Business News

3 idei de afaceri în domeniul sportului

18 noiembrie 2022, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Sportul a devenit un stil de viață pentru foarte mulți, datorită beneficiilor oferite. Mai mult decât atât, accesul la internet și simplitatea cu care se pot achiziționa echipamente și suplimente sportive sunt factori-cheie pentru decizia de a integra sportul în programul săptămânal.

De aceea, oportunitățile de business asociate sportului se bucură în prezent de un adevărat potențial. Lista cu idei de afaceri în acest domeniu este una cât se poate de variată, însă noi am selectat 3 oportunități interesante pentru contextul actual. Iată, mai exact, despre ce este vorba:

Sală de fitness

Administrarea unei săli de fitness reprezintă una dintre cele mai inspirate afaceri în domeniul sportului. Succesul unui astfel de business se bazează pe diversitatea echipamentelor achiziționate, prezența sălii într-o comunitate lipsită de un astfel de spațiu, comunicarea eficientă către publicul tânăr și integrarea în ofertă a unor pachete cât se poate de avantajoase.

Șansele de a renunța la programul de antrenamente sunt mult mai mari, atunci când exercițiile pentru forță și definire sunt realizate individual. De aceea, sala de fitness reprezintă un loc în care pasionații acestui sport pot interacționa, generându-se astfel o rată de abandon mult mai mică. Prezenta unor traineri în sală contează la fel de mult pentru înnoirea abonamentului.

În privința echipamentelor, acestea trebuie să permită realizarea de exerciții pentru stimularea întregii musculaturi a corpului. Este important să se achiziționeze mai multe produse identice pentru fiecare grupă de mușchi lucrată, astfel încât să se evite supraaglomerarea. Calitatea produselor și serviciilor oferită reprezintă un factor esențial pentru promovarea acestei afaceri.

Magazin cu articole sportive și suplimente alimentare

Un alt business pe care îl poți demara pe zona de sport este magazinul (online sau offline) cu soluții pentru realizarea antrenamentelor. Așa cum spuneam și în introducere, accesul simplificat la astfel de produse reprezintă unul dintre motivele pentru care oamenii se apropie astăzi cu mai multă ușurință de un anumit tip de sport.

Echiparea corespunzătoare poate spori gradul de siguranță, în timpul sesiunilor de mișcare. Mai mult decât atât, elementele de echipament potrivite permit mobilitate optimă, confort deplin în utilizare, precum și o durata de viată cât mai ridicată. Totodată, purtarea unor soluții conforme cu specificul unei discipline sportive contribuie la creșterea încrederii și respectului de sine.

Un magazin cu articole sportive poate include in oferta produse pentru un spectru cat mai extins de sporturi, sau se poate concentra pe o singură activitate. În cazul celei de-a doua variante, poziția pe segmentul de business respectiv se poate consolida mult mai rapid, pe baza reputației pe care afacerea o poate câștiga, în percepția unui anumit tip de target.

În oferta propusă pot fi incluse și suplimentele alimentare pentru sportivi, ideale pentru optimizarea aportului de substanțe nutritive ce stimulează creșterea performanțelor (ex: gama de suplimente nutrivite Evogen). Pe lista de soluții pot fi incluse: creatina, aminoacizi, suplimente gluten free, gainere și carbohidrați, produse pentru slăbit, vitamine și minerale etc

Este important să aloci o atenție sporită modului în care realizezi promovarea unor astfel de produse. Citește cu atenție legislația în vigoare, privind publicitatea la suplimente alimentare pentru creșterea performanțelor și asigură-te că fiecare mesaj de comunicare sau promoție pe care o lansezi respectă aceste norme stricte.

Clinica de kinetoterapie

O astfel de clinică poate oferi suportul de care sportivii accidentați au nevoie, în perioada de recuperare fizică. Kinetoterapia se bucură în prezent de o popularitate ridicată, existând nu doar centre dedicate recuperării medicale ci și facultăți de profil (ex: Facultatea de Medicină Fizică și Reabilitare din cadrul UMF sau Facultatea de Kinetoterapie din cadrul ANEFS).

Cadrul legal pentru desfășurarea unei astfel de activități este stabilit de Legea nr. 229/2016, precum și de Ordonanța de Urgență nr.124/1998, privind funcționarea cabinetelor medicale. Activitățile specifice trebuie realizate doar de către persoane cu autorizație de practică, eliberată de Colegiul Fizioterapeuților din România. Tehnicile de lucru specifice pot fi realizate atât individual, cât și cu ajutorul unor elemente de suport speciale:

La ca în cazul unei săli de sport, consolidarea bazei de clienți a clinicii de kinetoterapie se bazează pe calitatea serviciilor oferite, prezența sa într-o comunitate în care sportul este practicat cu regularitate, comunicarea către publicul-țintă și lista de prețuri practicate.

Ce alte idei de afaceri în domeniul sportului crezi că pot avea succes în acest an?

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro