Vine vara. 3 cărți „must read” pentru antreprenori

Vine vara. 3 cărți „must read” pentru antreprenori

Dacă e ca antreprenorii de succes să aibă cu adevărat ceva în comun, atunci e vorba de dorința și de capacitatea de a învăța continuu.

Învățarea este non-negociabilă și e despre tot: despre transformările din microunivers și din lume, despre dinamica socială, despre trenduri și inovații, despre noi soluții la orice și, deloc în ultimul rând, despre ei înșiși și despre despre dezvoltarea lor. Cum anume? Cel mai adesea, prin cărți și prin cursuri.

Caroline Stokes, autoarea “Elephants Before Unicorns”, fondatoarea “FORWARD for innovation leaders”, membră a Forbes Coaches Councel, are o listă interesantă și argumentată de recomandări.

“Am un mindset antreprenorial de când eram copil. Bănuiala mea este că și voi aveți la fel. N-am nicio îndoială că ați citit duzini de cărți de business și de dezvoltare personală în dorința de a găsi acel fragment de cunoaștere care să vă ducă și mai departe. Dacă ar fi să pun pe o listă doar câteva cărți despre cum anume te poți dezvolta, atunci am lista. Sunt cărțile care au avut cel mai mare impact asupra mea și care m-au ajutat enorm să cresc, să mă devolt”.

Lista și argumentele

1. “What Got You Here Won’t Get You There”, de Marshall Goldsmith.

Indiferent de nivelul pe care îl atingem în dezvoltarea personală și profesională, există întotdeauna un vârf mai înalt. Ceea ce ne-a adus unde suntem nu poate să ne ducă acolo unde vrem să ajungem. Caroline Stokes numește aceasta carte una strălucită, în care Marshall Goldsmith subliniază “defectele tranzacționale” comune ale directorilor atunci când aceștia se ocupă de angajați.

“Fiecare dintre noi are posibilitatea de a alege: să devină o victimă a propriului succes și să stagneze sau să își păstreze o «minte a începătorului» și să rămână deschis la creștere. Goldsmith ne învață cum să facem acest din urmă lucru”.

2. “Reinventing You”, de Dorie Clark.

Într-un moment sau altul al existenței noastre profesionale, toți ajungem la o schimbare drastică în carieră. Nu e vorba despre o mișcare simplă pe orizontală sau verticală în vreo organizație, ci despre o plecare completă dintr-un traseu și începutul călătoriei pe un drum cu totul nou și nu foarte bine marcat. În Reinventing You, antreprenoarea Dorie Clark, care e și expertă în personal branding, desenează o adevărată hartă pentru a face față noului traseu. E o carte excelentă nu numai pentru antreprenori, ci și pentru oricine trece printr-o schimbare de asemenea dimensiuni sau cochetează cu ideea schimbării.

3. “Radical Candor”, de Kim Scott.

Probabil fiecare manager și antreprenor își dorește să devină mai bun atunci când oferă feedback, dar nu mulți știu cum anume pot face asta. Pentru ei a scris Kim Scott cartea. Fostă angajată a Google, ea oferă un framework strălucit pentru una dintre cele mai importante acțiuni de management: aceea de a oferi feedback. Unul care să îi facă pe angajați să dea ce e mai bun. E despre cum calibrezi interacțiunea, pentru că întotdeauna sunt două componente implicate: una emoțional-umană, una profesională.

Desigur, dincolo de orice liste, știm cu toții că întotdeauna există la un raft distanță măcar o carte excelentă și utilă. Despre aceste câteva recomandări, Caroline Stokes spune că sunt mai mult decât lecturi utile. Sunt fantastice instrumente de business.