Simți că este momentul să treci la nivelul următor și să devii independent, demarând propria afacere? Atunci trebuie să înființezi o societate comercială sau să deschizi un PFA. În acest articol poți găsi toate informațiile necesare referitor la deschiderea unui PFA, la autorizarea punctului de lucru dar și la alte obligații pe care le vei avea ulterior. 

 

Cine nu visează la o afacere proprie, la un birou unde să poată oferi servicii de consultanță sau unde să administreze un magazin online? Poți începe chiar acum să începi să îți transpui visul în realitate, căutând un spațiu unde să îți poți desfășura activitatea și unde poți amenaja așa cum îți dorești. Aruncă și aici o privire, poți găsi o mare varietate de birouri moderne, iar apoi continuă să te informezi, citind acest articol. 

 

PFA-ul este forma legală prin care o persoană fizică poate începe o afacere pe cont propriu. Este, practic, cea mai simplă formă de organizare a activității, recunoscută de statul român și de autoritățile din domeniu. Prin intermediul PFA-ului, orice persoană fizică din România poate desfășura independent, prin propria forță de muncă, activități economice din toate domeniile. Este o variantă apreciată de micii antreprenori, deoarece numărul declarațiilor fiscale este redus, se poate înființa relativ simplu și destul de repede, cu cheltuieli minime. Contabilitatea se ține în partidă simplă, și poate fi realizată chiar de titular, fără a fi nevoie de angajarea unui contabil specializat. 

 

În funcție de domeniul în care îți vei desfășura activitatea, se poate să fie nevoie să îți autorizezi punctul de lucru. Această operațiune nu este obligatorie, există activități care nu au nevoie de un punct de lucru fizic pentru a fi derulate. 

 

Procedura de înregistrare a punctului de lucru este relativ simplă și este necesară atunci când vei dori să îți desfășori activitatea în alt loc decât la sediul social sau la terți. Dacă, de exemplu vrei să ai un birou, un magazin, un atelier de producție, etc. dar sediul social este în altă parte, va trebui să înregistrezi respectivul punct de lucru. 

 

Înregistrarea punctului de lucru o poți face chiar tu și poți primi îndrumare de la ONRC. Va trebui să ai în vedere o greșeală frecventă și să eviți să o faci și tu la rândul tău. Punctul de lucru nu se înregistrează la aceeași adresă cu sediul social. Locația trebuie să fie diferită pentru punctul de lucru, în caz contrar, poți foarte simplu să autorizezi activitățile dorite la sediul social. 

 

Cel mai bine este ca autorizarea punctului de lucru să se facă simultan cu înființarea acestuia, dar se poate amâna până la o dată ulterioară. Procedura este simplă, este nevoie doar de o declarație pe propria răspundere care se depune la Registrul Comerțului. Declarația trebuie să fie semnată de asociatul unic sau de administrator și să certifice faptul că punctul de lucru îndeplinește condițiile de funcționare legale în domeniul sanitar, sanitar veterinar, protecția mediului, protecția muncii, etc. Declarația va cuprinde doar activitățile pe care PFA-ul intenționează să le desfășoare la punctul de lucru și nu toate activitățile cu care a fost înființată. 

 

Documentele necesare pentru autorizarea punctului de lucru pot găsite pe site-ul ONRC, împreună cu instrucțiunile de completare. 

 

În plus, dacă la punctul de lucru pentru care se dorește autorizare vor lucra mai mult 5 salariați, atunci mai este nevoie de un drum și la administrația financiară pe raza teritorială a căreia se află sediul punctului de lucru. Această notificare la administrația financiară trebuie să se facă în maxim 30 de zile de la autorizare. 

 

Următorul pas pentru funcționarea punctului de lucru este încheierea contractului de salubrizare cu o firmă acreditată să desfășoare acest tip de activități. Toate documentele de înființare și de autorizarea a punctului de lucru, împreună cu contractul de salubrizare, trebuiesc depuse la primăria aferentă, pentru obținerea autorizației de funcționare. Este interzis să defășori orice activitate la punctul de lucru dacă nu ai primit această autorizație.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe