Cele mai bune orașe pentru nomazii digitali în 2019

Cele mai bune orașe pentru nomazii digitali în 2019

Poveștile vând. E firesc, așadar, ca arta storytellingului să devină un instrument vital pentru branduri în încercarea de a stabili legături solide cu publicul. Arta de a spune povești ca să te conectezi cu audiența ta a devenit atât de relevantă mai ales datorită nevoii tot mai acute de autenticitate, sens și emoție pe care publicul o așteaptă din partea brandurilor.

Primul pas presupune însă o schimbare de mindset. Pentru că, dacă până acum, atenția cădea întotdeauna pe produs, pe caracteristicile și beneficiile lui, focusul se mută acum pe client, adică cel căruia îi aparține exclusiv decizia de cumpărare și de asociere cu brandul. Publicul e rege, iar contentul îi câștigă bunăvoința, încrederea și fidelitatea pe termen lung.

Bun, și-acum uite care-i poanta: în clipa asta, piața din România e un fel de rai al  furnizorilor de conținut de calitate. Cererea depășește cu mult oferta, iar numărul celor care să poată crea cu adevărat povești autentice, adaptate la public, e mai mic decât ai crede. Freelanceri îndrăgostiți de scriitură, anul ăsta e anul vostru!

Vestea și mai bună este că, deși multe branduri încă funcționează într-o izolare în care strategiile sunt gândite într-un sistem de media și marketing care nu s-a mai schimbat de 50 de ani, tot mai multe încep să înțeleagă nevoia de schimbare. Entertainmentul asociat cu brandul le permite companiilor nu doar să-și spună povestea, ci și să-și atingă mai ușor scopurile de marketing, să genereze vânzări și să obțină profit prin capitalizarea contentului.

Dar, la fel ca toate poveștile bune, procesul începe cu învățarea mecanismelor. Cine poate să facă asta pentru ele dacă nu tu? Pentru asta, poți să te înscrii la un curs de scriere (dar despre asta, într-un alt articol) unde să înveți cum să spui povești care să reprezinte brandul sau produsul într-un fel care să atragă atenția și interesul clientului și să-l transforme în consumator, dar și în ambasador de brand. Adică să-l faci să spună natural povestea mai departe și să îi convingă și pe alții să îți testeze produsele.

Apoi, când te simți pregătit pentru pasul următor, poți să-ți alegi și locul din care ți-ar plăcea să lucrezi. Pentru că meseria asta de nomad digital îți dă libertăți la care unii doar visează.

Așadar, unde ți-ar plăcea să-ți instalezi, chiar și pentru o vreme, cortul profesional? Dacă nu te-ai hotărât încă, poți să arunci un ochi pe lista celor mai bune orașe în care să trăiești ca nomad digital.

Frumusețea poveștii ăsteia e că noile tehnologii anulează definitiv convențiile noastre de timp și spațiu când e vorba de felul în care alegem să lucrăm. Există deja organizații care își lasă angajații să lucreze de oriunde își doresc. În ultimii ani, lumea se transformă într-un imens co-working space pentru nomazii digitali. Trebuie să fii atent doar la câteva nevoi elementare. Un sondaj recent al celor de la Spotahome, care au analizat piața spațiilor de închiriat temporar, a creat un clasament al celor mai bune orașe din lume unde să te așezi o vreme, bazat pe 9 criterii:

  1. Viteza de internet
  2. Co-working spaces
  3. Numărul de start-upuri
  4. Politica de acceptare a migranților
  5. Valoarea chiriilor
  6. Cafenele cu Wi-Fi gratuit
  7. Spații verzi
  8. Prețul berii
  9. Zile însorite pe an

Elementar, cum vă ziceam! Și câștigătorul este… Belfast. Lisabona, Barcelona, Brisbane și Luxembourg completează primele cinci poziții. Dacă vrei să vezi topul complet, mergi la articolul din link. Oricum, primele 10 poziții arată așa:

1. Belfast (Marea Britanie)

2. Lisbon (Portugalia)

3. Barcelona (Spania)

4. Brisbane (Australia)

5. Luxembourg (Luxembourg)

6. Adelaide (Australia)

7. Madrid (Spain)

8. San Francisco (USA)

9. Wellington (Noua Zeelandă)

10. Miami (USA)

Acuma, înainte să alergi să-ți faci bagajele, poate e bine să știi și ce să ocolești. La baza clasamentului sunt, în ordine:

  1. Milano (Italia)
  2. Paris (Franța)
  3. Oslo (Norvegia)
  4. Atena (Grecia)
  5. Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite)
  6. Dubai (Emiratele Arabe Unite)
  7. Tokyo (Japonia)
  8. New York (USA)
  9. Singapore (Singapore)
  10. Hong Kong (Hong Kong)

Firește, opțiunile nu sunt deschise doar pentru scriitori, ci pentru oricine alege să lase în urmă o carieră stabilă într-un mediu rigid, de corporație. În fond, freelancingul și joburile remote (adică alea pe care să poți să le faci de oriunde, fără să fii neapărat legat de birou și program fix) sunt, practic, viitorul pe piața muncii. Unii sunt pregătiți pentru asta, alții încă mai cochetează cu ideea, dar cifrele arată că modul de gândire al angajaților este în continuă deschidere și schimbarea e aproape.

Gata, cu temele făcute și curajul la purtător, ești liber să explorezi. Fie că alegi să o faci doar cu puterea minții sau cu toate bunurile-ntr-un rucsac aruncat pe umăr, lumea își deschide barierele pentru tine. Fă primul pas!