Loading the Amira Audio Citește articolul...
  • Analiză cu datele platformei Termene.ro. Unele dintre cele mai cunoscute rețele de retail de îmbrăcăminte, Inditex și H&M, au intrat pe piața autohtonă de peste 15 ani. De atunci, multinaționalele încearcă să-și sporească cifra de afaceri și profiturile de la an la an. Cu toate acestea, un concurent intrat în România în 2015 a reușit să obțină o cifră de afaceri mai mare în 2022.

Deși Inditex România SRL, subsidiara autohtonă a multinaționalei, a raportat vânzări de două ori mai mari ca reprezentanța H&M, magazinele companiei cu origini spaniole au realizat o cifră de afaceri mai mică decât o altă rețea de retail prezentă în România. Este vorba de Pepco, lanțul de magazine cu origini poloneze care a intrat în România în 2015, cu patru ani după ce intrase H&M și cu opt ani după ce intrase Zara.

Zara vs H&M

Termene.ro a analizat bilanțurile depuse de firmele Pepco Retail SRL, H&M Hennes&Mauritz SRL și Inditex România SRL, cei mai importanți jucători de pe piața autohtonă în domeniul „comerț cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate”. Datele fac referire la bilanțurile societăților pe anul 2022, ultimul pentru care Ministerul de Finanțe a publicat informațiile. Pentru anul 2023 rezultatele vor fi publicate până în mijlocul verii.

  • H&M Hennes&Mauritz SRL din București

A realizat o cifră de afaceri de 977 milioane de lei în 2022, în creștere cu 14% față de anul precedent. Profitul firmei a fost de 32 de milioane de lei cu 923 de angajați.

Acționarii subsidiarei din România sunt H&M Hennes&Mauritz International AB din Suedia H&M (99%) și H&M Hennes&Mauritz AB tot din Suedia, cu restul de 1%.

H&M are acum deschise în România 52 de magazine, dintre care cele mai multe în București, cu 13 astfel de unități.

Compania a deschis primul magazin în România pe 25 martie 2011, în centrul comercial AFI Palace Cotroceni. Până în 2015, H&M a deschis 38 de magazine, dintre care 12 în București (în AFI Palace Cotroceni, Unirea Shopping Center, Băneasa Shopping City, Plaza România, Megamall și București Mall) și 26 în țară, în Brașov, Cluj, Timișoara, Iași (Palas Mall), Arad, Bacău (Arena Mall), Pitești, Ploiești, Constanța, Baia Mare, Oradea, Suceava etc.

H&M nu deține nicio fabrică, articolele din magazine provenind de la producători independenți ce operează peste 750 de unități de producție în țări precum Bangladesh, China, Indonezia, Cambodgia, Pakistan, India, Italia, Turcia, Bulgaria, Franța, Polonia, Portugalia, dar și în România.

Cu toate acestea, numărul fabricilor românești de îmbrăcăminte cu care colaborează H&M a scăzut în ultimii ani, așa cum a relatat Economica.net. Retailerul de modă H&M, cu peste 50 de magazine pe plan local, mai colaborează cu patru fabrici românești de haine din 20 câte erau în 2020.

  • Inditex România SRL din București

A realizat o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de lei în 2022, în creștere cu 106% față de anul precedent. Profitul firmei a fost de 299 de milioane de lei cu 1.805 de angajați.

Acționarul unic al SRL-ului din România este compania spaniolă Industria de Diseno Textil SA.

Inditex deține 142 de magazine Inditex în România, majoritatea amplasate în centre comerciala de tip mall.

Compania a intrat direct pe piața din România în 2007, după ce timp de patru ani a fost reprezentată de două unități, un magazin Zara și unul Pull and Bear, deschise în franciză în centrul comercial Plaza România din București.

Profitul companiei a ajuns la 5,4 miliarde de euro anul trecut, în creștere cu 30% față de 4,1 miliarde de euro în 2022, arată rapoartele Inditex. Anul 2022 a reprezentat, de asemenea, un record pentru gigantul de modă ale cărui mărci includ lanțul mai tânăr Pull&Bear și marca de lux Massimo Dutti. Fondatorul Inditex, Amancio Ortega, deține un pachet de 59% din acțiuni, iar un pachet de 5% este deținut de fiica acestuia, Sandra Ortega. Împreună, acțiunile valorează aproximativ 69 de miliarde de dolari.

Pepco a depășit Zara/Inditex

Pe primul loc în clasamentul companiilor autohtone care se ocupă de „comerț cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate” a fost lanțul de magazine Pepco.

  • Pepco Retail SRL din București

A realizat o cifră de afaceri de 2,3 miliarde de lei în 2022, în creștere cu 23% față de anul precedent. Profitul firmei a fost de 157 de milioane de lei cu 3.340 de angajați.

Acționarul unic al SRL-ului este societatea poloneză Pepco Holdings SPZOO.

În România, Pepco are deschise 453 de magazine. Este a doua piață ca mărime după cea din Polonia.

Pepco este parte a grupului Pepkor, un grup internațional de retail cu peste 4500 de magazine in Africa, Australia și Europa. Pepco și-a început activitatea în Polonia în anul 2004 și a devenit lider de piața pe segmentul de îmbrăcăminte și produse pentru casa cu peste 1.500 de magazine si 16.000 de angajați.

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe