Ai câteva facturi neîncasate și te tot gândești ce să faci. Deja au trecut zile bune de când a trecut scadența, dar clienții nu par să aibă vreun gând să îți vireze banii în cont. Le trimiți un e-mail, poate le dai un telefon să le amintești, dar ți-e teamă că dacă faci presiuni prea mari o să strici relațiile cu ei. Zilele continuă să treacă și facturile neplătite încep să-ți strice socotelile. Cash-flow-ul o ia la vale, contabilul te presează că trebuie să închidă situația, furnizorii și salariații își așteaptă banii, iar tu nu te mai poți concentra pe ce ar trebui cu adevărat să faci ca să-ți menții afacerea.

Dacă e vorba de mai multe facturi neplătite de la mai mulți clienți, atunci situația nu e deloc roz pentru tine. Îți trece prin cap să apelezi la o firmă de recuperare creanțe, dar ți-e teamă că o să superi și mai rău datornicul și ai auzit tu de pe la alți antreprenori că vei plăti cât nu face.

Ce primă concluzie tragem de aici? Dă-ți facturile în colectare din ziua 1 de întârziere. Cu cât aștepți mai mult, cu atât scad șansele să-ți recuperezi banii și crește comisionul pe care îl vei plăti în caz de succes. În al doilea rând, contribui la ruperea cercului vicios în care antreprenorii se învârtesc precum hamsterii, trecând din postura de clienți în cea de furnizori și viceversa.

„Dacă eu, ca antreprenor, încasez greu, la rândul meu plătesc greu, spune Adrian Dragomir, co-fondator Termene. Îmi amân dividendele, apoi încep să-mi amân la plată furnizorii, apoi creditorii și, în ultimă instanță, chiar și propriii angajați. La rândul său, furnizorul meu care este amânat are aceleași dificultăți. Având în vedere că acela care dă drumul la bani este cel care vinde consumatorului final, fie ne reprofilam cu toții pe astfel de business-uri, fie apelăm la soluții prin care ne putem cunoaște comportamentul de plată al clientului”.

Care sunt căile prin care acționează recuperatorii de creanțe

Odată decis să apelezi la o firmă de colectare, vrei să știi care sunt etapele de recuperare și cum procedează ca să-ți recupereze banii darotați. În funcție de numărul de zile de întârziere la plata facturilor, se folosesc diferite tipuri de abordări:

  • calea amiabilă (sau soft collection)
  • mersul pe teren
  • calea juridică

Evident, toată lumea își dorește ca lucrurile să se rezolve cât mai repede, în prima fază a deschiderii dosarului. Mai întâi, agenții specializați în recuperare îi vor contacta pe rău-platnici prin telefon, e-mail sau SMS și le vor trimite notificări de plată. Dacă nu reușesc să fie suficient de convingători, vor ieși pe teren. Adică vor merge la sediul firmei care nu ți-a achitat factura și vor încerca să stea de vorbă o cu persoană autorizată căreia îi vor reaminti că au plăți restante către tine. Ultima etapă și cea mai costisitoare pentru toată lumea este prezentarea în instanță care se soldează de cele mai multe cu poprire pe conturile firmei care nu a plătit la timp facturile. KRUK România, partenerul Termene pe partea de colectare creanțe, pune accentul pe înțelegerea contextului care l-a făcut pe debitorul nostru să ne amâne la plată.

Cum abordează KRUK România colectarea facturilor

 

Ultima etapă și cea mai costisitoare pentru toată lumea este prezentarea în instanță care se soldează de cele mai multe cu poprire pe conturile firmei care nu a plătit la timp facturile.

Când apelez la o firmă de recuperare creanțe

Așa cum îți spuneam și în video, din prima zi de depășire a termenului de plată ești îndreptățit să încerci să îți recuperezi banii, iar varianta cea mai elegantă și cea mai eficientă este să contactezi o firmă de colectare creanțe. Aici intervenim noi și-ți propunem o soluție care are ca avantaj automatizarea. Asta înseamnă că uiți de toată bătaia de cap pe care o ai cu urmărirea facturilor neîncasate și le lași în seama noastră și a partenerilor de la KRUK România, lider european în materie de colectare creanțe. Nu aștepta să ajungi, la rândul tău, să amâni plăți din cauza lipsei de numerar. Folosește-te de platforma RedBill, unde poți să-ți raportezi clienții rău-platnici sau să-ți dai facturile în colectare.

Cum aleg o firmă de recuperare a facturilor neîncasate

Te încurajăm să cercetezi piața și să te documentezi, ca să fii convins că ai luat decizia corectă pentru tine. Urmărește feedback-ul dat de alți clienți, numărul de angajați pe care îl are firma, valoarea comisioanelor pentru fiecare perioadă de întârziere la plată și costurile adiacente ale procesului de recuperare de creanțe. Noi ne-am informat temeinic și tocmai de aceea am ales ca parteneri KRUK România.

Care sunt costurile de colectare a creanțelor

Firmele de recuperare creanțe lucrează contra unui comision, care variază doar în funcție de numărul de zile de întârziere, nu și de valoarea facturii. Începe de la 1,8% pentru depășiri mai mici de 30 de zile și crește până la 23% când data scadentă e mai veche de 360 de zile.

Calculează aici cât te-ar costa recuperarea facturilor tale restante.

Pe măsură ce crește numărul zilelor de întârziere, crește comisionarea și scade șansa de succes. Așadar, de ce să aștepți? Toate aceste comisioane sunt specificate în contractul pe care îl vei semna cu firma de recuperare de creanțe, deci ai siguranța că nu te vei trezi cu sume de plată mai mari decât cele pe care le-ai previzionat.

Care sunt avantajele recuperării facturilor neîncasate cu o firmă specializată

  • Avantajul cel mai evident când apelezi la o firmă de colectare creanțe este că îți iei o grijă de pe cap și poți să te ocupi de conducerea și dezvoltarea afacerii tale.
  • Apoi, lucrând cu niște profesioniști, vei face totul legal. În situații de tensiune – și cine a avut de recuperat datorii vechi știe cum stau lucrurile – riști mult să faci presiuni asupra datornicului care trec limita legalității. Știm destule cazuri în care debitorii au dat în judecată creditorii sub acuzația că au făcut demersuri abuzive de recuperare a datoriilor. Și au și câștigat! De ce să riști să rămâi și fără bani, și cu un proces pierdut în instanță, când poți să lași problema recuperării creanțelor pe mâna specialiștilor?! Oamenii din firmele de recuperare creanțe știu cum să abordeze diferitele tipuri de situații, analizează fiecare dosar în parte ca să cunoască motivul neplății și cauza blocajului de comunicare între cei doi parteneri de afaceri. Sunt dese situațiile în care facturile restante sunt plătite de la prima abordare a firmei de colectatr, fără niciun efect negativ asupra parteneriatului de afaceri.
  • În al treilea rând, faptul că lucrezi cu niște specialiști în recuperare de creanțe te pune într-o lumină bună. Este un semnal că ești o firmă serioasă și că faci toate lucrurile profesionist, corect și legal.

Concluzie

De ce e bine să-ți dai facturile în colectare cât mai repede

  • Colectarea e posibilă, cel mai probabil, pe cale amiabilă
  • Ai cea mai mare șansă de succes
  • Plătești cel mai mic comision după ce-ți recuperezi banii
  • Ai o predictibilitate mai mare a cash-flow-ului

De ce e bine să lași o firmă profesionistă să se ocupe de tot procesul în locul tău

  • Uiți de bătaia de cap cu urmărirea facturilor și sunatul datornicilor
  • Ești sigur că solicitările de recuperare sunt făcute în mod legal
  • Ești perceput drept un profesionist

Dacă vrei ca tot procesul să fie online, poți încerca RedBill. În doar 4 pași dai facturile neîncasate la termen către o firmă specializată în recuperare creanțe.

VREAU SĂ COLECTEZ / VREAU SĂ DAU ÎN COLECTARE / VREAU COLECTARE 

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe