Business News

Patronatele consideră că disponibilizările voluntare de la Dacia nu vor afecta industria auto, care contribuie cu 15% la PIB

9 septembrie 2024, de , in
Loading the Amira Audio Citește articolul...

Plățile compensatorii ar urma să varieze, în funcție de vechime, între 55.000 de lei și 185.000 lei.

Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) spune că industria auto din România este dependentă, în principal, de cererea din vestul Europei, dar și de ceea ce se întâmplă pe piața europeană.

Adrian Sandu, secretar general ACAROM, spune că jucătorii prezenți În România cu unități de producție nu renunță la modelele realizate la noi, ci este vorba pur și simplu de „echilibrări ale liniilor de producție”.

Industria auto locală, dependentă de comenzile din Vest

Adrian Sandu, secretar general ACAROM, afirmă că industria auto de la noi se încadrează pe un trend pozitiv, iar producătorii nu duc lipsă de comenzi.

„Sunt comenzi, este o evoluție pozitivă, așteptăm să vedem ce se întâmplă în continuare în Europa, noi depindem foarte mult de Europa și de tot ce se întâmplă în fabricație, în funcție de clienți, de ce se întâmplă în industria auto europeană și pe piața auto europeană”, a declarat pentru Termene.ro reprezentantul ACAROM.

Acesta a mai precizat că în niciun caz nu se poate vorbi de un regres în industrie sau de probleme legat de brandurile produse la noi: „Trendul este pe plus, evident că sunt anumite fluctuații de fabricație în funcție de clienții din Vestul Europei”.

Ce presupune un model nou în fabricație

Legat de decizia Dacia de a începe un program de concedieri voluntare de la 1 octombrie, la solicitarea Termen.ro, oficialul ACAROM n-a dorit să comenteze subiectul.
În același timp, ne-a explicat cum procedează producătorii auto atunci când introduc pe piață un model nou, ceea ce ne-ar putea ajuta să înțelegem decizia de la Dacia.

La întrebarea Termene.ro dacă se oprește fabricarea unor modele produse în România, Sandu a precizat că „nu se renunță, sunt echilibrări ale liniilor de fabricație”.

„Atunci când vrei să introduci pe piață un model nou și ai nevoie să-l fabrici într-o uzină automat transferi unele din celelalte modele pe care le fabrici în alte uzine și fiindcă Dacia Mioveni este un punct central pentru fabricația de Duster și vehicule mai mari, automat celelalte modele sunt transferate către alte uzine ale grupului”, ne-a declarat Sandu.

Industria auto locală a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de circa 33 miliarde de euro, ceea ce reprezintă 15% din PIB.

În sector lucrează până la 230.000 de salariați, numărul fiind constant, susține reprezentantul ACAROM.

Program de concediere voluntară la Dacia

Dacia va derula, începând cu 1 octombrie, un program de concedieri voluntare, iar angajații interesați de obținerea salariilor compensatorii se pot înscrie chiar de astăzi, 9 septembrie.

Concret, se va renunța la angajați din secțiile care se robotizează sau își reduc activitatea, după ce producția modelului Jogger a intrat deja pe liniile de fabricație din Maroc, potrivit Profit.ro.

Angajații care se înscriu în program vor primi salarii compensatorii care pornesc de la 22.000 de lei – salariații cu 2 ani vechime, urcă la 55.000 lei – pentru cei care au între 2 și 4 ani vechime, iar suma crește până la 185.000 de lei, dacă este vorba de salariați cu peste 16 ani vechime.

Ultimul program de concediere voluntară la Dacia a fost în 2022.

Începe să iei decizii bazate pe date
Alege una dintre soluțiile Termene.ro