Business News

E-commerce – românii, pe primele locuri în UE la achiziția de haine și pe ultimul la achiziția de bilete la activități culturale

4 mai 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Tot anul trecut, România s-a situat însă pe ultimul loc la capitolul achiziții online de bilete la activități culturale, cu un procent de 18,9 dintre utilizatorii de internet, la polul opus aflându-se Olanda (55,6%) și Danemarca (56%).

Pe ultimele locuri la competențe digitale și achiziții online

Românii care fac achiziții online reprezintă însă un procent redus în rândul utilizatorilor de internet. În plus, România stă prost și la capitolul competențe digitale în rândul populației, după cum indică datele Eurostat.

Astfel, în 2023, România s-a aflat pe penultimul loc în Uniunea Europeană din punct de vedere al procentului de utilizatori de Internet care au făcut achiziții online, cu 55%, țara noastră fiind urmată doar de Bulgaria, cu 54%. Pe primele locuri s-au aflat Olanda și Irlanda, ambele cu 93%.

Totodată, în 2023, la nivelul Uniunii Europene, România a avut cel mai mic procent de persoane cu competențe digitale minime sau peste acest nivel, în rândul populației  – 27,7%, pe penultimul loc aflându-se Bulgaria, cu 35,5%. Țările cu cel mai mare procent de cetățeni cu competențe digitale minime sau peste în rândul populației au fost Finlanda și Olanda, cu 83% și, respectiv 82,7%.

Anul trecut, 56% din populația UE avea competențe digitale minime sau peste acest nivel. Potrivit Eurostat, Uniunea Europeană și-a propus să crească acest procent până la 80% în 2030. Pentru a avea competențe digitale minime, o persoană trebuie să dețină abilități în cel puțin unul din următoare domenii: informare (de exemplu, să poată căuta informații pe Internet), comunicare (ex. trimitere E-mail), programare, protejare a datelor, diverse task-uri, precum instalare de software.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro