Cifrele săptămânii

120.000 de metri pătrați de proiecte de retail sunt în construcție și se vor livra anul viitor, potrivit datelor Cushman & Wakefiled Echinox. Iar proiecte și extinderi de circa 500.000 de mp sunt în diverse stadii. (Sursa: Economica.net)

 

6,9 milioane de lei a fost totalul vânzărilor înregistrate între 1 și 14 noiembrie, cu ocazia Black Friday, de către 462 de magazine online din 25 de industrii, potrivit datelor companiei de tehnologie 2Performant. Este o creștere de 47,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. (Sursa: Economica.net)

 

200 de milioane euro au plătit fondurile de pensii private (Pilonul II obligatoriu + Pilonul III facultativ) către un număr de aproape 115.000 de participanți și moștenitori, de la înființare și până la finele lunii septembrie 2021, potrivit statisticilor Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România. (Sursa: Spotmedia.ro)

 

11,3% a fost scăderea înregistrată de producția agricolă a României în 2020, cel mai mare declin dintr-un stat al Uniunii Europene. La nivelul întregii Uniunii, scăderea a fost de -1%. (Sursa: Biziday.ro)

 

47.300 de locuri de muncă erau vacante în al treilea trimestru din acest an, în creştere cu 7.700 faţă de trimestrul anterior, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică publicate în această săptămână. (Sursa: Economedia.ro

 

6,5% a fost rata inflației în octombrie în România. În aceeași perioadă, la nivelul Uniunii Europene această rată a fost de 4,4%. (Sursa: Economedia.ro)

 

Procedurile omogenizează talentul

În business omogenizăm talentul prin proceduri. Mai precis, nu ne punem baza pe talentul, energia și capacitățile omului, ci pe urmărirea unei proceduri clare și complete. Când intri într-un Apple Store ești mereu tratat la fel. Nu contează țara în care ești sau ora la care alegi să intri în magazin. Normal că nicio companie nu poate găsi oameni care să aibă același nivel de talent, abilități și capabilități în toate țările sau orașele în care este prezentă.

Eu am o vorbă: în bucătărie ai nevoie de creativitate doar când creezi o rețetă. Ulterior, ai nevoie doar de disciplina de a urmări procedura. Același lucru este și în business.

ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER

 

Tech Box

  • ANAF a lansat CHAT, un serviciu pentru contribuabilii care folosesc portalul Fiscului. Cu ajutorul acestuia, oamenii pot primi ajutor pentru a folosi serviciile disponibile pe portalul instituției. Serviciul va fi lansat pe 22 noiembrie și va fi disponibil aici.
  • Apple vinde pentru prima dată piese de schimb pentru repararea iPhone-urilor. Acest program vine după ani de presiuni din partea grupurilor de consumatori, care au determinat Apple să ofere un acces larg la manualele de reparații și la componente originale, scrie Agerpres. (Sursa: Profit.ro)
  • Două tehnologii extrem de importante sunt aproape să schimbe lumea, dar ar putea intra în confruntare directă: blockchain și computerele cuantice. Dacă progresul actual continuă, computerele cuantice vor putea sparge criptografia monedelor virtuale, creând o potențială amenințare extrem de serioasă pentru lumea cripto, unde unele valute sunt evaluate la sute de miliarde de dolari. (Sursa: Digi24.ro)

 

Ce vrea angajatul tău să știi?

3 din 4 angajați români vor să fie apreciați pentru competență, să le fie recunoscute eforturile, munca și modul de gândire, arată un studiu realizat de compania de training EXEC-EDU.

 

Pandemia a însemnat, între multe altele, și o perioadă a reașezărilor și căutărilor, atât pentru angajați, cât și pentru companii. Doar în luna septembrie, 4,4 milioane de americani și-au dat demisia, o cifră uluitoare. Într-un asemenea context complicat, e bine să găsim răgaz pentru a ne înțelege unii pe alții și, în măsura în care e posibil, să ajungem la puncte comune în relația angajator-angajat. Așadar, ce vor oamenii de la compania pentru care lucrează?

 

Claritate. Un angajat vrea să știe ce trebuie să facă și de ce e important. Nimeni nu vrea să lucreze pentru obiective abstracte și să bifeze mici taskuri împrăștiate, pentru că asta nu le oferă motivație. Arată-le care e scopul și care e viziunea companiei.

 

Dotări. Dincolo de echipamente și tehnologii de comunicare, la capitolul ăsta intră și trainingurile care să le ofere skilluri noi, de care e mare nevoie într-o lume în rapidă schimbare.

 

Respect. Nu doar ca angajați, ci ca oameni. Un lider bun va ști să lucreze cu firile diferite ale unor persoane cu backgrounduri și perspective diferite și va extrage din aceste trăsături ce e mai bine pentru companie.

 

Flexibilitate. Potrivit unui studiu recent, 88% dintre angajații chestionați vor ca jobul să le ofere flexibilitate completă în ceea ce privește orele lucrate și locul din care își fac munca.

 

Încredere. Lucrăm tot mai mult de acasă, iar acolo granițele dintre timpul personal și cel petrecut în scop profesional sunt destul de relative. Trebuie să crezi în ei și să le oferi sprijin și veți ajunge împreună la rezultate.

 

Recunoaștere. Angajații vor ca munca lor să fie recunoscută și apreciată, iar asta nu înseamnă doar bonusuri, ci și un simplu „mulțumesc” la momentul potrivit.

 

Surse: Smartbrief.comHBR.com.

 

De văzut

Cum să devii de 37,78 de ori mai bun la orice? 

Un sumar al lecțiilor incluse în cartea „Atomic Habits” de James Clear în 20 de minute, care să te ajute să devii mai bun în orice îți propui să faci. Cele mai multe sunt lucruri ce par mărunte, pe care le poți implementa ușor în viața ta de zi cu zi.

 

De citit

Ce trebuie să facă IMM-urile, liber-profesioniștii și instituțiile sociale pentru facturi mai mici la energie și gaze (Profit.ro)

Pentru a beneficia de o serie de măsuri prevăzute de legislația de compensare a facturilor intrată în vigoare de la 1 noiembrie, IMM-urile, liber-profesioniștii și instituțiile sociale trebuie să depună cereri în acest sens și declarații pe propria răspundere la furnizorii lor de energie și gaze, prevede un proiect de Ordin comun al ministerelor Energiei, Muncii și Finanțelor privind procedura de acordare a acestor facilități și de decontare de la bugetul de stat a costurilor suportate de furnizori.

 

 Ce impact ar putea avea eliminarea scutirii impozitului pentru angajații din IT (Digi24.ro)

Posibila eliminare a scutirii impozitulul pe venit în IT, adusă în discuție la negocierile pentru viitorul guvern provoacă îngrijorare. Eliminarea facilităților ar putea aduce un șoc pe piață de IT și ar putea duce la un exod în masă a specialiștilor, spun cei care lucrează în domeniu.

 

Locul de muncă și certificatul verde (Hotnews.ro)

Proiectul de lege referitor la obligativitatea prezentării certificatului verde la locul de muncă își continuă drumul. Deși acest proiect a fost respins la Senat, Camera Deputaților este cameră decizională, astfel că, dacă va fi votat, urmează promulgarea și apoi publicarea în Monitorul Oficial, după care actul normativ ar intra în vigoare. Ce probleme ar putea ridica acest proiect de lege?

 

Pe urmele unui miliard de lei. Cum ține statul român blocat ajutorul pentru HoReCa. „Bucătarii sunt acum pe șantier” (Pressone.ro)

Antreprenorii HoReCa așteaptă un miliard de lei, sprijin promis de stat încă de anul trecut. Politicienii dau vina unii pe alții, iar la mijloc cad funcționarii publici. Un cerc vicios și o întrebare: Nu vă supărați, când vin banii?

 

Comisia Europeană a decis prelungirea cadrului temporar COVID, necesar și Măsurii 4.1.1. – fonduri europene pentru firmele românești (Startupcafe.ro)

Comisia Europeană a decis prelungirea cadrului temporar pentru acordarea ajutoarelor de stat, în contextul crizei COVID. Termenul se prelungește de la 31 decembrie 2021 la 30 iunie 2022 – a informat Comisia Europeană într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

 

Dacă ți se par utile informațiile de pe blogul Termene și vrei să afli când publicăm un nou articol, te poți abona la newsletterul nostru săptămânal.

Vreau să primesc newsletter-ul

 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe