Tic-tac, tic-tac, banii se fac

Tic-tac, tic-tac, banii se fac

Payal Kadakia avea 27 de ani și o slujbă senzațională după (probabil) mai toate criteriile. Lucra pentru Warner Music Group, în New York. Dar vacanța din nordul Californiei a avut un efect bizar asupra ei. Nu era nemulțumită ori nefericită, nimic de felul ăsta. Doar că în acea anume vacanță a decis că vrea să o ia la drum pe cont propriu. Că vrea propria sa companie.

“La San Francisco m-am întâlnit cu o mulțime de antreprenori. Și, la un moment dat, mi-am zis: «Și ce-ar fi dacă aș veni eu cu o idee de afacere? Una a mea?» Și mi-am dat două săptămâni pentru asta!”

Repeziciunea cu care a luat decizia e doar un aspect la caracterului ei. Desigur, și mai spectaculos e termenul limită pe care și l-a impus singură. Din astea două răzbate un anume soi de claritate care, veți vedea, e parte esențială a succesului.

Nici nu trecuseră două zile de la legământul cu sine când i-a venit ideea pentru care își dăduse un deadline atât de strâns. Payal abia se întorsese acasă, la New York. În a 36-a oră de după vacanță, căuta pe internet niște cursuri de balet. Era și dansatoare pasionată și căuta febrilă ceva care să îi placă, să i se potrivească. A umblat pe vreo 6 websiteturi și, după vreo oră de căutari, tot nu și-a putut da seama dacă e vreunul potrivit pentru ea. Apoi, a fost fracțiunea de secundă în care a știut ce vrea și ce trebuie să facă: să creeze un website care să pună laolaltă cursuri de dans și de fitness din tot orașul, un website care să le poată permite utilizatorilor să găsească extrem de ușor ceva ce li se potrivește la fix și unde se se și poată înscrie la cursuri. Iar ea urma să câștige bani cerându-le organizatorilor de astfel de cursuri și programe un comision oarecare pentru fiecare client care ajunge la ei prin pagina pe care ea a pus-o la punct.

Vreme de șase luni, și-a documentat ideea. A cercetat piața și, când s-a simțit suficient de informată și de pregătită, și-a dat demisia de la Warner Music și și-a lansat afacerea: ClassPass. Știți că se pricepe de minune la termene-limită, așa ca și-a mai dat unul: și-a propus ca afacerea ei să devină una de succes în doi ani.

Sigur, la început, nimic n-a fost cum și-a imaginat. Clare erau doar datoriile uriașe pe care le făcuse ca să pornească afacerea – adunase 500 de mii de dolari de la familie și prieteni. Felul în care gândise inițial ofertele și pachetele n-a fost cel mai reușit, nici strategia inițială n-a funcționat. Dar a învățat pe parcurs din fiecare greșeală sau eroare de calcul și nu a renunțat.

Au trecut 8 ani de atunci, iar afacerea ei s-a extins în toată America, plus în nouă alte țări, inclusiv Marea Britanie,  Australia și Canada. Valoarea estimată a companiei ClassPass este de 470 de milioane de dolari.

Asta în vreme ce Forbes estimează că averea ei personală e undeva la 50 de milioane de dolari. V-am zis că vorbim despre o tânără din New Jersey ai cărei părinți s-au născut în India și au emigrat mai apoi în State?