And the winner is… Golden Globes, o uriașă fabrică de bani

And the winner is… Golden Globes, o uriașă fabrică de bani

Vedetele sunt o specie aparte, nu ca noi, restul muritorilor. Și chiar dacă nu vor lua cu ele acasă vreuna dintre statuetele atât de râvnite în industrie, nu vor pleca din sală chiar cu mâna goală: fiecare pungă-cadou oferită participanților la ceremonie conține obiecte în valoare de 9.500 de dolari.

Participanții sunt răsfățați cu ședințe de masaj, manichiură, tratamente cu Botox și tot felul de alte servicii. Cadourile vin de la 30 de sponsori, și mai includ produse de îngrijire a pielii și părului sau chiar bijuterii.

Evenimentul este cosponsorizat de branduri precum Anne Neilson Home, producător de obiecte decorative pentru casă, ice tea vitaminizat și sucuri de la Bare Nature sau cramele californiene Thomas George Estates. În plus, ca și când ar mai fi fost nevoie de motive suplimentare de invidie, nominalizații vor fi recompensați cu vacanțe de lux în Hawaii.

Iată ce include pachetul de bunătăți asociat ceremoniei:

  • Produse de îngrijire a pielii organice, halal și vegan-friendly de la Baroque & Rose;
  • Băuturi cu apă de trandafiri de la H2rOse;
  • Produse SPA de la Copper+Crane;
  • Bluetooth speakers de la Nuvelon;
  • Încărcătoare solare portabile de la SunSoaker;
  • Pachete de sarcină și maternitate de la Silver Stork;
  • Batoane proteice integral naturale de la RXBAR;
  • Jucării sexuale de la LELO;
  • Prăjituri din aluat fără gluten de la San Clemente Cookie Dough Co.;
  • Încălțăminte pentru copii de la Livie & Luca;
  • Modelatoare corporale de la Nancy Ganz.

Niciunul dintre aceste cadouri nu are, însă, vreo asociere directă cu premiile Golden Globes sau cu asociația de jurnaliști care le organizează în fiecare an. E, însă, o oportunitate gigantică de marketing pe care niciun om de business experimentat n-ar rata-o pentru nimic în lume. În fond, dincolo de strălucirea pe care i-o conferă Hollywoodul, acest Midas modern, Globurile de Aur sunt o uriașă fabrică de bani.

Hollywood Foreign Press Association s-a născut în 1943, în West Hollywood, California, fondată de jurnaliștii străini stabiliți în Los Angeles care-și doreau o distribuție mai organizată a știrilor din cinematografie către piețele ne-americane.

Organizația nonprofit a fost creată acum 76 de ani de jurnaliști și fotografi specializați în domeniul entertainmentului, care transmit pentru diverse canale (ziare, reviste, radio, televiziune și chiar cărți) cu precădere din afara Statelor Unite ale Americii. Asociația are 90 de membri din aproximativ 55 de țări, urmăriți de aproximativ 250 de milioane de oameni și organizează în luna ianuarie a fiecărui an ceremonia Golden Globe Awards în Los Angeles. Întâlnirile membrilor au loc în fiecare lună, iar alegerile permit primirea în rândurile asociației a maximum cinci jurnaliști în fiecare an.

Prima ceremonie a avut loc în ianuarie 1944, la studiourile 20th Century-Fox și a fost destul de informală. Jennifer Jones a primit premiul pentru cea mai bună actriță, pentru rolul ei din “The Song of Bernadette”, care a fost desemnat, de altfel, și cel mai bun film. Cel mai bun actor a fost Paul Lukas, cu prestația din “Watch on the Rhine”, iar premiile au fost prezentate de pe suluri de hârtie.

În anul următor, membrii asociației au organizat un concurs ca să găsească un designer care să creeze o statuetă care să reprezinte idealurile asociației. Marina Cisternas, președintele grupului între 1945 și 46, a venit cu ideea unui glob strălucitor pe un piedestal cilindric care să reprezinte lumea. Globul avea să fie înconjurat simbolic de o peliculă cinematografică.

Prima gală formală a avut loc, așadar, în 1945, la Beverly Hills Hotel, unde „Going My Way” a câștigat premiul pentru cel mai film, în vreme ce Ingrid Bergman și Alexander Knox și-au revendicat premiile pentru cei mai buni actori ai anului, pentru rolurile din „The Bells of St. Mary” și, respectiv, „President Wilson”.

În 1955, Golden Globes a început să onoreze și realizările din televiziune, nu doar din film. Primele personalități la care au ajuns premiile pentru Cel mai Bun Program de Televiziune în acel an au fost Dinah Shore, Lucy & Desi, The American Comedy și Davy Crockett.

Din 1963, trofeele au început să fie oferite de una sau mai multe persoane. La început erau doar femei, cunoscute sub numele de „Miss Golden Globe,” un titlu schimbat în ianuarie 2018 cu cel de „Ambasador Golden Globe”. Cei care aveau acest rol erau, de regulă, fiicele sau, uneori, fiii unor celebrități, ceea ce a devenit, de la un punct încolo, un motiv de mândrie și de concurență în rândul vedetelor de la Hollywood, care-și disputau poziția pentru propriile progenituri.

Ceremoniile Golden Globe Awards aduc un profit de aproximativ 10 milioane $ în fiecare an doar din drepturile de difuzare acordate televiziunilor. Profitul generat de ceremonia anuală le-a permis celor din Hollywood Foreign Press Association să doneze milioane de dolari pentru diverse cauze caritabile care au legătură cu industria entertainmentului, dar și să finanțeze burse și programe de educație pentru viitorii profesioniști din domeniul filmului și al televiziunii.

Donațiile se fac în fiecare an în cadrul unui Grants Banquet, iar asociația declară că, din 1990 încoace, peste 23.9 milioane $ au fost direcționați spre cauze caritabile, fonduri și burse. O altă parte din fonduri a fost folosită pentru restaurarea a peste 90 de filme, inclusiv King Kong (1933) și Woman on the Run (1950).