Aproape două treimi (63%) dintre angajații români consideră că șeful ideal oferă feedback și îi ajută să își consolideze cunoștințele, arată rezultatele celei mai recente cercetări Ascendis. Peste jumătate dintre respondenți văd în liderul ideal o persoană capabilă să întărească încrederea angajaților pentru obținerea succesului și care să stabilească obiective realiste.
Capacitatea de îndrumare oferită de liderii organizațiilor din România este pe primul loc în topul preferințelor pe care le au angajații atunci când conturează portretul șefului ideal, arată rezultatele studiului. Astfel, angajații români apreciază cel mai mult abilitatea șefilor de a oferi feedback și de a-i ajuta să-și consolideze cunoștințele (63,5% dintre respondenți indicând acest răspuns pentru a evalua capacitatea de îndrumare a liderilor), urmată de cea de a explica și de a demonstra o situație sau o sarcină de serviciu (23,5%) și de cea de a clarifica aspecte legate de job (13%).
„Am observat că românii apreciază la liderii lor capacitatea de a-i îndruma, de a le oferi feedback și susținere. Nevoia de încredere în propria persoană este o nevoie de bază. Când ne simțim apreciați, suntem mai productivi. Generațiile noi apreciază și mai mult aceste calități la șefii lor. Tendința managerilor români este să dea ordine angajaților și să-i controleze. Putem schimba acest model de management prin training și coaching”, declară Marius Opriș, Partener Ascendis.
Pe locul doi în topul calităților pe care ar trebui să le aibă liderii, în viziunea angajaților locali, se află capacitatea de modelare a valorilor. Astfel, pentru jumătate dintre respondenții la chestionar capacitatea unui șef de a întări încrederea pentru obținerea succesului este cea mai importantă contribuție pe care o poate aduce acesta în relația cu subalternii, urmată de faptul că inspiră dorința de a depune eforturi (21%) și de faptul că susține organizația (16%).
Managementul pentru obținerea de rezultate este pe locul trei în topul calităților preferate de angajați atunci când aceștia realizează portretul liderului ideal. Astfel, 53% dintre respondenții care au evaluat această dimensiune din cercetarea Ascendis preferă liderii care stabilesc obiective ce implică folosirea la maximum a capacităților, 23% spun că liderul ideal realizează obiectivele stabilite, în timp de 18% îl consideră ideal pe șeful care indică oportunităție. Doar 6% dintre angajații care au răspuns la chestionar spun că apreciază, în cadrul dimensiunii „managementul pentru obținerea de rezultate”, faptul că liderul rămâne concentrat pe activitatea pe care o are de finalizat împreună cu echipa.
În mod suprinzător, abilitatea de comunicare a liderilor a primit cel mai mic punctaj din partea angajaților care au fost invitați să realizeze portretul liderului ideal. Totuși, angajații apreciază cel mai mult, în cadrul acestei dimensiuni analizate, liderii care se asigură că toată lumea a înțeles ce are de făcut în cadrul unei sarcini de serviciu (30%) și pe cei care organizează comunicarea (25%).
În ceea ce privește rezultatele înregistrate în cadrul celorlalte dimensiuni analizate, rezultatele cercetării arată că, la categoria „managementul performanței”, angajații au acordat cele mai mari punctaje capacității lideilor de a stabili, prin colaborare, planurile de dezvoltare (37% dintre respondenți) și de a  crea obiective privind performanța (28%). La dimensiunea „mentalitate de manager”, angajații spun că apreciază cel mai mult liderii care implică angajații (32%), care susțin un mod de gândire pozitivă (25%) și care inspiră încredere (17%).  Legat de competențele de leadership privind „construiea relațiilor de lucru”, angajații vor un lider care dezvoltă ideile proprii și pe ale altora (47%), iar la cele privind „câștigarea încrederii”, cei mai apreciați sunt liderii care acționează cu integritate (41%).
Cercetarea Ascendis a fost realizată pe un eșantion de aproximativ 500 de persoane participante la cursurile Ascendis organizate în perioada noiembrie 2015 – martie 2016.

Despre Termene.ro

Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 50.000 de companii au acces zilnic la platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.

Distribuie mai departe