Regula de trei simplă în afaceri

Regula de trei simplă în afaceri

Ca principiu, în regula de trei simplă, totul este despre X. Despre necunoscuta la care trebuie să ajungi când ai patru numere și știi trei. Cu riscul ca matematicienilor să li se pară barbarie, pornim în căutarea unui X care înseamnă “secretul succesului în afaceri”. Ne ajută Adam Stone, care nu e matematician, ci un american care a vrut dintotdeauna să își construiască propria companie.

Dar a făcut mii de calcule până să își ia inima-n dinți. A scris nenumărate business planuri, a discutat cu mentori, colegi și prieteni, a pus bani deoparte pentru momentul în care să fie pregătit. Voia să intre pe o piață pe care o cunoștea: piața auto.

În ianuarie 2016, după 15 ani în industrie, a pornit Octane Marketing, care avea să devină afacerea cu cea mai spectaculoasă creștere de pe piața americană de profil. A câștigat rapid clienți și conturi. Compania a luat premii peste premii, Adam a fost invitat în Forbes Agency Council, un club exclusivist al managerilor și antreprenorilor de succes din agențiile de PR, media și advertising. Să nu uităm: Adam a devenit rapid și Google Premier Partner.

Sintetizată astfel, povestea lui Adam și a companiei lui pare succesul ca la carte: planuri clare, strategie și o piață pe care o știa și o înțelegea. Dar au fost multe obstacole, multe variabile, multe necunoscute și hârtoape care l-au dat mulți pași înapoi și care i-au pus construcția în pericol.

Acum, după ce a trecut prin toate experiențele, vorbește despre cele mai importante patru lecții pe care le-a învățat pe acest traseu.

#Lecția 1: Cel mai mult contează oamenii

“Sunt foarte norocos să am parteneri extraordinari. Au înțeles viziunea mea, au susținut-o și au făcut sacrificii uriașe ca să prindă viață. Niciun pic din succesul nostru nu ar fi fost posibil fără ei. Dar asta nu e tot. Atunci când am angajat oameni, de la entry-level la top management, am vrut să aibă toate instrumentele de care au nevoie pentru a lucra cu plăcere. Am dat fiecăruia puterea de care avea nevoie pentru a face diferența și exact asta a făcut fiecare. Pe scurt, găsește oamenii potriviți și fă tot ce își stă în putință ca să îi ai în echipa ta. Și să îi păstrezi acolo.”

#Lecția 2: Mai binele e dușmanul binelui

Când începi afacerea, probabil că ai «planul perfect». Dar știi cum se spune, chiar și cele mai bune planuri o pot lua razna, ba chiar au prostul obicei să o și facă. Lecția pe care a învățat-o Adam Stone din confruntarea plan perfect vs realitate sună cam așa: fii flexbil și concentrează-te pe fiecare pas înainte pe care îl ai de făcut, oricât de mic și nesemnificativ ți s-ar părea la un moment dat. Sunt mulți pași mici de făcut la început. Dar, câtă vreme progresezi în fiecare zi, e posibil să ajungi la ce ți-ai propus. Dacă te încăpățânezi pentru că tu te-ai hotârât să fii perfect-după-planul-perfect, te paște pericolul să rămâi prizonierul începuturilor și să nu treci niciodată de etapa 1 a unui astfel de proces. Mai mult decât atât, când te concentrezi pe fiecare mică victorie, pe progrese, și nu pe perfecțiunea din plan, înveți enorm. Iar asta e o experiență extrem de valoroasă

#Lecția 3: Acceptă, recunoaște și demonstrează că înțelegi

N-are cum să treacă o singură zi fără provocări, fie că vin din partea angajaților, fie că vin dinspre clienți. Poate că tu ai 100% dreptate, dar poate că ei încă nu îți înțeleg pe deplin viziunea. Dar feedback-ul lor negativ – spune Adam Stone – este foarte prețios. Așa că arată-le că îi înțelegi. De angajați și de clienți ai nevoie pe termen lung și nimic nu consolidează mai bine relația cu ei decât înțelegerea.

Știți enunțul acela faimos care spune: “Clientul are întotdeauna dreptate”? De fapt, clientul nu are întotdeauna dreptate, dar clientul e întotdeauna client! Ascultă-l, înțelege-l, arată-i că îl asculți și înțelegi, apoi mergeți împreună mai departe.

#Lecția 4: Nu-ți fie teamă să te temi

Adam Stone e convins că nu există începuturi fără temeri, îndoieli și nopți albe. Nu contează cât de mult te-ai pregătit și nici cât de încrezător ești, toate aceste emoții sunt parte din experiență. Lecția învățată de el: exact atunci când te simți mai nesigur trebuie să mergi mai departe și să insufli încredere și în echipa ta. Adevărul e că, întotdeauna, tu însuți vei fi cel mai aspru critic. Acceptă-le existența, dar nu te lăsa doborât de temerile iraționale. Din această bătălie cu tine vor ieși victorii admirabile!

Această “regulă de 3 simplă în afaceri” are, ca-n matematică, patru elemente. Iar când știi trei dintre ele, ajungi și la al patrulea. Nu neapărat pentru că s-ar baza pe egalitatea produselor pe diagonală, ci pentru că lecțiile lui Adam Stone par matematic extrase din experiența sa. Experiența de a construi una dintre cele mai spectaculoase afaceri americane.

 

Octane Marketing, compania înființată de Adam Stone și unde el este CEO, este – cum spuneam – una dintre cele mai de succes afaceri de profil americane, cu o creștere spectaculoasă în doar câțiva ani.

Adam este antreprenor, specialist în marketing, public speaker și manager în industria auto cu o experiență de 17 ani. Pe 11 dintre ei i-a petrecut la Toyota Motor Sales USA.