Jean Valvis a anunțat că Aqua Carpatica nu face față succesului propriu. Marca de apă minerală românească ar urma să intre pe piața din Dubai
În Articol
- Bucharest Food Summit a reunit și în acest an profesioniști de top, antreprenori, mari retaileri, experți, oficiali guvernamentali, universitari, finanțiști și lideri de opinie pentru a dezbate tendințele actuale, oportunitățile și provocările sectorului alimentar și agricol.
Antreprenori, reprezentanți ai administrației centrale și analiști economici au luat cuvântul la ediția din acest an a Bucharest Food Summit. Evenimentul a început pe 9 septembrie și se va încheia astăzi, 11 septembrie.
„Aqua Carpatica este un brand național”
Unul dintre speakeri a fost Jean Valvis, fondatorul Valvis Holding. Acesta s-a referit la planurile de viitor ale mărcii Aqua Carpatica. Printre altele, a anunțat că vânzările mărcii cresc anual cu 10%, vânzările cresc și în alte state, iar Aqua Carpatica este un brand național care contribuie la imaginea României în lume.
„Aqua Carpatica a înregistrat în fiecare an o creștere de 10 la sută. Nu poate produce cât de mare este cererea. Nu am anticipat gradul de succes pe piață, în principal pe piețele externe, cum ar fi Marea Britanie și Grecia. Următoarea noastră țintă este Dubaiul. Aqua Carpatica reprezintă cu succes România în lume”, a declarat acesta.
Granturile nu sunt utile
La eveniment a participat și Gabriel Biriș, managing partner la Biriș Goran Legal & Tax. Expertul fiscal a atins în discursul său un subiect mai delicat, cel al programelor naționale de granturi acordate de stat pentru antreprenori. Acesta a declarat că, în opinia sa, aceste programe nu sunt benefice mediului economic.
„Acordarea de granturi este o mare greșeală din punct de vedere financiar și moral. Este, cumva, moartea antreprenorilor. Îi transformă în asistați sociali, cam asta e ideea unui grant”, a fost concluzia lui Biriș.
Alte subiecte pe alimentație
La eveniment a fost prezent și deputatul Varujan Pambuccian, membru în Comisia pentru Agricultură din Camera Deputaților. Acesta s-a referit la epuizarea resurselor de apă.
„Consumul de apă în agricultură este extraordinar de mare, deși există tehnologii care reduc consumul de apă. În mediul controlat, cum este hidroponica, consumul este cu 90% mai mic față de agricultura tradițională”, a declarat acesta la Bucharest Food Summit.
Adrian Iofcea, CEO în cadrul companiei Fotonia, a abordat problema lipsei de consultanți pe fonduri europene. Spre exemplu, el a atras atenția asupra faptului că firmele care fac proiecte pentru obținerea de fonduri pentru panouri fotovoltaice nu au consultanți buni. Companiile din România ar putea să obțină mult mai mulți bani, dar, în general, consultanții fac proiecte în care cer bani doar pentru un panou, asta ca să bifeze partea de ecologizare și să obțină câteva puncte în plus la evaluarea proiectului.
În schimb, László Borbely, consilier de stat pentru Dezvoltare Durabilă, a spus că statul pregătește licitațiile pentru înființarea centrului de excelență în dezvoltare durabilă cu 2000 de consultanți.