3 modalități de dezvoltare a afacerii tale
În Articol
Când ți-ai analizat ultima dată afacerea dintr-un punct de vedere obiectiv și ce-ai constatat în urma analizei? Crește sau trece printr-o perioadă de stagnare? Dacă ți-ai dat seama că în ultima vreme ai cam bătut pasul pe loc, mai mult ca sigur a venit momentul să iei câteva măsuri. Desigur, nu toate se vor potrivi oricărui tip de afacere, așadar consultă lista de mai jos și alege-le doar pe cele care chiar te vor ajuta!
Utilizează uneltele potrivite
Unul dintre cele mai comune motive pentru care o afacere nu evoluează este legat de lipsa resurselor. Și totuși, mai gravă este situația în care tu ai acces la diverse resurse pe piață, dar din diferite motive alegi să nu recurgi la ele. Dacă n-ai mai prospectat de multă vreme soluțiile software care sunt puse la dispoziția companiilor, acum a venit momentul să o faci.
Îți facem noi cel puțin două sugestii. Investește fie într-un sistem de client management, prin care poți obține mai ușor feedback de la clienți, fie într-un soft de gestiune. În cazul în care ești proprietarul unei afaceri în domeniul HoReCa, poți opta pentru un soft de gestiune restaurant. Acesta are avantaje multiple. De exemplu, cu softul de gestiune pentru restaurant poți simplifica procesul de livrare al produselor la domiciliu, astfel încât angajații tăi să fie mai eficienți și mai rapizi și să preia mai multe comenzi. Consultă toate ofertele disponibile pe piață și vezi care se mulează mai bine pe nevoile tale!
Pune la punct programe de loializare a clienților
După ce ți-ai optimizat așa cum trebuie activitatea, atenția ta se poate întoarce asupra clienților. De altfel, nu-ți poți crește cu adevărat afacerea dacă nu ai baza cu clienții loiali care te vor urma. Tocmai de aceea ai nevoie de programe de loializare a clienților, cele care nu doar că te vor ajuta să-ți crești vânzările, dar și să păstrezi interesul clienților pe care-i ai deja.
Și în acest caz ai de ales între mai multe variante: de la carduri de loialitate până la vouchere, premii sau chiar produse personalizate pe care clienții le primesc de ziua lor. Ai grijă doar ca aceste programe să fie cât mai accesibile și atractive și, evident, să fie îndreptate către publicul tău țintă. Dacă nu ți-ai dat încă seama care este publicul țintă, asta ar putea explica de ce afacerea nu crește. Și nu, publicul țintă nu se referă la „cine cumpără acum de la mine” ci la „cine vreau să cumpere de la mine”.
Investește mai mult în echipa ta
Am discutat deja despre clienți, dar va fi deosebit de important să nu uiți despre o altă categorie specială de oameni care-ți susțin afacerea, mai exact angajații. Și chiar dacă pare contra intuitiv, pentru o afacere de lungă durată, de preferat va fi să te concentrezi asupra nevoilor angajaților și abia mai apoi asupra nevoilor clienților.
Și motivul este unul simplu: angajații nemulțumiți nu vor trata clienții așa cum speri tu, nu pe termen lung, oricum. Ca să rezolvi problemele legate de personal, te sfătuim să cauți doar persoane cu care rezonezi inclusiv la nivel de valori și să le tratezi așa cum ți-ai fi dorit tu să te trateze un potențial angajator. Un mediu de lucru sănătos și un salariu pe măsura efortului depus vor transforma angajații de ocazie în oameni pe care te poți baza și care vor avea un interes personal în propulsarea afacerii.
Aplică sfaturile de mai sus și vei observa câteva schimbări cât de curând.