„Șefu’, m-am plictisit!” De ce angajatul își caută de lucru

„Șefu’, m-am plictisit!” De ce angajatul își caută de lucru

“Nu clienții tăi sunt cei mai importanți, angajații tăi sunt pe primul loc. Dacă ai grijă de angajați, ei vor avea grijă de clienți” Este filosofia de management lui Richard Branson și argumentele sale sunt realmente puternice. E convins că, dacă un om care lucrează în compania lui e 100% mândru că muncește la el, dacă e încântat de ceea ce face și dacă îi oferi instrumentele de care are nevoie pentru a-și duce treburile la bun sfârșit și dacă te porți bine cu el, atunci vei avea un angajat fericit și eficient, iar acestea sunt lucruri pe care clienții le simt. Și le prețuiesc.

“Filosofia mea e dintotdeauna așa: dacă pui echipa pe primul loc, clienții pe doi și profitul pe trei, atunci profitul o va duce bine, clienții și mai bine, iar tu ești fericit.”

Întreabă pe oricine, dacă nu cumva știi și singur asta prea bine: să găsești angajați buni e o treabă din ce în ce mai complicată. Sunt mobili, vor să le placă și ceea ce fac, și mediul în care lucrează, vor să se simtă provocați și prețuiți. Și, dacă stai strâmb și te socotești drept, e normal. Toți vrem asta.

Și nu, cei mai mulți nu pleacă și nu se gândesc să plece din cauza banilor. Un studiu Gallup Daily arăta, niște vreme în urmă, că oamenii își căută de lucru în primul rând din cauză că nu se simt suficient implicați și că nu au parte de provocări semnificative. Că nu se simt parte din poveste.

Gallup State of the Global Workplace Report arăta, în 2017, că doar 35% dintre angajați se simt parte din ceea ce se întâmplă la ei serviciu. Adică se simt implicați, sunt entuziaști în legătură cu ceea ce fac, drept urma sunt dedicați jobului și companiei. Asta înseamnă că celorlalți – și vorbim acum despre 2 din 3 oameni! – le lipsește ceva ca să ajute la eficientizarea și creșterea firmei.

Arma secretă pe care o folosesc marile companii ca să schimbe statistica descumpănitoare este transparența.

Iată și și de ce:

Transparența generează încredere

Încrederea e esențială. Este temelia unui mediu sănătos, inclusiv a când vorbim despre mediul de muncă. Dacă angajații știu care e viziunea pentru companie și sunt puși la curent cu evoluția lucrurilor de-a lungul diferitelor etape de funcționare și dezvoltare, atunci capătă încredere. Și, cu cât încrederea se manifestă în mai multe “căsuțe din organigramă”, cu-atât nivelul de fidelizare a angajaților e mai mare. Așadar: claritate, transparență, încredere!

Angajații sunt oameni.

Și e în natura noastră să ne dorim să ne placă ce facem, să fim tratați cu încredere – pentru că ne dorim să avem, la rându-ne, încredere. Și ne dorim ca eforturile noastre să se vadă. Vrem să contăm.

Așa că, uneori, dacă angajatul zice: “Șefu’, mă plictisesc!”, poate că nu are o problemă nici cu imaginația, nici cu cheful lui de muncă. Poate că vrea să conteze și el.