Relația pe care o ai cu timpul e una complicată atunci când ești consultant de business. Oricine a lucrat în consultanță știe ce înseamnă să fii prins între un client nerăbdător să primească ceea ce a comandat și standardul de calitate la care ți-ai ridicat practica. Să ignori termenul este imposibil. Să cobori standardele este distrugător pentru reputație.

Verificarea manuală a datelor oficiale

În urmă cu șase ani, am primit o solicitare de la directorul unei multinaționale din retail. Voia un studiu pe mai multe orașe, vizând costul muncii, disponibilitatea forței de muncă și a furnizorilor locali. De asemenea, voia studii de caz cu companii de talia lui care făcuseră investiția pe care se pregătea să o facă el.

Termen de livrare: 2 săptămâni.

Client: inteligent și exigent.

Rezultat: nopți nedormite și multă cafea.

Cum analizezi zeci de furnizori potențiali în șase orașe, fără să-i fi întâlnit vreodată, fără să fi lucrat cu ei, fără să știi altceva decât ceea ce scrie pe website-ul lor?

Mai întâi am făcut o listă cu candidați, companii care ar fi putut fi furnizori. Fiind vorba de industria tehnologiei informației, i-am selectat dintre companiile membre în principalele asociații ale firmelor de tehnologie. Dar erau aceștia toți cei relevanți ori cel puțin suficient de relevanți pentru a fundamenta studiul nostru?

Partenerul meu a sugerat să folosim datele de la Registrul Comerțului și de la Ministerul de Finanțe. Datele de la Registrul Comerțului oferite gratuit pentru consultare nu sunt foarte bine organizate. Aș zice că sunt date brute. Am obținut o a doua listă abia după mai multe prelucrări. Dar rămânea întrebarea: Cât de relevantă e lista noastră, în condițiile în care o singură firmă înregistrează mai multe coduri CAEN și adesea derulează și activități aferente lor?

În fine, am intersectat cele două liste și am definit dimensiunea minimă a unei firme capabile să furnizeze servicii clientului nostru. Am hotărât ca în etapa aceasta să ignorăm criterii calitative cum ar fi profit, solvabilitate etc. Decizia este discutabilă, dar ar fi adăugat o complexitate care ar fi deraiat pur și simplu proiectul nostru.

Era nevoie să finalizăm această activitate în prima săptămână a angajamentului nostru. Am terminat-o, dar ne-a terminat și ea pe noi, fizic. În săptămâna aceea nu am mai făcut nimic altceva. Am amânat activități din alte proiecte și, în consecință, ne-am încărcat îngrozitor săptămânile următoare. Am amânat semnarea unui contract cu un alt client, care în final s-a răzgândit și a anulat proiectul.

Timp irosit cu verificarea fiecărei surse de date

Am finalizat cu succes studiul de caz, dar, privind acum în urmă, îmi dau seama că eram în epoca de piatră în materie de tehnologie pentru analiza datelor.

flintstones-carDacă am fi avut la dispoziție o platformă de business intelligence, toată munca noastră de o săptămână s-ar fi terminat în câteva ore, datele ar fi fost mai corecte, rezultatul ar fi fost mai riguros etc. Nu mai zic de faptul că am pierdut un nou client.

Dacă lucrezi în consultanță, probabil că te afli des în situația mea. Practic, de fiecare dată când faci un studiu de piață sau o analiză a concurenței pentru un client, ai nevoie să investighezi firme, segmente de piață și industrii întregi. Vrei să faci investigația sursă cu sursă, manual, sau ți-ar plăcea să ai toată informația la dispoziție, agregată, verificată, interpretată de o firmă profesionistă?

Gândește-te cât îți ia să faci o investigație cât de cât serioasă pentru o singură firmă? Cât durează să obții datele de la Registrul Comerțului, Ministerul de Finanțe, portalul de justiție, surse media și așa mai departe? Și acum hai să înmulțim rezultatul cu numărul firmelor pe care le investighezi lunar.

Tu ești consultant, ești angajat pentru analize complexe; ai studiat mulți ani și ai acumulat multă experiență. Ce impact are asupra eficienței tale efortul pe care îl faci ca să aduni și să compari date – operațiuni care, de altfel, nu necesită cunoștințele și abilitățile tale avansate? Ce ai putea face dacă nu ar trebui să-ți consumi astfel timpul?

Soluția Termene.ro pentru verificarea datelor

Termene.ro prelucrează date din peste 15 surse oficiale despre companii, dar și despre asociații și administratorii acestora. Majoritatea datelor preluate în platformă sunt publice, cum ar fi cele de la Ministerul de Finanțe, dar o parte nu sunt accesibile gratuit la sursă. Mai mult decât atât, informațiile de la instituțiile statului sunt livrate într-o formă brută, care necesită numeroase prelucrări pentru a putea fi folosite într-o analiză de piață sau un studiu de caz.

Pe lângă datele oficiale pe care le vezi în termene.ro într-un format modern și ușor de înțeles, găsești și indicatori obținuți prin algoritmi proprii, care îți dau dintr-o privire informații suplimentare despre companiile investigate. Toate datele primite într-o formă grafică sugestivă te ajută să creionezi o analiză completă în câteva minute, în loc de ore sau chiar zile.

Ca să începi, n-ai nevoie decât de un cont gratuit în platformă. Timp de câteva zile, vei avea acces la toate informațiile și vei înțelege ce tipuri de date sunt esențiale pentru serviciile pe care le oferi, de ce anume ai nevoie neapărat. Apoi îți vei putea configura un abonament după nevoile tale, fără vreo obligație sau limită. Odată înregistrat pe termene.ro, ai să vezi cât de simplă poate fi o verificare de firmă sau o prospecție făcută după anumite criterii.

Ce zici, ai timp acum să-ți faci un cont gratuit?

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe