Loading the Amira Audio Citește articolul...

Piața articolelor personalizate poate fi o nișă cel puțin interesantă pentru o afacere profitabilă, așa că nu-i de mirare că o afacere cu obiecte personalizate se bucură de tot mai mult succes, cu atât mai mult datorită tehnologiilor digitale utilizate. În domeniul personalizării există o gamă largă de produse care pot fi reproduse într-un mod original, fie că vorbim despre căni, huse pentru telefoane mobile, brelocuri, pixuri sau articole vestimentare. Cu alte cuvinte, volumul de obiecte care poate fi personalizat este, practic, infinit. 

 

Dacă și ție îți surâde ideea unei afaceri cu obiecte personalizate, te invităm să descoperi în rândurile de mai jos de ce anume vei avea nevoie pentru a-ți deschide o astfel de afacere, pentru un start optim. 

 

Cunoștințe în domeniul obiectelor personalizate

Așa cum este valabil pentru orice alt domeniu, înainte de a-ți deschide o afacere în domeniul obiectelor personalizate este important să ai cât mai multe cunoștințe și să știi cu exactitate ce îți dorești. Primele întrebări pe care trebuie să ți le pui atunci când ești la început de drum în acest business sunt: „Ce obiecte pot personaliza?” și „Prin ce metodă pot personaliza obiectele?”. Când cineva aude vorbindu-se despre obiecte personalizate, mai mult ca sigur se gândește la căni, tricouri sau bijuterii. Lumea obiectelor personalizate este, însă, mult mai vastă, mai cu seamă că tehnologiile actuale permit personalizarea tuturor tipurilor de materiale, de la textile și până la lemn, plastic, ceramică, piele sau PVC. 

 

Trebuie să știi că nu toate aplicațiile pot fi realizate prin aceleași tehnici și utilizând aceleași echipamente. Diversitatea obiectelor ce pot fi personalizate depinde de metoda de lucru. Prin urmare, este esențial să decizi care sunt obiectele pe care vei alege să le personalizezi, căci de această decizie va depinde investiția în echipamente și consumabile. 

 

Echipamente și consumabile necesare pentru afacere 

În funcție de nivelul de la care dorești să pornești afacerea și de numărul de aplicații pe care dorești să le realizezi, investiția în echipamentele necesare poate fi una mai mică sau mai mare. Echipamentele pentru personalizarea obiectelor sunt numeroase, iar varietatea acestora poate fi destul de copleșitoare pentru cineva nou în domeniu. 

 

Desigur, totul va depinde de obiectele pe care alegi să le personalizezi, așa cum am precizat în punctul anterior. De pildă, dacă alegi să personalizezi materiale textile, unele dintre cele mai importante echipamente sunt imprimantele pentru textile. De asemenea, vei avea nevoie de o presă multifuncțională, un cutter plotter și un kit de consumabile pentru imprimantă. 

 

Aspecte legale în deschiderea afacerii 

Odată ce ți-ai ales nișa de obiecte personalizate și ai decis care este investiția inițială pentru echipamente și consumabile, vei avea nevoie să pui la punct și aspectele legale ce țin de deschiderea unei afaceri. Pentru a porni o afacere, va trebui să ai o firmă, așa că pasul următor este înființarea firmei. Așadar, trebuie să te decizi dacă dorești să funcționezi ca societate comercială sau PFA, în funcție de modul în care îți gândești business-ul. Ulterior va fi nevoie să întocmești un dosar cu documente, care va fi depus la Oficiul Național al Registrului Comerțului. Dacă acesta este întocmit corespunzător, vei primi actele firmei tale în decurs de câteva zile.

 

Desigur, dacă nu dorești să te ocupi de partea birocratică, poți apela la serviciile unui birou de avocatură, specializat în înființări de firme sau să faci demersurile online, pe site-uri dedicate. 

 

Obiective realiste și avantaje concurențiale 

La început de drum vei avea nevoie să-ți stabilești obiective realiste și să creezi avantaje competitive. Orice antreprenor ți-ar putea spune că lucrurile bune nu se întâmplă peste noapte, așa că odată ce ți-ai setat aceste obiective realizabile, nu rămâne decât să muncești și să dai dovadă de determinare și ambiție. De asemenea, e important să-ți creezi avantaje pe piața largă. De exemplu, dacă afacerea ta va beneficia de un magazin fizic, e important să ai în vedere alegerea unei locații vizibile și ușor accesibile potențialilor clienți. 

 

De cealaltă parte, dacă dorești să vinzi obiecte personalizate exclusiv online, va trebui să investești într-un website profesionist și optimizat, care să apară în primele căutări pe Google. 

 

Partener de încredere pentru succesul afacerii 

Succesul pe termen lung al afacerii tale nu este dat doar de un start promițător, așa că dacă dorești să te bucuri de un business profitabil și stabil, vei avea nevoie de un partener de încredere alături de care să pornești la drum. 

 

Sperăm că am reușit să sintetizăm, în cele câteva rânduri, toate lucrurile de care ai nevoie pentru a-ți deschide o afacere cu obiecte personalizate. Mai mult, ne dorim ca acest articol să-ți fi oferit imboldul de care ai nevoie pentru a demara propriul business în domeniul articolelor personalizate. Acum știi ce ai de făcut! 

 

Despre Termene.ro

Dacă tot sunteți aici, Termene.ro vă recomandă să vă abonați la newsletterul Cafeaua de la 7, care vă oferă ocazia să citiți tot ce s-a întâmplat important în ziua precedentă. Newsletterul vă recomandă informații care pot fi importante pentru antreprenori, știri utile în viața cotidiană, dar și noutăți de povestit colegilor sau angajaților într-o pauză.

Varianta video a newsletterului, poate fi urmărită pe Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, sau aici, pe blogul de news al platformei Termene.ro

Distribuie mai departe