Business News

Tot ce trebuie să știi despre recuperarea facturilor neîncasate

11 martie 2020, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Ai câteva facturi neîncasate și te tot gândești ce să faci. Deja au trecut zile bune de când a trecut scadența, dar clienții nu par să aibă vreun gând să îți vireze banii în cont. Le trimiți un e-mail, poate le dai un telefon să le amintești, dar ți-e teamă că dacă faci presiuni prea mari o să strici relațiile cu ei. Zilele continuă să treacă și facturile neplătite încep să-ți strice socotelile. Cash-flow-ul o ia la vale, contabilul te presează că trebuie să închidă situația, furnizorii și salariații își așteaptă banii, iar tu nu te mai poți concentra pe ce ar trebui cu adevărat să faci ca să-ți menții afacerea.

 

Dacă e vorba de mai multe facturi neplătite de la mai mulți clienți, atunci situația nu e deloc roz pentru tine. Îți trece prin cap să apelezi la o firmă de recuperare creanțe, dar ți-e teamă că o să superi și mai rău datornicul și ai auzit tu de pe la alți antreprenori că vei plăti cât nu face.

 

Ce primă concluzie tragem de aici? Dă-ți facturile în colectare din ziua 1 de întârziere. Cu cât aștepți mai mult, cu atât scad șansele să-ți recuperezi banii și crește comisionul pe care îl vei plăti în caz de succes. În al doilea rând, contribui la ruperea cercului vicios în care antreprenorii își provoacă unii altora intrarea în incapacitate de plată.

 

„Dacă eu, ca antreprenor, încasez greu, la rândul meu plătesc greu, spune Adrian Dragomir, co-fondator Termene. Îmi amân dividendele, apoi încep să-mi amân la plată furnizorii, apoi creditorii și, în ultimă instanță, chiar și propriii angajați. La rândul său, furnizorul meu care este amânat are aceleași dificultăți. Având în vedere că acela care dă drumul la bani este cel care vinde consumatorului final, fie ne reprofilam cu toții pe astfel de business-uri, fie apelăm la soluții prin care ne putem cunoaște comportamentul de plată al clientului”.

 

Care sunt căile prin care acționează recuperatorii de creanțe

Odată decis să apelezi la o firmă de colectare, vrei să știi care sunt etapele de recuperare și cum procedează ca să-ți recupereze banii datorați. În funcție de numărul de zile de întârziere la plata facturilor, se folosesc diferite tipuri de abordări:

 

Evident, toată lumea își dorește ca lucrurile să se rezolve cât mai repede, în prima fază a deschiderii dosarului. Mai întâi, agenții specializați în recuperare îi vor contacta pe rău-platnici prin telefon, e-mail sau SMS și le vor trimite notificări de plată.

 

Dacă nu reușesc să fie suficient de convingători, vor ieși pe teren. Adică vor merge la sediul firmei care nu ți-a achitat factura și vor încerca să stea de vorbă o cu persoană autorizată căreia îi vor reaminti că au plăți restante către tine.

 

Ultima etapă și cea mai costisitoare pentru toată lumea este prezentarea în instanță care se soldează de cele mai multe cu poprire pe conturile firmei care nu a plătit la timp facturile.

 

KRUK România, partenerul Termene pe partea de colectare creanțe, pune accentul pe înțelegerea contextului care l-a făcut pe debitorul nostru să ne amâne la plată.

Cum abordează KRUK România colectarea facturilor

 

Când apelez la o firmă de recuperare creanțe

Așa cum îți spuneam și în video, din prima zi de depășire a termenului de plată ești îndreptățit să încerci să îți recuperezi banii, iar varianta cea mai elegantă și cea mai eficientă este să contactezi o firmă de colectare creanțe.

 

Aici intervenim noi și-ți propunem o soluție care are ca avantaj automatizarea. Asta înseamnă că uiți de toată bătaia de cap pe care o ai cu urmărirea facturilor neîncasate și le lași în seama noastră și a partenerilor de la KRUK România, lider european în materie de colectare creanțe. Nu aștepta să ajungi, la rândul tău, să amâni plăți din cauza lipsei de numerar.

Folosește-te de platforma RedBill, unde poți să-ți raportezi clienții rău-platnici sau să-ți dai facturile în colectare.

 

Cum aleg o firmă de recuperare a facturilor neîncasate

Te încurajăm să cercetezi piața și să te documentezi, ca să fii convins că ai luat decizia corectă pentru tine. Urmărește feedback-ul dat de alți clienți, numărul de angajați pe care îl are firma, valoarea comisioanelor pentru fiecare perioadă de întârziere la plată și costurile adiacente ale procesului de recuperare de creanțe. Noi ne-am informat temeinic și tocmai de aceea am ales ca parteneri KRUK România.

 

Care sunt costurile de colectare a creanțelor

Firmele de recuperare creanțe lucrează contra unui comision, care variază doar în funcție de numărul de zile de întârziere, nu și de valoarea facturii. Începe de la 1,8% pentru depășiri mai mici de 30 de zile și crește până la 23% când data scadentă e mai veche de 360 de zile.

 

Calculează aici cât te-ar costa recuperarea facturilor tale restante.

 

Pe măsură ce crește numărul zilelor de întârziere, crește comisionarea și scade șansa de succes. Așadar, de ce să aștepți? Toate aceste comisioane sunt specificate în contractul pe care îl vei semna cu firma de recuperare de creanțe, deci ai siguranța că nu te vei trezi cu sume de plată mai mari decât cele pe care le-ai previzionat.

 

Care sunt avantajele recuperării facturilor neîncasate cu o firmă specializată

 

Concluzie

 

De ce e bine să-ți dai facturile în colectare cât mai repede

 

De ce e bine să lași o firmă profesionistă să se ocupe de tot procesul în locul tău

 

Dacă vrei ca tot procesul să fie online, poți încerca RedBill. În doar 4 pași dai facturile neîncasate la termen către o firmă specializată în recuperare creanțe.

 

Vreau să aflu mai multe

 

Dacă ți pe par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

 

Vreau să primesc newsletter-ul

 

 

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro