Cazările de tip închiriere hotelieră pe platformele online au crescut cu 19% în România în acest an
- Turismul european continuă să atragă tot mai mulți vizitatori și cu ajutorul locuințelor închiriate hotelier pe platformele online de genul Airbnb, Booking, Expedia Group sau TripAdvisor.
În România s-a înregistrat o creștere cu 19% a rezervărilor pe platforme online a nopților de cazare în locuințe închiriate hotelier. Este vorba de o creștere înregistrată în iunie 2024 față de iunie 2023. Datele reies dintr-un raport publicat de Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene. Nopți rezervate în statele membre ale Uniunii Europene prin platforme online au fost în creștere cu 16,2% în trimestrul al doilea (T2) din 2024, conform datelor oferite de Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene.
România e pe locul 13
Între statele europene cu cea mai mare evoluție, Malta conduce cu o creștere de 45,8% în iunie 2024 față de iunie 2023.
Țara noastră se află în mijlocul acestui clasament, pe poziția a 13-a. Creșterea înregistrată în iunie 2024 a fost de 19% față de iunie 2024 a nopților de cazare în locuințe închiriate hotelier pe platforme online.
Toate țările UE au înregistrat o creștere a numărului de nopți rezervate prin platforme online în iunie 2024. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Malta (+45,8% comparativ cu iunie 2023), Lituania (+28,1%) și Suedia (+27,4%).
În contrast, creșteri modeste au fost înregistrate în Belgia (+2,6%), Olanda (+3,3%) și Slovenia (+6,0%).
Statistica
În trimestrul al doilea din 2024, oaspeții au petrecut 208,8 milioane de nopți în cazare în regim de închiriere pe termen scurt în UE, rezervate prin Airbnb, Booking, Expedia Group sau TripAdvisor. Aceasta reprezintă o creștere de 16,2% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
În aprilie 2024, au fost petrecute 53,5 milioane de nopți în cazare rezervată prin platforme online, ceea ce arată o ușoară scădere de 1,8% comparativ cu aprilie 2023. Totuși, luna mai a înregistrat o creștere, cu 73,0 milioane de nopți rezervate prin platforme (+31,7% comparativ cu mai 2023), la fel ca și luna iunie, cu 82,3 milioane (+17,8% comparativ cu iunie 2023).