Compania care deține cel mai puternic brand românesc, conform unor studii, a trecut în premieră de pragul afacerilor anuale de un miliard de lei
În Articol
- Analiză cu datele platformei Termene.ro. Romaqua Group SA a raportat în 2023 rezultate record din punct de vedere al cifrei de afaceri. Societatea deține una dintre cel mai puternice mărci autohtone ale momentului – Borsec, dar produce și Cico, băutura răcoritoare din perioada comunistă.
Romaqua Group SA din Borsec, județul Harghita, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de aproape 1,1 miliarde de lei cu 16% mai mult decât anul precedent, 2022. Compania a înregistrat astfel un nou record în ceea ce privește cifra de afaceri anuală.
Mai mult, este primul an în care Romaqua Group SA trece de bariera cifrei de afaceri de peste un miliard de lei. Asta după ce în 2022, cifra de afaceri a fost de 948 de milioane de lei. S-a înregistrat astfel o cifră de afaceri mai mare, cu aproape 150 de milioane de lei de la an la an, între 2023 și 2022.
Romaqua Group Borsec este o companie cu capital integral autohton și privat, înființată în anul 1998. „În cei peste 26 de ani de activitate s-au realizat investiții semnificative însumând peste 250 de milioane de euro, mai ales în tehnologii și echipamente de vârf la nivel mondial, în vederea obținerii de produse la cel mai înalt standard calitativ”, susțin reprezentanții companiei.
Compania are aproximativ 2.000 de angajați repartizați în 7 fabrici, în localitățile Borsec, București, Bușteni, Sebeș și Stânceni. Fabrica de bere de la Sebeș este un proiect greenfield finalizat în anul 2008
„Romaqua Group este lider pe piața apelor minerale naturale cu brandul Borsec și pe piaţa băuturilor răcoritoare plate cu brandul Giusto Natura. Brandul Albacher deține un loc fruntaș pe piața berii”, susțin reprezentanții companiei.
Profitul a fost tot în creștere
Romaqua Group SA a înregistrat în 2023 un profit de 92,9 de milioane de lei, cu 88% mai mult față de anul precedent. În 2022, compania obținuseră un profit de aproape 49,2 de milioane de lei.
Anul trecut numărul mediu al angajaților a fost de 2.148 de angajați, un număr cu 1% mai mare față de cel din anul 2022.
Domeniul de activitate al firmei este de „producția de băuturi răcoritoare nealcoolice, producția de ape minerale si alte ape îmbuteliate ”, cod CAEN 1107.
Acționarii societății sunt firmele: Fundația Sofia Crețu (60,865%), fundație înregistrată în Liechtenstein, și Nicolae Palfi (30,8656%) și o listă de acționari cu 8,27%.
Istoria Romaqua
Romaqua Group este unul dintre principalii producători de apă minerală și băuturi răcoritoare din România. Compania deține o fabrică de îmbuteliere a apei minerale la Borsec, din anul 1999.
Pe lângă aceasta, mai deține fabrici de îmbuteliere a apei minerale și plate, precum și de băuturi răcoritoare la Stânceni și Bușteni, la care se adaugă cea de bere de la Lancrăm și una de cafea la București.
Romaqua deține în portofoliu băuturile răcoritoare carbogazoase Giusto, Brifcor, Cico și Quick Cola, băuturile răcoritoare necarbogazoase Giusto Natura și Giusto Natura Plus, apele minerale naturale Stânceni, Aquatique și Borsec, cafeaua Metropolitan și berile Albacher și Dorfer.
În anul 2006, compania a relansat mărcile Brifcor și Cico, care au existat în România comunistă.
Marca vedetă a companiei: Borsec
„Borsec este, din nou, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 100 al celor mai puternice branduri românești, lansat de Biz împreună cu compania de cercetare Unlock Market Research. Borsec este campioana brandurilor românești ocupând prima poziție în top, o marcă iubită, aproape de consumatori”, susțin reprezentanții companiei.
BrandRo, topul „100 cele mai puternice branduri românești”, aflat la cea de a opta ediție, măsoară „puterea” mărcilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18 și 55 de ani.