Cum va va ajuta angajatul casei de servicii funerare din sectorul 3 sa obtineti ajutorul de inmormantare?

Cum va va ajuta angajatul casei de servicii funerare din sectorul 3 sa obtineti ajutorul de inmormantare?

Angajatul unei firme profesioniste de servicii funerare din sectorul 3 se va implica in toate aspectele decesului si inmormantarii rudei dumneavoastra, de la constatarea trecerii in nefiinta, la imbalsamarea trupului neinsufletit, transportul acestuia in sicriu la capela si apoi cimitir, dar si procurarea celor necesare pentru pomana si parastas. Cu toate acestea, poate cel mai important ajutor pe care vi-l ofera, pe langa cel moral, este legat de obtinerea tuturor documentelor de la institutiile statului.

 

Angajatul unei case de servicii funerare sector 3 este in permanenta legatura cu autoritatile si cunoaste la perfectie mersul lucrurilor, reusind sa obtina toate avizele mult mai rapid decat v-ati descurca dumneavoastra pe cont propriu. Asta cu atat mai mult cu cat, pe langa lipsa de experienta, va confruntati si cu emotii puternice, cauzate de tragedia prin care tocmai a trecut familia dumneavoastra. In articolul de fata, vom vorbi despre ajutorul de deces / inmormantare si cum poate fi acesta accesat.

 

In primul rand, profesionistii din partea unei firme de servicii funerare din sectorul 3 va vor explica faptul ca ajutorul de inmormantare se obtine in mod diferit, in functie de categoria in care se incadreaza cel trecut in nefiinta. Astfel, exista patru cazuri, pe care le vom trata defalcat in continuare:

 

  1. Decedatul era pensionar. In acest caz, ajutorul de inmormantare este garantat prin Legea 263/2010, articolul 121, fiind oferit de casa sectoriala de pensii. Depunerea dosarului este realizata de angajatul casei de servicii funerare din sectorul 3, iar mapa trebuie sa contina: talonul de pensie original al decedatului, actul de identitate al solicitantului, cerere tip pentru obtinerea ajutorului de deces, certificatul de deces in original, precum si o dovada ca au fost suportate cheltuielile ocazionate de deces.

 

  1. Angajat. Daca decedatul era angajat, ajutorul de inmormantare va fi oferit de firma la care acesta lucra. Mai mult decat atat, daca acesta era functionar public (bugetar sau angajat al unei institutii publice), urmasii vor primi timp de trei luni salariul de baza din ultima luna de activitate a acestuia, apoi pensie de urmas.

 

  1. Somer. In situatia neplacuta in care persoana trecuta in nefiinta era somera, firma de servicii funerare din sectorul 3 va reusi totusi sa obtina ajutorul de inmormantare de la institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj. Mai exact, dosarul, care trebuie sa contina exact aceleasi documente ca in cazurile prevazute mai sus, va fi depus la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.

 

  1. Militar. Nu in ultimul rand, daca decedatul era militar, actele se vor depune de catre casa de servicii funerare din sectorul 3 la Centrul Militar.

 

Dupa cum vedeti, desi aparent v-ati putea simti descumpanit si dezorientat in momentul decesului unei rude apropiate, trebuie sa stiti ca intotdeauna exista o solutie si ca exista oameni care va vor binele. Daca apelati la o firma profesionista de servicii funerare din sectorul 3, asa cum este Casa Bucur, angajatii acesteia va vor degreva de majoritatea sarcinilor birocratice, pentru ca dumneavoastra sa puteti trece peste aceasta mare cumpana in ritmul dumneavoastra. Si nu uitati: moartea este inevitabila, singurul lucru pe care il puteti face este sa cinstiti cat mai bine memoria celui trecut in nefiinta si sa redeveniti puternic, asa cum si-ar fi dorit si ruda dumneavoastra.