Love means business: afacere la prima vedere

Love means business: afacere la prima vedere

Când e să vină, o idee sclipitoare nu se oprește la mijlocul drumului și nici nu face cale-ntoarsă. Trece de orice opreliști ar putea întâlni până la mintea pe care a țintit-o (în povestea de față, mână la cele două minți ochite) și ajunge la destinație strălucind și chicotind.

Radha Vyas cunoscuse online un bărbat și conversația fusese suficient de promițătoare ca să se lase sedusă de ideea pasului următor: o întâlnire. Nici nu i-a trecut prin cap că, până la sfârșitul serii, avea să fie îndrăgostită lulea și să aibă și un plan de afaceri cu, Lee Thompson, un bărbat pe care îl vedea prima oară în viața ei.

Era o seară din 2012, Radha avea 32 de ani. Și ea, și Lee aveau o pasiune comună: călătoriile.

Cât au stat de vorbă în barul din Londra în acea primă seară, și-au dat seama că, de pe piață, lipsește o firmă de travel care să ofere vacanțe de grup pentru persoane singure de 30-40 de ani. De fapt, observația inițială i-a aparținut ei. Ea i-a pus că i se pare bizar că nu există pachete de excursii organizate pentru aceste grupe de vârstă, deși există și pentru 18-30 de ani, și pentru seniori. Lee a tresărit: chiar era o observație remarcabilă. În maximum 15 fraze despre acest subiect, le-a devenit clar că au o idee clară și bună de afacere.

Când te lovești de o problemă și soluția e un business de milioane

Radha se gândise la lipsa asta de pe piață cu puțină vreme în urmă, când  ar fi vrut să plece într-o vacanță cu prietenii. Dar fie nu li s-au sincronizat perioadele de concediu, fie nu li s-a sincronizat starea civilă: spre deosebire de mulți dintre prietenii ei, ea nu era căsătorită. Ea era single. Pentru prietenii cu familii, vacanțele sunt niște mici, dar complicate întreprinderi: trebuie plănuite din timp, trebuie să fie alegere bună și pentru părinți, și pentru copii, trebuie să… multe.

Și-atunci, a hotărât că o să plece de capul ei. Și-a cumpărat o vacanță de grup în Cambodgia. “Colegii” ei de aventură aveam maximum 20, 20 și un pic de ani.

“Erau foarte simpatici, dar erau, în același timp, mult mai tineri decât mine… Atunci m-am întrebat pentru prima dată de ce nu organizează nimeni astfel de vacanțe pentru cei de vârsta mea”.

A pus aceeași întrebare în barul în care stătea de vorbă cu Lee pentru prima dată în viața ei. Au vorbit despre ideea asta toată seara, cu entuziasm din ce în ce mai mare.

“În doar câteva săptămâni, nu eram doar un cuplu, ci și potențiali parteneri de afaceri.”

Au lansat afacerea la începutul lui 2014, dar succesul n-a venit din prima. Primele luni au fost un lung și încurcat lanț de chinuri. Nimic nu părea să se lege.

Un selfie de toți banii

Lui Lee i-a venit, însă, o idee de marketing genială. Se apropia Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia. Văzuse o fotografie cu un muncitor în vârful lui Christ de Redemeer, faimoasa statuie a lui Iisus din Rio de Janeiro. De acolo, orașul se vedea spectaculos. Iar Lee a fost convins că, dacă își va face un selfie de sus, de pe Christ, fotografia se va viraliza. Am zis de la bun început: când e să vină, o idee sclipitoare nu se oprește la mijlocul drumului și nici nu face cale-ntoarsă. Trece de orice opreliști ar putea întâlni până la mintea pe care a țintit-o.

Lee a convins autoritățile braziliene să îl lase sus, pe statuie și a făcut un selfie care, întocmai cum a bănuit, s-a viralizat: a făcut un eganagement de 50 de milioane în social media. Iar “Primul selfie cu Iisus” (“The ultimate World Cup selfie”, cum l-a numit presa)  a fost racheta pe care a țâșnit afacerea lor.

 

A pus selfie-ul pe toate rețelele de socializare și de fiecare dată a făcut trimitere la afacerea lor – website-ul Flash Pack.

Radha și Lee sunt acum co-fondatori ai unei companii care organizează excursii de grup pentru persoane de 30 și 40 de ani și a cărei valoare de piață este acum de 10 milioane de lire sterline. A, s-au și căsătorit!

 Selfie-ul nu mai pare o idee de puști tembeli, nu-i așa?