Majoritatea staţiilor Rompetrol sunt deja administrate de dealeri, iar în curând conceptul se va extinde la toată reţeaua.
Grupul Rompetrol, a doua companie petrolieră de pe piaţa locală în termeni de vânzări de carburanţi, are un program denumit „”Fii Dealer Rompetrol”, prin care invită investitori privaţi să administreze benzinăriile companiei. Ideea nu este nouă, şi a fost implementată în trecut şi de liderul pieţei, Petrom, prin concepul „Full Agency”. Însă, dacă cei de la Petrom au renunţat, din cauză că administrarea de către privaţi nu a avut efectul scontat, Rompetrol a ajuns să aplice acest sistem la trei sferturi din reţeaua sa, şi, în curând, la toată reţeaua proprie de staţii de distribuţie a carburanţilor.
„Până în prezent avem încheiate 105 parteneriate cu diverşi antreprenori sau foşti angajaţi ai staţiilor Rompetrol, din care 98 sunt deja operaţionale. Ne-am propus ca în perioada următoare să continuăm acest program, 31 de staţii fiind disponibile pentru cei interesaţi. Vă rog să ţineţi cont că toate aceste stații au fost modernizate şi respectă conceptul lansat în 2013. Mai mult, chiar şi staţii construite recent de companie sunt deja în administrarea dealerilor”, a declarat, pentru ECONOMICA.NET, Cătălin Dumitru, vicepreşedinte de operaţiuni al KMGI (noua denumire a Rompetrol Group).
Cum reţeaua de staţii proprii a Rompetrol din România cuprinde 138 de benzinării rezultă că, în curând, toată va fi administrată de dealeri, şi nu de companie. Practic, compania selectează antreprenorii interesaţi, după ce le evaluează bonitatea şi garanţiile, le dă benzinaria în admnistrare, iar dealerul primeşte o parte din profitul realizat de staţie.
Programul este un succes pentru Rompetrol şi, alături de procesul de modernizare şi de rebranding, au condus la creşterea numărului de clienţi şi a vânzărilor din staţiile din România.
„Toate măsurile adoptate ne-au asigurat o creştere cu 30%, în perioada ianuarie – iunie, a numărului persoanelor care au vizitat stațiile Rompetrol. În acest moment, media zilnică a persoanelor care ne trec pragul este de aproximativ 60.000 – 80.000. Acestă evoluţie vine pe fondul rezultatelor obţinute în 2015, când am înregistrat o creştere cu 14% a consumului mediu lunar de carburanţi, cu 7% a notorietăţii brandului Efix, cu 15% a notorietăţii spontane privind recunoaşterea mărcii Rompetrol ca brand de success, dar și o dublare a popularităţii serviciului Fill&Go în rândul clienţilor”, a mai declarat Cătălin Dumitru.
Compania a început în 2013 programul de modernizare şi rebranding a staţiilor de distribuţie a carburanţilor, atât în România, cât şi în statele din jur în care operează – Bulgaria, Moldova şi Georgia. „În perioada următoare, vom finaliza în România acest program. Am încheiat deja cu exteriorul staţiilor, iar la interior mai avem în lucru nouă stații normale, care nu includ conceptul nostru de restaurant – Hei”, a mai spus Dumitru.
La sfârşitul lui 2015, segmentul de distribuţie al Rompetrol Downstream cuprindea peste 700 de puncte de distribuţie carburanţi, proprii şi partenere, 230 de staţii GPL auto, 9.000 de puncte de distribuţie butelii şi 3 staţii de îmbuteliere GPL.
Știre Economica.net

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe