentru a împiedica persoanele care se prezentau drept agenți fiscali și cereau administratorilor bani în schimbul unui control superficial.
Proiectul Ordinului Președintelui ANAF a fost supus dezbaterii publice timp de zece zile. După această perioadă, dacă nu sunt trimise sugestii care să modifice inițiativa semnificativ, proiectul va fi și publicat în Monitorul Oficial și apoi pus în aplicare.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectele de acte normative pot fi transmise în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării, în scris, la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media – cu mențiunea “Conform Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:
- Prin scrisori, la adresa poștală: Agenția Națională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 București 050741 – la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media.
- Electronic, la adresa de mail: [email protected]
- Prin fax, la numărul: 021-319.98.57.