Cele mai mari prostii pe care le fac oamenii pe LinkedIn

Cele mai mari prostii pe care le fac oamenii pe LinkedIn

LinkedIn este o piață uriașă de profesioniști. E un spațiu amețitor de mare în care poți face conexiuni profesionale deseori extrem de profitabile. Ca să te vezi, ca să ieși în evidență, ca să ajungi la compania la care vrei să ajungi – sau la oricine altcineva te interesează profesional – trebuie sa demonstrezi abilități remarcabile. Și să ai tact. Și să fii smart.

E o sumă și, realist gândindu-ne, nu e chiar simplu. Dar parcă nu este nici chiar atât de complicat precum se dovedește pentru unii.

Adrian Dayton, contributor Forbes care scrie despre social și digital media în faimoasa și respectata publicație americană, a identificat cei mai mari gogomani de pe LinkedIn.

“The rockstar”

Personajul are o biografie care pocnește de adjective: “Coding Ninja”, “Genius CFO!!”, “Amazing Writer”, “Unbelivable teamworker”. Nu e nevoie să fii psiholog ca să bănuiești impactul pe care îl ai atunci când te pui în vitrină împopoțonat cu superlative. Dacă e nevoie să strigi așa de tare cât de mare și de tare ești, efectul obținut e mai degrabă contrar celui la care speri. Nici poala de semne de exclamație nu ajută. Tot stridență înseamnă. Și mai înseamnă ceva: te fac să pari incapabil de a găsi câteva cuvinte potrivite menite să îți descrie entuziasmul și abilitățile. Cool down!

Haștag #nonsens user

Un haștag are un rol simplu, clar, unic: permite update-uri LinkedIn pe categorii de interese care să ajungă, structurate astfel, la un număr cât mai mare de oameni. Oamenii preocupați de marketing folosesc, desigur, #marketing. Cei interesați de tehnologiile de marketing folosesc #martech. Haștagurile țicnite, anapoda inventate, voit amuzante, sarcastice sau oricum altcumva sunt minunate pe alte rețele sociale, cum ar fi Instagram. Dar, dacă folosești pe LinkedIn haștaguri gen #adorCeeaCeFac ori #AbiaAșteptSăAjungLaBirou nu prea ai șanse să pari foarte isteț în acest mediu. Încă o observație: pe LinkedIn, chiar nu e nevoie să pui 20 de haștaguri diferite la fiecare postare.

Disperatul

Este un profil aparte. Acest utilizator nu deschide niciodată LinkedIn până în ziua în care își pierde slujba. Sigur că, de regulă, nu e cea mai bună zi din viața unui om. Și e foarte posibil să fii, în egală măsură, disperat și furios. Dar nimeni nu caută, ca să angajeze, furioși disperați. Trage puțin aer în piept și, înainte să tastezi, gândește-te la lucrurile pe care știi să le faci, la cele pe care le-ai făcut și la cele pe care știi că le poți face. Și îți dorești să le faci. E un exercițiu simplu, descoperi că ai ce pune pe listă și îți duce profilul într-un ton pozitiv care e mult mai adecvat nevoii tale.

Sigur, inclusiv pe LinkedIn găsești bezmetici care confundă rețeaua cu o aplicație de dating. Nu, aici nu e Tinder și nu dai lovitura. Cel puțin, nu Acea lovitură.