Loading the Amira Audio Citește articolul...
  • Începând cu 1 ianuarie 2024, orice administrator de firmă, de ONG sau care își desfășoară activitatea ca PFA are obligația de a raporta facturile prin sistemul e-Factura, prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Dacă până în acest an, semnătura electronică ajuta un administrator să sară peste birocrație în relația cu anumite instituții, din acest an este obligatorie în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală. Termene.ro a analizat companiile care au promovat semnătura electronică până când aceasta a devenit obligatorie.

În România, acest domeniu este legiferat de aproape două decenii. Legea 455 din 2001 privind semnătura electronică a stabilit nevoile generate de imposibilitatea semnăturii olografe de a mai putea oferi același garanții pe documentele digitale la fel cum oferă pe documentele convenționale. Legea definește semnătura electronică astfel: ca pe o serie de date în formă electronică, care se asociază logic altor date în formă electronică pentru a servi ca metodă de identificare. Aceasta este definiția semnăturii digitale simple.

Pentru semnătura electronica extinsa trebuie îndeplinite suplimentar anumite obligații, printre care se numără și eliberarea un certificat digital calificat.

Obligația

Până  în acest an, semnătura electronică era opțională sau impusă de instituții pentru anumite activități în relația cu firmele.

Obligativitatea este introdusă în baza legii 296/2023 și este planificată pe etape. Sistemul național privind facturarea electronică RO e-Factura este disponibil în Spațiul Privat Virtual (SPV), accesibil exclusiv prin utilizarea unui certificat digital calificat pentru semnătură electronică.

La nivel național conform informațiilor publicate de Autoritatea pentru Digitalizarea României serviciile de semnătura electronica sunt oferite în prezent de șase prestatori plus Serviciul de Telecomunicații Speciale care operează doar pentru autoritățile publice.

Prezentarea pe scurt a companiilor este realizată cu ajutorul datelor obținute de pe platforma Termene.ro.

AlfaTrust Certification SA din București

A realizat o cifră de afaceri de 4,7 milioane de lei în anul 2022. Profitul raportat a fost de 1,2 milioane de lei. Numărul angajaților a fost de zece.

Ca o comparație, în anul precedent, în 2021, cifra de afaceri a societății a fost de 3,3 milioane de lei în 2021. Profitul a fost 16.500 de lei. Societatea a avut 13 angajați.

Acționarii firmei sunt Dragoș Soare – 97% și Ioana Zanfir – 3%. Cei doi sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.

„Obiectivul nostru este sa asiguram clienților noștri cel mai înalt nivel de protecție, fără restricții asupra stilului lor de viața. AlfaTrust Certification oferă servicii de încredere și non repudiere într-o gama larga, sprijinite de un program permanent controlat și îmbunătățit de către echipa de Help Desk”, susțin reprezentanții companiei.

42,9 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază de token care să fie valabilă un an.

Centrul de Calcul SA din Gorj

A avut o cifră de afaceri de 13,2 milioane de lei și un profit aproape 1,4 milioane de lei cu 70 de angajați.

Cifra de afaceri din 2021 a fost de 8,5 milioane de lei în 2021. Profitul a fost 380.000 de lei. Societatea a avut 58 angajați.

Acționarii firmei sunt Marius Bogdan Ionica – 49,878%, Viorel Dragoș Ionică – 49,878% și Constantin-Sorin Ionescu – 0,244%. Cei trei sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.

„Înființat în 1976, Centrul de Calcul are o experiență de peste 30 de ani în proiectarea, implementarea și exploatarea a peste 1000 de aplicații, în peste 150 de întreprinderi, firme și unități din administrația publică. Orice serviciu sau produs marca Centrul de Calcul este caracterizat prin calitate, constanță și promptitudine”, susțin reprezentanții companiei.

45 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază pe bază de token

Certsign SA din București

Cifra de afaceri a societății a fost de 76,4 milioane de lei în 2022, cu 8% mai mare decât în anul precedent. Profitul a fost 6,3 de milioane de lei. Societatea a avut 278 angajați.

Acționariatul societății este format din  TIU Investments and Management SRL – 60,16%, Tiu Holdings Ltd din Nicosia – 33,86%, Constantin Burdun – 2,99% și Adrian Florea – 2,99%.

„Soluțiile noastre sunt dezvoltate integral în România și proiectate special pentru necesitățile specifice mediului de business și pentru facilitarea relațiilor cu instituțiile publice, având o contribuție esențială la transformarea digitală a acestora”, explică reprezentanții societății.

„certSIGN are proiecte în domeniul identității digitale, al serviciilor de încredere, al arhivării cu valoare legală și al securității cibernetice în peste 20 de țări”, susțin reprezentanții companiei.

47 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază de token.

DigiSign SA din București

A avut o cifră de afaceri de 22,3 milioane de lei și un profit aproape 9,3 milioane de lei cu 58 de angajați.

Cifra de afaceri din 2021 a fost de 24 milioane de lei în 2021. Profitul a fost 10,6 milioane de lei, iar societatea a avut tot 58 angajați.

Acționarii firmei sunt Silviu Dorinel Sabău – 95% și Narciz Sabău – 5%. Cei doi sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.

„Din anul 2009, DigiSign a intrat portofoliul iNes Group, cea mai mare companie independenta de pe piața telecomunicațiilor din București, care oferă servicii business precum: acces dedicat prin fibra optica, IP/VPN, telefonie fixa, Data Center – colocare, servere dedicate”, susțin reprezentanții companiei.

29,9 plus 19 euro dispozitivul token.

Trans Sped SRL din București

A avut o cifră de afaceri de 16 milioane de lei și un profit aproape 4,8 milioane de lei cu 20 de angajați.

Cifra de afaceri din 2021 a fost de 13,8 milioane de lei în 2021. Profitul a fost 8,6 milioane de lei, iar societatea a avut tot 20 angajați.Acționarii firmei sunt Paul Sîrbu – 99,5% și Camelia Elena Ivan – 0,5%. Cei doi sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.

„Avem o vastă experiență în furnizarea soluțiilor de digitalizare si a serviciilor de încredere. Certificatele calificate emise de Trans Sped sunt recunoscute internațional și garantează interoperabilitatea cu diverse tipuri de sisteme și aplicații”, susțin reprezentanții companiei.

45 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază de token.

Zipper Services SRL din Cluj-Napoca

A avut o cifră de afaceri de 121 milioane de lei (cu 8% mai mare decât în anul precedent). A realizat un profit aproape 11,3 milioane de lei cu 178 de angajați.

Acționariatul companiei este format din firma Any Biztonsagi Nymoda Nyrt din Ungaria (60%) și Doru Ioan Vijianu (40%).

Compania realizează cea mai mare parte din venituri din activități de arhivare și contabilitate. „Oferim clienților noștri soluții, servicii și produse complementare, ce acoperă întregul circuit al datelor și documentelor recepționate, vehiculate și expediate într-o companie”, spun reprezentanții firmei.

Nu ofere informații despre prețul unei semnături electronice.

Cum se obține

Semnătura electronică/digitală cu certificat digital calificat poate fi obținută astfel:

  • Primul pas este completarea unui formular de solicitare la unul dintre prestatori.
  • Se alege apoi metoda de identificare a solicitantului: identificare video la distanță (din fața ecranului, nu necesită deplasare), identificare la sediul firmelor acreditate sau chiar la un notariat. Este nevoie de prezentarea unui act de identitate valabil.
  • Se face plata (card, cash sau ordin de plată).
  • Solicitantul primește certificatul calificat.

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe